پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 شهریور 1396 ساعت 08:06:: شناسه خبر: 21532

یادداشت/

جلسات شورای اداری استان باحضور مسئولان کشوری جای بحث های سیاسی نیست

چقدر خوب چند تن از مدیران استانی از قبیل مدیران کل بهزیستی، معاونت دانشگاه علوم پزشکی، صنعت و معدن، گردشگری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان از مسائل و دغدغه‌های مردم در حوزه زیرساختی در این جلسه سخن گفتند.

به گزارش صدای جنوب،سید ولی موسوی، روزنامه‌نگار طی یادداشتی آورده است: ما از این جملات حماسی بسیار شنیدیم مردم به مسیر رأی داده‌اند ما باید پیگیر مسیر باشیم، مردم به اشخاص رای نداده‌اند به اینکه چه کسی بیاید یا نیاید. باید از آن چیزی که باعث تندروی و به هم خوردن آرامش در جامعه می‌شود، دوری و خودداری کنیم.

آنچه مهم است مسیر و نه افراد است و اصل بر مسیر و عمل به وعده‌هاست و امیدواریم در این عرصه دین دار باشیم و در جهت توسعه کشور حرکت کنیم.

این خلاصه جملاتی بود از مهندس جهرمی آذری وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به یکی از مدیران استانی در این جلسه که از رئیس جمهور به دلیل چینش کابینه مطابق با خواسته‌های مردم و رای ۲۴ میلیونی آنان انتقاد کرد.

گذشته از انتقاد ایشان که ریشه در خط مشی سیاسی دارد آیا شایسته است در جلسه‌ای که مقام بلند پایه دولت در یک وزارتخانه کلیدی حضور دارد به جای استفاده از فرصت به وجود آمده برای رفع مشکلات و تنگناههای استان به طرح مسائل سیاسی پرداخته شود.

آیا نمی‌توان در جلسات خصوصی‌تر به بیان انتقادات سیاسی پرداخت و انتظارات خویش را بیان کرد.

پاسخ قاطع وزیر جوان و با انگیزه ارتباطات به این مدیر استانی که سابقه طولانی  هم دارد حاوی پیام‌های مهمی است که امید می‌رود در جلسات استانی که با حضور وزراء و نمایندگان ارشد دولت و وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود دیگر مدیران از فرصت به دست آمده برای طرح مسائل و تنگناههای استان بپردازند تا شاید از رهگذر این سفرها و بیان مشکلات، توسعه این دیار که از عقب ماندگی در زیرساختها رنج می برد شتاب بیشتری بگیرد و ذهن مسئولان را به جای درگیر کردن به مسائل سیاسی  معطوف به مشکلات در اقصی نقاط استان کنیم.

چقدر خوب چند تن از مدیران استانی از قبیل مدیران کل بهزیستی، معاونت دانشگاه علوم پزشکی، صنعت و معدن، گردشگری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان از مسائل و دغدغه‌های مردم در حوزه زیرساختی در این جلسه سخن گفتند.

شاعر شیرین سخن چه زیبا گفته، هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. بیان مسائل حماسی، انتقاد و تعریف و تمجید در جلسه شورای اداری استان آن هم در حضور وزیری که سفری کمتر از ۲۴ ساعت برای بررسی مسائل و مشکلات استانی کمتر توسعه یافته دارد کار درستی نیست و چه زیباست مدیران از فرصت بوجود آمده برای بیان ظرفیتها، توانمندی‌ها و مشکلات زیرساختی استان سخن بگویند.

استان زیبا و چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با همه ظرفیتها و مواهب طبیعی خداددای که دارد  اما در کشور ناشناخته  مانده است.

در خیلی از مناطق کشور وقتی نام استان را بر زبان جاری می‌کنیم  ما را با استانهای همجوار اشتباه می‌گیرند و اینجاست که این استان گمنام و ناشناخته مانده است.

سفر وزراء و سایر مسئولان کشوری از دو جهت حائز اهمیت است یکی آشنایی آنها با ظرفیتها، توانمندیها، مشکلات و تنگناههای استان و چاره اندیشی برای حل آنان و جهت دیگر بازتاب ملی و رسانه‌ای این سفرها  که در شبکه های رادیویی، تلویزیونی، خبرگزاریها و مطبوعات است که فرصت خوبی برای معرفی این استان است.

متاسفانه آنگونه که بایسته و شایسته است در جلساتی از شورای اداری استان که با سفر وزراء و مسئولان بلند پایه کشوری تشکیل می‌شود برنامه ریزی درستی برای بیان مشکلات استان آن گونه که شایسته است صورت نمی‌گیرد.

برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که مدیران متعددی که تکرار مکررات در برخی سخنانشان موج می زند صحبت می‌کنند تا در پایان جلسه برای مهمان کشوری که فرسخ‌ها راه از مرکز کشور به استان آمده وقت کافی برای صحبت کردن وجود ندارد.

انتظار می‌رود در دیگر جلسات شورای اداری استان دبیر محترم جلسه به مدیرانی وقت بدهد که با طرح مشکلات استان  موجب کاهش آلام و دردهای مردم این دیار پرگهر شود تا از رهگذر این جلسات شاهد توسعه و ارتقاء سطح رفاه وزندگی مردم باشیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت