پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 شهریور 1396 ساعت 09:06:: شناسه خبر: 21871

واکنش مدیرکل میراث فرهنگی به یادداشت انتقادی تاجگردون:

اگر آقایان به فکر قضایا هستند باید اعتباری برای آن در نظر بگیرند

محمود باقری اظهارداشت:رسانه ای کردن کمکی به رفع مشکلات نمی‌کند و اگر آقایان در فکرقضایا هستند باید اعتباری برای آن در نظر بگیرند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل میراث فرهنگی در واکنش به یادداشت انتقادی تاجگردون در خصوص بی توجهی به سرو لار باشت گفت: کمبود اعتبار و عدم جاده دسترسی مناسب از مشکلات اصلی است.

به گزارش صدای جنوب، دکتر تاجگردون نماینده گچساران و باشت در کانال تلگرامی خود خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص سرو لار و در انتقاد از ایشان نوشت: جهت یاداوری مدیرکل محترم میراث فرهنگی. سرو دو هزار و هفتصد و هفتاد سال پیش، میراث زنده در لار باشت، کم از سرو ابرکوه ندارد. درخواست توجه میراث و ثبتان را داشتیم. بعد از پیگیری مدیرکل محترم امد وً با او عکس یادگاری گرفت.

امیدوارم فراموش نشود و بسنده به عکس یادگاری نشود. سازمان‌های مردم نهاد پیگیری کنند تا ما مسئولین نخوابیم. (اینجا)

محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی استان در گفت و گو با کبنانیوز و در واکنش به سخنان تاجگردون گفت: سرو لار باشت در دوره قبل مدیریت ما ثبت ملی شده و ما دو بار برای پیگیری به لار باشت رفتیم که فضایی ایجاد کنیم ولی متاسفانه این سرو چسپیده به دیوار امامزاده است.

وی افزود: به جهت اعتباری باید در حوزه باشت اعتبار می‌گرفت که به فرمانداری باشت مراجعه کردیم ولی اعتبارات آنجا پائین است و چون باشت و گچساران اعتبارات نفت دارد باید اعتبار خاصی در نظر گرفت که کارهایی انجام دهیم.

باقری افزود: چون این سرو در حوزه میراث ثبت شده نمی‌توانیم کارخاصی انجام دهیم مگر این که اعتبار خاصی از اعتبارات نفتی پیش بینی شود که ما بتوانیم اردوگاه یا فضای گردشگری و کارهای حفاظتی غیر از کارهای انجام شده تاکنون انجام بدهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بااشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات این است که جاده دسترسی مناسبی ندارد بیان کرد: معمولاً هرکاری قبل از آن باید جاده دسترسی تکمیل شود و به همین جهت الان با توجه به محدودیت اعتباری فعلاً کاری برای ما مقدور نیست مگر اینکه اعتبارخاص نفتی پیش بینی شود.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار ما کارهای حفاظتی و اردوگاه‌های تفریحی ایجاد می‌کنیم.

باقری در خصوص مقایسه سرو لار باشت با سرو ابرکوه گفت: این‌ها با هم تفاوت دارند چرا که سرو ابرکوه در یک فضای شهری واقع شده اما سرو لار باشت در یک فضای روستایی که از مرکز شهر ۴۰ کیلومتر فاصله دارد و جاده دسترسی آن مالرو است که این جاده فصلی است و در همه ایام نمی‌شود از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه سرو لار باشت دو مشکل کمبود اعتبار و عدم جاده دسترسی مناسب دارد تصریح کرد: ما جسله با فرمانداری باشت داشتیم و ۲ بار هم بازدید کردیم اما به علت همان محدودیت اعتباری نتوانستیم کاری انجام بدهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه سرو لار باشت طبق نظر کارشناسان بالای ۲۷۰۰ سال عمر دارد در واکنش به رسانه ای کردن آن گفت: رسانه ای کردن کمکی به رفع مشکلات نمی‌کند و اگر آقایان در فکرقضایا هستند باید اعتباری برای آن در نظر بگیرند.

کبنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت