پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 شهریور 1396 ساعت 10:06:: شناسه خبر: 21878

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب اراضی کشاورزی باباکلان گچساران با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال

گوهرگانی با بیان اینکه طرح تامین اراضی کشاورزی باباکلان یکی از طرح‌های مهم جهاد کشاورزی است، بیان کرد: این طرح با همکاری نماینده و مسوولان پیگیری شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

شامگاه جمعه با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، مسوولان استانی، معاون استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر عامل موسسه حرا زیر نظر قرارگاه خاتم الانبیا طرح تامین آب اراضی کشاورزی باباکلان گچساران کلنگ‌زنی شد.

در این آیین جعفر گوهرگانی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های آب و خاک از اولویت‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب اراضی کشاورزی باباکلان گچساران با اعتباری به مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال  اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای این طرح بیان کرد: آبگیر، تونل انتقال و رسوب گیر، ایستگاه پمپاژ، تاسیسات برقی،  خط انتقال به طول ۵ کیلومتر و مخزن به حجم ۱۰۰۰ متر مکعب از اجزای این طرح است.

وی در ادامه به مشخصات فنی ایستگاه پمپاژ اشاره و اذعان کرد:  دبی متوسط ۴۵۰ لیتر بر ثانیه، ارتفاع پمپاژ ۱۷۸ متر، توان مورد نیاز ۲/۲ مگاوات، تعداد پمپ ۱۰ دستگاه، نوع پمپ‌ها الکترو پمپ شناور، ساختمان برق ۲۰۰ متر مربع، ساختمان بهره برداری ۸۰ متر مربع است.

گوهرگانی با اشاره به اهداف طرح گفت: با بهره‌برداری از این طرح در روستای باباکلان موجب اشتغالزایی پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی مطمئن، افزایش تولید ملی و ارتقا شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی منطقه و استفاده از خاک مستعد و غنی اراضی با احداث باغ و جلوگیری از فرسایش خاک خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه تامین اراضی آب کشاورزی باباکلان گچساران موجب اشتغالزایی خواهد شد، تصریح کرد: به صورت مستقیم تعداد ۳۰۰ نفر اشتغالزایی برای این منطقه محروم به وجود خواهد آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به مشخصات فنی طرح  ابراز کرد: سطح ناخالص اراضی هدف به متراژ ۵۸۰ هکتار و تامین آب مورد نیاز برای این طرح از رودخانه زهره است.

وی اذعان کرد: حجم آب مورد نیاز  ۶.۷ میلیون متر مکعب در سال، دبی متوسط برداشت آب ۳۱۶.۵ لیتر در ثانیه و حداکثر دبی برداشت در ماه پیک مصرف ۴۵۰ لیتر در ثانیه است.

گوهرگانی با بیان اینکه طرح تامین اراضی کشاورزی باباکلان یکی از طرح‌های مهم جهاد کشاورزی است، بیان کرد: این طرح با همکاری نماینده و مسوولان پیگیری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده برای آغاز عملیات این طرح خاطرنشان کرد: اعتبارات این طرح از طریق اعتبارات ریاست جمهوری، قرارگاه خاتم الانبیا و موسسه حرا تخصیص داده شده است.

گوهرگانی با بیان اینکه مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال برای اجرایی شدن این طرح اختصاص داده شده، خاطرنشان کرد: ظرف مدت ۲۴ ماه آینده این طرح به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این طرح ۵۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی باباکلان با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار اراضی به زیر کشت خواهد رفت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت