پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اردیبهشت 1395 ساعت 02:02:: شناسه خبر: 2215

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری:

برای تکمیل موزه باستان شناسی یاسوج نیازمند ۲٫۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم

باقریرگفت:اثار باستانی و تاریخی بیانگر نوع زندگی مردم در طول ادوار مختلف بوده و موزه‌ها فضایی برای نگه داشتن این آثار تاریخی است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

برای تکمیل موزه باستان شناسی یاسوج نیازمند ۲٫۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش صدای جنوب،محمود باقری در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: آثار باستانی و تاریخی بیانگر نوع زندگی مردم در طول ادوار مختلف بوده و موزه‌ها فضایی برای نگه داشتن این آثار تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به پیشرفت فیزیکی موزه در دست احداث یاسوجاشاره کرد و گفت: موزه باستان‌شناسی شهر یاسوج دارای پیشرفت ۶۵ درصدی است که برای تکمیل و افتتاح این موزه نیازمند ۲٫۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۸ هزار شیء تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: به دلیل کمبود فضای فیزیکی در موزه شهر یاسوج تنها ۳۰۰ شیء تاریخی در معرض دید مردم قرار گرفته است.

این مسؤول بیان کرد: موزه شهر یاسوج دارای ۱۵۰ متر مربع فضا است اما موزه باستان‌شناسی در دست احداث این شهر دارای مساحتی ۵۰۰ متر مربع بوده که انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، موزه جدید هر چه سریع‌تر احداث شود.

باقری با بیان اینکه سال گذشته به لحاظ مالی سال خوبی برای صنایع دستی و گردشگری استان نبود، تصریح کرد: به دلیل نبود منابع، سال ۹۴ اعتبارات ملی برای موزه شهر یاسوج در نظر گرفته نشد، اما در سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این موزه مصوب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عملکرد مناسب این حوزه در سال گذشته افزود: کسب رتبه هفتم کشوری در حوزه صنایع دستی، کسب رتبه دوم در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و کسب رتبه برتر صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب بیانگر اقدامات خوب این اداره کل است.

وی بیان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای پیشرفت حوزه گردشگری سال گذشته ۱۱ مکان گردشگری در استان به بخش خصوصی واگذار شد، ضمن اینکه سال جاری غار ده شیخ پاتاوه و آبشار تنگ تامرادی به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

این مسؤول جاذبه، تبلیغات، اسکان و حمل و نقل را از عناصر مهم گردشگری دانست و تصریح کرد: چشمه کوه‌گل سی‌سخت یکی از مناطق زیبا و گردشگرپذیر استان است، اما از وضعیت کنونی این مکان گردشگر رضایت ندارم.

باقری از ساخت هتل در شهر یاسوج خبر داد و افزود: مبلغ ۱۲٫۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت هتل چهار ستاره، پارک آبی و هتل آپارتمان مصوب شده است.

وی به ساماندهی و مرمت اشیاء و بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: ۱۷۵ شیء و ۱۴ بنای تاریخی از جمله کاروانسرای دهدشت، گنبد لیشتر، خانه‌های تاریخی دهدشت، پل برین و … ساماندهی و مرمت شدند.

۲۸ اردیبهشت به نام روز جهانی موزه نام‌گذاری شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت