پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 اردیبهشت 1395 ساعت 07:02:: شناسه خبر: 2238

انتقادشدیداللحن استاندار:

بعضی از مدیران استان آلزایمر گرفته اند

استاندارگفت:در زمینه اقتصاد مقاومتی مجری هستیم و سیاست‌گذار نیستیم لذا در زمینه پروژه‌ها بحث تمام شده و ادارات باید پروژه‌های خود را در قالب اقتصاد مقاومتی پیشنهاد دهند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندارکهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از حرفهای تکراری برخی مدیران ،گفت:امروز سومین نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی است که بعد از سه هفته جلسه در زمینه اقتصاد مقاومتی برگزار می شوداما متاسفانه برخی از مدیران به تکرار حرف های جلسه اول می پردازند.
به گزارش صدای جنوب، سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل کهگیلویه وبویراحمد در استانداریاستان و به ریاست سید موسی خادمی تشکیل شد.
از حاشیه های این نشست حرفهایی بود که توسط مدیران دستگاه های اجرایی بیان شد و باتذکراستاندار روبه رو شد.
نوشادی نماینده دانشگاه یاسوج در این نشست با انتقاد از اینکه سازمان مدیریت هیچ پارادایمی در برنامه تدوین شده فرماندهی اقتصاد مقاومتی مشخص نکرده است ،گفت:نقشه راه این برنامه بر اساس آموزش و آمایش دیده نشده است .
وی بیان کرد: سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در تدوین این برنامه خود را قلک شمرده درحالی که نقش آن اجرایی کردن برنامه هاست.
نوشادی گفت: برای به نتیحه رسیدن در پایان برنامه تدوین شده اجرایی کردن شعار اقتصاد مقاومتی واقدام و عمل باید پیش نیازها وپیش فرض ها جدی گرفته شود و سپس وارد عمل شد.
کیانی مدیر اتاق بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با گلایه از نادیده گرفتن ظرفیت ها و نقش بخش خصوصی در برنامه های تدوین شده جهت تحقق شعار سال افزود:در بخش خصوصی چون سرمایه گذارمنافع خود را درگیر در اجرای پروژه و طرح می بیند پس می توان نتیجه خوبی در پایان طرح از آنها انتظار داشت.
در ادامه برخی از مدیران دستگاه های کهگیلویه وبویراحمد با بیان مفاهیمی که در دوجلسه قبل ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی بیان کرده بودند با انتقاد شدید استاندار روبه رو شدند.
در ادامه موسی خادمی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بعد از سه هفته جلسه در زمینه اقتصاد مقاومتی هنوز حرف‌های الکی می‌زنیم، اظهار داشت: بعضی از مدیران استان انگار آلزایمر گرفته‌اند و همان حرف‌های جلسه اول را تکرار می‌کنند.
وی افزود: ما در زمینه اقتصاد مقاومتی مجری هستیم و سیاست‌گذار نیستیم لذا در زمینه پروژه‌ها بحث تمام شده و ادارات باید پروژه‌های خود را در قالب اقتصاد مقاومتی پیشنهاد دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی‌ها منتظرند که با اقتصاد مقاومتی اتفاق جدیدی در استان بیافتد و رقم بالایی پول به استان بیاید تا آنها با این پول شروع به فعالیت کنند که باید به آنها گفت اینگونه نیست.
مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد:رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یک ساعت برنامه های تدوین شده را ارائه می دهد اما هیچ کس حاضر نیست سوال و انتقادی از او بپرسد ،اما روی کلیات بحث می کنید که تدوین شده و باید اجرایی شود.
وی گفت:در جلسات بعد مدیران از قبل سوالات و برنامه های خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارایه دهند نه اینکه درجلسات یک ساعت روی آنها بحث کنیم.
خادمی یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را فعال کردن واحدهای تولیدی راکد خواند و بیان کرد: حال این طرح چه درست و چه غلط باشد، سهمیه استان ما ۲۵۰ واحد راکد است که باید فعال شود و مدیران صنعتی نیز باید در هرجلسه آمار واحدهایی که فعال شده‌اند را ارائه دهند.
وی با تأکید بر اینکه باید از بحث‌ها و حرف‌های کلی خارج شویم، اظهار کرد: مدیران باید در این نشست گزارش ارائه کنند و اقدامات عملی خود را در راستای برش استانی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تشریح نمایند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گزارشاتی که به تهران ارائه می‌کنم، تنها مصوب شدن برنامه‌هاست، خاطرنشان کرد: مدیران باید گزارش بدهند که در زمینه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان خود چه «اقدام و عملی» را انجام داده‌اند.
خادمی به بی‌فایده بودن اینگونه جلسات اشاره کرد و گفت: ممکن است برنامه‌های زیادی در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه شود که قادر به انجام بخشی از آنها نباشیم اما مدیران باید روزانه آن بخش از برنامه‌ها که توانایی انجام دارند و اقداماتی که در راستای آن انجام داده‌اند به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گزارش کنند.
خادمی گفت: وقتی صحبت از فرماندهی به می‌آید دستوراتی است که دستگاه‌ها باید اجرا کنند برای مثال وقتی موضوع همکاری بانک‌ها و یا امور مالیاتی با تولید کننده به میان می‌آید منظور همه نوع همکاری از جمله بخشودگی مالیات و همچنین اعطای تسهیلات به کسانی است که حتی چک برگشتی و یا معوقه بانکی دارند.
وی با اشاره به اینکه اکنون در استان هیچ سازمانی در زمینه اقتصاد مقاومتی بلاتکلیف نیست، افزود: ما منتظر فعالیت ادارات و نهادهایی هستیم که برنامه ملی و برش استانی در زمینه اقتصاد مقاومتی دارند و کاری با اداراتی که فاقد این برنامه هستند نداریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۳۵ درصدی اعتبارات پروژه‌های ملی استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: یکی از بخش‌های اقتصاد مقاومتی پروژه‌های عمرانی است که برخی از آنها باید به بخشش خصوصی واگذار شود.
وی افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به شرط عدم تغییر کاربری به بخش خصوصی واگذار می‌شود و دولت نیز تا ۸۰ درصد تخفیف برای سرمایه‌گذار در واگذاری این پروژه‌ها در نظر گرفته تا این پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره در استان به آثار باستانی تبدیل نشود و به سرانجام برسد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت