پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 خرداد 1395 ساعت 06:03:: شناسه خبر: 2393

استاندارکهگیلویه وبویراحمد:

تحقق اقتصادمقاومتی نیازمندمشارکت مردم وبخش خصوصی است

استاندارکهگیلویه وبویراحمدگفت:این استان دارای بهترین و مناسب ترین ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف بویژه حوزه کشاورزی است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه وبویراحمد محوریت اصلی و عامل امیدبخش و حرکت آفرین در تحقق اقتصاد مقاومتی را مردم و بخش خصوصی و غیردولتی دانست و بر ضرورت حمایت و تقویت سرمایه گذاران برای اجرای طرح های مختلف عمرانی و اقتصادی در این راستا نیز تاکید کرد.

به گزارش صدای جنوب،سید موسی خادمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کهگیلویه وبویراحمد دارای بهترین و مناسب ترین ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف بویژه حوزه کشاورزی است.
خادمی تاکید کرد: اکنون که یکی از اولویت ها و برنامه های دولت یازدهم نیز اعتماد و جلب مشارکت جدی بخش خصوصی است سرمایه گذاران و شرکت های غیردولتی نیز باید خود را با رویکردها و راهبردهای اقتصادی و تجاری این دولت که اساس و پایه آن بر مشارکت مردم و بخش خصوصی است نیز تطبیق دهند.
وی تصریح کرد: دولت حتی در طرح های عمرانی و شرایط عمومی پیمان و قراردادها نیز رویکردی متفاوت ، عقلانی و منطقی نسبت به گذشته طراحی و تدوین کرده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت یازدهم فرصت مناسب و جدیدی را در شرایط عمومی پیمان به وجود آورده و البته بر خلاف گذشته در این زمینه نیز تعهداتی را برای خود ایجاد کرده است.
وی در تشریح فرایند جدید در شرایط عمومی پیمان و انعقاد قراردادها در طرح های عمرانی ،گفت: دولت در این راستا به دنبال پیمانکاران با توان مالی ، فنی و اجرایی قوی است که بتواند در شرایطی که کشور با محدودیت ها و کمبود منابع داخلی مواجه است از ظرفیت این افراد استفاده کند.
خادمی افزود: پیمانکارانی که توان مالی دارند می توانند با هماهنگی مسوولان اجرایی و دستگاه مربوطه اقدام به اجرای پروژه های عمرانی کنند و دولت نیز در مقابل تعهد می کند که اعتبار هزینه شده آنها را در بودجه سالانه برای آها پیش بینی کند.
وی افزود: این در حالی است که در گذشته ایجاد هر گونه تعهد برای دولت ممنوع بوده است.
خادمی برخی تعهدات استان در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و گفت: یکی از تعهدات سازمان جهاد کشاورزی در راستای تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی تولید چغندر و کلزا است.
وی افزود: هم اکنون بیش از ۷۰۰ هکتار کشت چغندر پاییزه برای تامین خوراک و مواد اولیه کارخانه قند یاسوج نیاز است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه آمادگی کشت دانه‌های روغنی در اراضی مستعد کشاورزی استان نیز وجود دارد میزان اراضی مورد نیاز برای کشت محصول زراعی کلزا در استان را نیز افزون بر دو هزار هکتار اعلام کرد.
خادمی مهمترین حلقه مفقوده در مغفول ماندن ظرفیت های بالقوه استان بویژه در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت را مشارکت کمرنگ بخش خصوصی در این زمینه دانست.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت