پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 مهر 1396 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 25053

گزیده سخنان ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه باحضورمردم خداجو در نقاط مختلف کهگیلویه بویراحمد برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سرفاریاب/

خطیب جمعه سرفاریاب درخطبه های این هفته به ایه ۲۶۱سوره بقره اشاره وعنوان کرد:مثل انان که اموالشان رادرراه خداانفاق می کنند،ماننددانه ای است که هفت خوشه برویاندودرهردانه ای صددانه باشدوخدابرای هرکه بخواهدچندبرابرمی کندوخدابسیارعطاکننده وداناست.
پژمان به انفاق یکی دیگرازبهترین ویژگی های مومنین ازدیدگاه قران اشاره وافزود: انفاق کردن مراحلی دارداعم ازاینکه هدف ازانفاق خداوندباشدنه مردم واینکه صورت عمل ان راتبین کندکه بایدمنت واذیت به دنبال نداشته باشد.
وی تاکیدکرد:وضع ان مال بایدطیب وحلال باشدنه خبیث وحرام.فقیری باشدکه درراه خداوندفقیرشده باشدنه غیرخدا.
خطیب جمعه سرفاریاب اظهارداشت :انفاق کردن اجرعظیمی دردنیاواخرت داردکه همه ماان رادرزندگی خودبکاببریم .
سیدفرج الله پژمان به ۲۹مهرورودکاروان حسین به شام اشاره وتصریح کرد:به گفته شیخ عباس قمی اسرای کربلا پس ازورودبه دمشق پیرمردی ازاهل شام نزدانهاامدوگفت :حمدخداکه شماراکشت ونابودکردامام سجاد(ع)درجواب فرمود:قران خوانده ای که دران خداوندمی فرمایدبگومن براجررسالتم چیزی ازشماجزءمودت ودوستی اهل بیتم وخویشانم نمی خواهم که ماهمان خویشان پیامبریم .
امام جمعه بااشاره به ابنکه خداوندرجس وپلیدی راازاهل بیت دورمی سازدعنوان کرد:پیرمردشامی باپشیمانی دستانش رابلندکردوگفت خدایامن ازدشمنان ال محمدوگشندگان بیزاری می جویم .
امام جمعه درخطبه دوم ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی وگرانی قبوض اظهارناراحتی کردوافزود:دربعضی مناطق مبالغ سرسام اوری برای قبوض برق زده شده که ناراحتی مردم رابه وجوداودره که جهت رفع این مشکل همت وتلاش مسولین رامی طلبد.
پژمان درپایان باتذکربه بعضی افرادی که مردم راتحریک می کنندوازدادن قبض اب همکاری نمی کنندعنوان کرد:مردم عزیزسرفاریاب دراجرای همه کارهاهمکاری دارندانتظارداریم درپرداخت قبوض اب نهایت همکاری راداشته باشند ودرقبال همکاری قطعا ماکاروانتظاربیشتری ازمسولین داریم پس بدانیم که افرادسودجووکارشکن اهداف دیکری دارندکه مردم باهمکاری خودوپرداخت قبوض انهاراازکارخودمایوس کنند.

***

دهدشت/

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه شهر دهدشت در خطبه های نماز جمعه با اشاره به یاوه گویی های ترامپ افزود: طبق گفته رهبری ترامپ آدمی نیست که بخواهیم پاسخ او را بدهیم.

امام جمعه دهدشت افزود: طرف های برجام باید در عمل به برجام پایبند باشند و نه در حرف.

حسینی با بیان اینکه اروپا همراه با آمریکا شده است گفت: هیچ اعتمادی به اروپا هم نیست چرا که آن ها نیز فقط به دنبال منافع خود هستند.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتدار منطقه ای خود را حفظ کنیم باید مواضع موشکی خود راد با قدرت ادامه دهیم.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه دشمن از قدرت موشکی ما ترس دارد تاکید کرد: ما هرگز بر مسائل دفاعی و امنیتی خود مذاکره نخواهیم کرد و با قدرت کار خود را به جلو خواهیم برد.

حسینی تصریح کرد: سپاه مثل کوه در مقابل دشمن ایستاده است و دشمن بداند که سپاه شکست ناپذیر است.

وی ادامه داد: روز به روز بر اقتدار سپاه افزوده خواهد شد و سپاه هیچ وقت از بین نخواهد رفت.

خطیب نماز جمعه دهدشت افزود: از صحبت های قاطعانه مسئولین تشکر می کنیم باید همیشه بر همین وحدت بمانیم.

حسینی با اشاره به حرف های رهبر انقلاب گفت: اگر برجام را پاره کنند ما آن را ریز ریز خواهیم کرد و از این تهدید ها هرگز نگرانی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در همین دوره های تحریم ما بیشترین پیشرفت را کرده ایم گفت: ما از کلمه تحریم هرگز هراسی نخواهیم داشت.

**

 لنده/

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این شهرستان لنده ضمن اشاره به دیدار نخبگان علمی کشور با مقام معظم رهبری گفت: همه ساله نخبگان علمی و چهره های شاخص دانشگاهی دیداری با مقام معظم رهبری دارند که امسال نیز مقام معظم رهبری بر تقویت بینه علمی کشور و دست یابی به قله های پیشرفت علمی تاکیدات فراوانی داشتند.

وی افزود: عهد شکنی امریکای ها در مسئله برجام موضوع این روزها به تنهایی نیست بلکه در فاصله سال ها۸۲ تا ۸۴ نیز علاوه بر امریکایی ها، غربی ها نیز در بحث هسته ای در معاهده تهران به تعهدات خود چندان پای بند نبوده و بدعهدی کردند.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: عده ای ساده لوح بعد از این همه بد عهدی هنوز هم چشم به وعده های امریکایی و سازش با آنان دارند و این در حالی است که در تمام معاهده ها شاهد بدعهدی آنان بوده و هستیم.

وی تاکیدکرد: امریکایی ها با خباثتی که دارند چه امتیاز بگیرند و چه امتیاز بدهند به دنبال حذف نظام و تغییر حکومت ایران هستند و براب آنان فرقی ندارد که چه کسی در امریکا رئیس جمهور باشد.

محمودی اصل گفت: مقام معظم رهبری بارها از بدعهدی امریکایی ها در اشاره داشتند و جدیدا هم فرمدند تا مادامی که آنها در قضیه برجام بدعهدی نکنند ما بده عهدی نخواهیم کرد ولی اگر ذره ای از حقوق ملت ایران نادیده گرفته شود ما نیز تصمیم دیگری در این رابطه خواهیم رفت.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین دلیل عصبانیت امریکایی ها نفوذ و قدرت ایران در منطقه است که تمام نقشه ها و هزینه های امریکایی ها در منطقه را برباد داد.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت:پیشرفت و ترقی کشور ما در دوران همین تحریم ها حاصل شده است که کافی نسیت و باید این پیشرفت ها دو چندان شود.

مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده تاکیدکرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه پیشرفت کشور است که عاملی برای تسریع در زندگی عزت مندانه مردم است.

وی در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و قوه مجریه می بایست نسبت به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور بیشتر فعال باشند.

امام جمعه شهرستان لنده در ادامه خطاب به شورای شهر لنده گفت: یکی از مهمترین کارهای که اعضای شورای شهر باید باید انجام دهد بحث انتخاب شهردار است که متاسفانه این حرکت تا کنون باعث ناراحتی شهروندان شده است جرا که در این خصوص با وجود افراد متخصص، متعهد و توانمند هنوز این مهم تحقق نیافته است.

وی تاکیدکرد: افراد توانمند، با دارای شخصیت های برجسته ای به شورای شهر پیشنهاد می شود و از آنان هم دعوت می شود ولی خروجی جلسات شورای شهر در خصوص انتخاب شهردارچیز دیگری است.

محمودی اصل گفت: نباید سخت گیری اعضای شورای شهر منجر به ضرر و زیان شهر و خودشان شود چرا که مردم انتظار دارند که هرچه سریعتر شهردار انتخاب شود.

وی در پایان به مراسم بزرگداشت آیت اله ملک حسینی اشاره کرد و از همه کسانی که در بزرگداشت این عالم مجاهد و ربانی تلاش دارند قدردانی کرد.

***

یاسوج/

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به یاوه گویی های ترامپ رئیس جمهور آمریکا در موضع گیرهای اخیر گفت: دشمنی آمریکا و همپیمانانش به اولین روزهای پیروزی انقلاب برمی گردد و مسایل مطرح شده صرفا بهانه جویی و طرح توطئه های جدید برعلیه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران است.
حجه الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهور، همه کارگزاران و ملت شریف ایران مواضع قاطع خود را برای حمایت از دستاوردهای نظام و سپاه عزیز اعلام کرده اند افزود: ملت ایران متکی به خط ولایت است و در برابر یاوه گویی ها، مقاوم و استوار عمل می کنند.
وی با اشاره به مناسبت های ایام به موضع گیری حضرت امام (ره)در برابر کاپیتالاسیون اشاره کرد و افزود: این رویداد نقطه ی عطفی برای ادامه ی مسیر انقلاب بود.
حجه الاسلام والمسلمین حسینی گفت: قدرت های شیطانی با ائتلاف سعودی در منطقه ننگین ترین فصل از نسل کشی تاریخ را در یمن رقم زدند.
امام جمعه ی یاسوج همچنین به حوادث بعد از شهادت سید شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در شام اشاره کرد و افزود: امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب (س)با خطبه های پر محتوا چهره ی واقعی یزید را برای همیشه در تاریخ برملا کردند.
وی گفت: رفاقت دولتمردان میانمار و رژیم غاصب صهیونیستی باعث جنایات وحشیانه دولت میانمار بر علیه مسلمانان این کشور شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت