پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 مهر 1396 ساعت 17:07:: شناسه خبر: 25209

استاندار درشورای فنی مطرح کرد:

وضعیت کنونی شهرهای دهدشت ،لنده و چرام شایسته مردم نیست/ مدیران برای حل مشکلات میان مردم حضور یابند

احمدی ضمن گلایه از وضعیت کنونی مدیریت در استان بیان کرد: اینجا شورای فنی استان است و ما که در قهوه خانه ننشسته ایم بنابراین باید گزارش دقیق داده شود همین طور بود که هم اکنون پل سوم بشار به معضلی تبدیل شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه بسیاری از مشکلات این استان مالی نیست بلکه مدیریتی است گفت :در همین جلسات به وضوح مسیر بی دقتی، بی توجهی، بی برنامگی و مسایلی از این قبیل را مشاهده کرده ام.

به گزارش صدای جنوب،علی محمد احمدی ظهر امروز در نشست شورای فنی استان با اظهار تاسف از وضعیت کنونی شهرهای دهدشت ،لنده و چرام  گفت: آنچه که در بازدید از شهر دهدشت، لنده، چرام و سوق از محرومیت دیده ام شایسته مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

وی با انتقاد از مدیریت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کار ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی ۵ یا ۶ سال به طول نمی انجامد و اگر  به درستی خدمات به مردم ارائه می شد و این محرومیت را نداشته ایم.

احمدی ضمن گلایه از وضعیت کنونی مدیریت در استان  بیان کرد: اینجا شورای فنی استان است و ما که در قهوه خانه ننشسته ایم بنابراین باید گزارش دقیق داده شود همین طور بود که هم اکنون پل سوم بشار به معضلی تبدیل شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشکلات پروژه های عمرانی بررسی و گزارش آنها به شورای فنی ارائه شود و مدیران وقت خود را روی مسایلی که منجر به حل مساله می شود، بگذارند.

احمدی تصریح کرد: اینکه عکسی از برخی پروژه ها گرفته شود و در شورای فنی بنشینیم نشان دهیم، عده ای از مدیران خواب باشند و عده ای هم با موبایل خود کار کنند بعد بگوییم مصوبات را دیدم و جلسه را تمام کنیم مشکلی حل نمی شود بلکه باید در یک بازه زمانی مشخص مشکلات پروژه ها بررسی شوند.

وی ادامه داد: به من گزارش رسیده که از دیروز تاکنون ۱۰نفر در تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست دادند که می طلبد براساس اولویت بندی برای پروژه ها وقت بگذاریم و مشکلات آنها را بررسی کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت شورای فنی استان عنوان کرد: به دلیل مشکلات ساختاری که استان دارد شورای فنی یکی از مهمترین شورای استان است که باید دقت کنیم این شورا به مفهوم واقعی یک شورای فنی باشد.

احمدی تاکید کرد: مگر اینکه در استان حضور نداشته باشم و الا بنده برنامه ریزی دارم که در جلسات مهم استان در حد امکان شخصا حضور یابم.

وی با اشاره وظایف شورای فنی بیان کرد: نظارت بر پیمان سپاری ها، شیوه واگذاری طرح ها و پروژه ها به پیمانکاران دارای صلاحیت، تقویت توان فنی و مهندسی از وظایف شورای فنی است و شورای فنی باید شناخت کافی از پروژه ها داشته باشد و براساس اولویت پیگیر مشکلات آنها باشد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات و دلایل تاخیر در اتمام و تکمیل پروژه های عمرانی استان اینست که کارهای بزرگ را به پیمانکاران کوچک و کارهای کوچک را به پیمانکاران دارای ظرفیت بزرگ واگذار می کنیم.

احمدی افزود: مدیر باید از نظر فنی و دانش مهندسی حرف اول را بزند اگر نمی توانند باید خود را تقویت کنند دوست ندارم مدیران دستگاههای تخصیصی ما اظهار نظری کند که اگر به گوش کارشناسی در بیرون برسد با تعجب به آن نگاه کند.

وی بیان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت فنی استان در حوزه اجرای پیمانها و مشاوره ای لازم است البته بیشتر بازدیدهایی که از پروژه ها داشتم توسط پیمانکاران بومی در حال انجام هستند و از نظر پیمانکاری وضعیت استان بد نیست اما در زمینه مشاوره نیاز به تقویت دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت استاندارد سازی، مقاومت و کیفیت مصالح ساختمانی و نظارت بر پروژه های استان خاطرنشان کرد: تعجب می کنم در بازدیدی که از بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی گچساران داشته ام توجه به رعایت استاندارد ها و مصالح با کیفیت نشده است، بیمارستانی که در مواقع حوادث و بحرانها برای نجات جان حادثه دیدگان ساخته می شود و مسئولان باید دقت و توجه لازم را داشته باشند که در سازه چنین پروژه هایی بجای سیمان و بتن از گچ و آهک استفاده نشود.

احمدی تصریح کرد: چرا مشاوران پروژه ها در هنگام شروع جلوی این تخلفات را نگیرد؟ نباید بگذاریم پروژه تمام شود بعدا بگوییم علت پایین بودن کیفیتش دعوا بین پیمانکار و مشاور پروژه بود. اگر قرار باشد در تمام پروژه های استان دعوا باشد باید فاتحه میلیاردها تومان اعتبار که از بیت المال و جیب مردم گرفتار این استان هزینه شده را با این روند کار بخوانیم. وی ادامه داد: همچنین باید دقت لازم در استقرار نظام مدیریت و «اچ اس ای»پروژه ها شود و ایمنی در پروژه ها جدی گرفته شود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شناسایی پروژه های اولویت دار استان که زحمتی ندارد اما واقعا یا مدیران تخصصی ما روی پروژه ها نمی روند و از نزدیک در جریان کار نیستند و یا اگر می روند درست اقدام نمی کنند. در جلسه آینده با کار کارشناسی ۲۰ پروژه اولویت دار استان که با مشکل معارض، تعامل دستگاهها و فنی مواجهند را شناسایی و به مشکلات آنها پرداخته شود تا راه حلی برای رفع آنها پیدا کنیم.

احمدی عنوان کرد: باید مدیران با برنامه در جلسات حاضر شوند و طوری عمل کنند که وقت دوساعتی جلسه موثر برای رفع مشکلات استان باشد. وی با اشاره به ساز و کار مدیریت استان در شورای فنی استان تصریح کرد: یا نمی خواهیم ادامه کار دهیم و یا اگر می خواهیم ادامه کار دهیم رویکرد ما متفاوت است که رویکرد میدانی و عملیاتی است و فرصت اینکه در جلسات مسایل استان مصوب شود بعداز چند ماه در بازدیدی هنوز مشکلات مشاهده شود، را ندارم و این شیوه را نمی پذیرم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور مدیران در جلسات با آمادگی و تسلط گفت: به هیچ وجه حضور نیافتن مدیران در جلساتی که با حضور استاندار است، نماینده یا هیچ کس دیگری پذیرفته نیست. اینکه مدیر با همکاران و کارشناسان دستگاه در جلسات حضور یابد ایرادی ندارد اما در موارد خاص که مدیران با هماهنگی از قبل، به وزارتخانه خواسته شدند یکی از معاونان با هماهنگی در جلسه حضور می یابد.

احمدی افزود: مدیران باید یا به جلسات نیایند یا با تسلط کامل بیایند و موقعی که مساله ای از مدیران سوال می شود، معاونان و همراهان مدیر به او تقلب نرسانند و یا به جای آنها صحبت نکنند بلکه باید خود مدیرکل که باید مشکلات مردم را حل کند و مسئولیت دارد، باید پاسخگو باشد.

استاندار افزود :مدیران با اطلاعات کامل و آمادگی در جلسات حضور یابند نه اینکه به معاونان و یا کارشناسان خود تماس بگیرد که جریان چیست.

وی تصریح کرد: این شیوه مدیریت جدید استان و بنده است، مسایل مختلف استان را به دقت رصد می کنم، همه ما مدیران باید رضایت خداوند را در نظر بگیریم و این شیوه کار من مورد استقبال مردم است که دو حالت دارد یا مدیران با مردم هستند و دلشان برای خدمت به مردم می تپد که خودتان را با این روش سازگار کنید یا اینکه عادت کردید به رفاه طلبی، بی توجهی و اهمیت ندادن که این یک مسیر دیگر است و مدیران خودشان باید انتخاب کنند.

احمدی بیان کرد: باید کار کنیم و شیوه ما اینست و هر مدیری در هنگام جلسات آمادگی، اطلاعات و تسلط ندارد شرکت نکند، هیچ مانعی هم ندارد اما ساختار خودمان را داریم و با وزرا ارتباط داریم، دستگاه را می شناسیم و هر ۶ ماه یکبار گزارش عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی استان را به وزرا ابلاغ می کنم و دولت مقرر کرده که مسیر ارزیابی از مدیران را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه مسایل را با هم قاطی نکنید مودت و برادری ما سرجای خودش است اما زمانی که در جلسات هستیم با  هیچ کسی تعارف ندارم و در کار جدی هستم و آن چیزی که تاکنون از من دیده اید ۱۰ تا ۱۵ درصد از مسیر و شیوه ام است. شاید برخی ها بگویند در استان کهگیلویه و بویراحمد این حرفا جواب نمی دهد اما نه اتفاقا همین استان بعنوان پایلوت کوچکی است که اگر بتوانیم نظام مند عمل کنیم به الگویی برای جاهای دیگر کشور تبدیل می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مسیر و شیوه به مفهوم نفی تلاشهای مدیران نیست، تصریح کرد: همه ما یک تیم هستیم اما رویکرد ما متفاوت است و نگاهمان اینست که باید پای کار باشیم، منظم در اداره حضور داشته باشیم و مدیران باید به اجزای دستگاه و کارخودشان مجهز باشند.

احمدی خاطرنشان کرد: با این نگاه به جایگاه بالا می رسیم که بعداز همراهی این شیوه و مسیر می گویید ای کاش این کارها را خودمان انجام می دادیم که کارشناس پایین دست سرمان کلاه نمی گذاشت و به من دروغ نمی گفت، نامه رو گم نمی کرد و به من یک چیز و به پیمانکار چیز دیگه ای بگوید.

وی تصریح کرد: ان شاء الله با این نگاه شروع کنید و بنا داریم که با هم کار کنیم چراکه شما سرمایه های استان هستید و توقع دارم برای این استان دلسوز تر از من باشید.

احمدی اضافه کرد: مدیران باید در بین مردم حضور یابند و مشکلات مردم را از نزدیک ببیند تا بدانند مردم چه می کشند بعنوان مثال رئیس دانشگاه علوم پزشکی در کلینیک شهید مفتح یاسوج حضور یابد تا ببیند که مردم برای نوبت دهی چه می کشند و برای رفع آنها چاره اندیشی کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت