پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 آبان 1396 ساعت 08:08:: شناسه خبر: 25340

واکنش تاجگردون به لغو عضویت عضو زرتشتی شورای شهر یزد/در حق «سپنتا نیکنام»اجحاف شده است

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: ازنظر شخصی خود من این مسئله اجحافی است درحق یک شهروند ایرانی که باید دراین زمینه راهکاری اندیشیده شود و این محدودیت برای وی یک اشکال قانونی است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات در واکنش به لغو عضویت «سپنتا نیکنام» عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفـت: اگر قراراست فرآیند قانونی این مسئله طی شود باید نمایندگان مجلس طرحی را ارائه دهند تا موضوع بررسی و حل شود.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ازنظر شخصی خود من این مسئله اجحافی است درحق یک شهروند ایرانی که باید دراین زمینه راهکاری اندیشیده شود و این محدودیت برای وی یک اشکال قانونی است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس بیان کرد:ما نه تنها در موضوع  سپنتا نیکنام ابهام قانونی داریم بلکه در ۷ الی ۸ موضوع دیگر هم این ابهام وجود دارد که باید نمایندگان دراین زمینه طرح ارائه دهند تا این ابهامات قانونی رفع شود .

وی درمورد اینکه پرداختن به این موضوع در قالب طرح در مجلس تا چه اندازه فوریت دارد گفت: اگر بخواهیم حق آقای سپنتا ادا شود باید با فوریت در این زمینه طرحی ارائه شود که حق وی ضایع نشود ولی اگر بخواهیم این قبیل اشکالات را رفع کنیم هنوز برای رسیدگی به چنین طرح‌های در مجلس زمان باقی است.

بعد از تشکیل شورای جدید شهر یزد، دیوان عدالت اداری طی حکمی عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر را تعلیق کرد. این حکم به استناد تفسیر جدید فقهای شورای نگهبان از تبصره ١ ماده ٢۶ قانون انتخابات شوراها صادر شده است.عصرایران

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت