پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 آبان 1396 ساعت 06:08:: شناسه خبر: 25427

یادداشتی از محسن بابادی،مفسر و تحلیلگر فوتبال/

برنده شهرآورد پایتخت کیست؟

آنچه مسلم است از یک سو برانکو و شفر تنها خواهان برد بوده و از سوی دیگر گل نخوردن و نباختن می تواند اولویت اول آنان خصوصا برای شفر تازه وارد باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

برای شهراورد پایتخت می توان تمامی جملات زیر رابکاربرد.
۱ . دربی پایتخت تیغی با ۲ لبه متفاوت.
۲ . در چمن آزادی تقابل ۲ سبک منحصر به فرد فوتبال جهان به کجا خواهد انجامید؟
۳ . دوئل ۲ پیرمرد کروات و آلمانی در خاک ایران.
۴ . آیا برانکو خواهد توانست به بستن پیش از موعد چمدان های شفر کمکی نماید؟
۵ . آیا شفر خواهد توانست نیم قرن تجربه خویش را به رخ پروفسور بکشد؟
۶ . دربی سرخابیها جذاب و دیدنی است یا سرد و کسل کننده؟
۷ . جنگی جهانی مابین ۲ پیرمرد کروات و آلمانی با کمک سربازان ایرانی در خاک ایران.
۸ . در تقابل استقلال متحول شده و پرسپولیس اوج گرفته برنده کیست؟
۹ . نکاتی خواندنی در خصوص شهرآورد ۸۵
۱۰ . برنده دربی کیست؟ استقلال، پرسپولیس یا هواداران؟

اما امروز و راس ساعت ۱۶:۴۰ ، با صدای سوت بیژن حیدری داور تحصیلکرده فوتبال کشورمان که از قضا کاری دشوار به همراه همکارانش در پیش دارد، ورزشگاه ۱۰۰۰۰۰ نفری آزادی تهران شاهد دربی پرحرارت ۸۵ خواهد بود. این دربی همچون تیغی ۲ لبه بوده و ممکن است آبستن حوادثی گوناگون و شاید کم نظیر باشد. لبه تیز این تیغ آن است که شاگردان شفر قصد دارند برای بدست فراموشی سپردن فصلی کابوس وار، با محقق نمودن عبارت شیر شیر است گرچه پیر بود غرشی دوباره در آسمان فوتبال ایران داشته باشند و نتایج تلخ چند ماه اخیر را به زباله دان فوتبال ایران بفرستند. پیرمرد سپیدموی و خونسرد آلمانی نیز عزمش را جزم نموده تا با تزریق نمودن ماحصل نیم قرن تجربه بازیگری و مربیگری خویش به بازیکنان با انگیزه استقلال، با پیروزی در این رقابت سرنوشت ساز ضمن بازگشت به کورس مدعیان، قلب هواداران این تیم را کاملا تسخیر نموده و میخ خویش را محکم تر از بازی با نساجی در خاک فوتبال ایران بکوبد. از سوی دیگر پیرمرد کروات که بعلت سردی هوا احتمالا از این به بعد شاهد پوشیدن شال بلند قرمزرنگ وی خواهیم بود، قصد دارد ضمن جبران خاطرات تلخ لیگ آسیا، به همگان ثابت نماید که دربی باز بوده و بیخودی لقب پروفسور به وی اطلاق نشده است. لذا بنظر می رسد بهترین فرصت جهت قهرمانی در نیم فصل اول را از دست نخواهد داد. علی ایحال تقابل ۲ تفکر یاد شده ممکن است هر اتفاق بی سابقه ای در تاریخ دربی ها را رقم بزند. لذا یک بازی هیجانی، تماما تاکتیکی و زیبا می تواند شیرین کننده کام تمامی اهالی فوتبال کشور باشد.
لبه نچندان تیز این تیغ می تواند ترس از نباختن بازیکنان و کادر هر ۲ تیم باشد که ممکن است نهایتا منجر به ۱ بازی سرد، بی روح و کسل کننده شود. شفر بعلت ترس از ورود به بحرانی مرگبار، احتمالا کمی بیشتر از برانکو احتیاط را پیشه خویش نماید. زیرا بخاطر نداشتن تجربه در دربی سرخابیها و عدم شناخت کافی از ترکیب تیم، بخوبی می داند که گرفتن حتی ۱ تساوی در حکم راز بقای وی بوده و از دست دادن این نتیجه حکم بیچارگی وی و آمادگی اش جهت ترک ایران در آخر فصل را بدنبال خواهد داشت. از طرفی اگر روز روز استقلال باشد، ممکن است برانکو نیز بیخیال صدر جدول و تعقیب تارتار شده و تحت تاثیر بازی تیم حریف یا تهاجمات آنها خصوصا از کناره ها، تمایلی به حملات بی محابای همیشگی نداشته باشد و محتاطانه تر بازی را ادامه دهد.
آنچه مسلم است از یک سو برانکو و شفر تنها خواهان برد بوده و از سوی دیگر گل نخوردن و نباختن می تواند اولویت اول آنان خصوصا برای شفر تازه وارد باشد.
باید دید که این بازی بسان کدام لبه این تیغ خواهد بود و جدال سبک فوتبال کروات ها که برگرفته از سیاق فوتبال یوگسلاوی سابق است، در مقابل روحیه شکست ناپذیری آلمانی ها که نظم در بازی و تلاش تا اخرین لحظات در خون آنهاست به کجا خواهد انجامید. امیدوارم در این رقابت فارغ از هر نتیجه ای، لبه تیزتر این تیغ را شاهد بوده و بدون حاشیه و هیچ گونه حرف و حدیثی سوت بیژن حیدری در دقیقه ۹۰+۱ را بشنویم تا روح ابراهیم آشتیانی و ناصر خان حجازی اسطوره های فوتبال کشور نیز شاد شود.

نویسنده…محسن بابادی…مفسر و تحلیلگر فوتبال


تصاویر قدیمی ازدوتیم استقلال و پرسپولیس:


دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت