پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 آبان 1396 ساعت 17:08:: شناسه خبر: 26913

یادداشت/

استاندار زمینه مطالبه‌گری خبرنگاران را فراهم کند

زمینه مطالبه‌گری مطبوعات و رسانه‌ها را بیش از پیش فراهم و از نقدهای منصفانه و دلسوزانه مطبوعات استقبال نموده و مدیران را به جای رفتن به دادگاه و محاکم قضایی، وادار به پاسخگویی به مطالبه‌گری‌های منصفانه و واقعی رسانه‌ها نمایید چرا که نقد حق رسانه است و « پاسخ نقد سنگ نیست».

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

 چند صباحی است که روح مطالبه‌گری در مجموعه مدیریت ارشد استان دمیدن گرفته و استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نشان داده که در راستای دفاع از حقوق مردم و وظایف دولت سختگیر بوده و در تلاش است تا مدیریت ارشد را به جایگاه واقعی خویش برساند.

یادمان نرفته است که در چهار سال گذشته بیشتر به گفتار درمانی روی می‌آوردند و رفتارهای مهربانانه با مدیران باعث شده بود که برخی از این افراد از این وضعیت سوءاستفاده کرده و حتی در بسیاری از جلسات شرکت هم نمی‌کردند تا چه رسد به پاسخگویی  و ارایه توضیحات.

این وضعیت بغرنج در مدیریت باعث شده بود تا وظایف دولت نسبت به مردم در این استان به پایین ترین حد خود برسد و حتی اجازه مطالبه‌گری نیز وجود نداشت به طوری که مدیران در جلسات متفاوت هر وقت که دوست داشتند شرکت می‌کردند  با تلفن خود مشغول بودند و در صورت خستگی با یک عذرخواهی ساده جلسات را ترک می‌کردند انگار نه انگار که مدیریت ارشد جلسه بالاترین مقام دولتی در استان است و باید به سوالات و مطالبه گری‌های او پاسخ دهند.

این شیوه غلط در طی چند سال نهادینه شده است و امروز که علی‌محمد احمدی قصد دارد تا جایگاه مطالبه‌گری را تقویت نماید به گوشه عبای بعضی‌ها برخورده و قصد دارند تا به شیوه‌های متفاوت سد راه این امر مهم یعنی پاسخگویی مدیران در برابر عملکرد و وظایف خویش شوند.

اما باید گفت که افکار عمومی این رفتارهای پسندیده و مطالبه گرایانه همراه با اخلاق مداری که این روزها سرلوحه کار استاندار قرار گرفته را ارج می‌نهند و امید دارند که این گونه سیاست‌ها بتواند راه توسعه استان را هموار نماید.

مطالبه گری‌های علی‌محمد احمدی راجع به وضعیت صنایع تولیدی، فعالیت‌های پژوهشی، وضعیت جنگل‌های بلوط باشت، حقوق شهروندی، استخدام‌های فله‌ای و خارج از ضابطه و … از جمله مواردی است که این روزها چراغ امید را در استان کهیگلویه و بویراحمد بار دیگر روشن کرده است.

اما راهی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتخاب کرده، راهی پر مخاطره و سنگلاخ است و برخی مدیران که تا دیروز خود را به هیچ کس پاسخگو نمی‌دانستند این روزها که در منگنه‌های مطالبه‌گری و پاسخگویی به عالی‌ترین مقام دولتی در استان گرفتار شده‌اند از هر طریق ممکن درصدند تا این مسیر را ناهموارتر نموده و با تحریک گروههای سیاسی، رسانه‌های وابسته و … سد راه این پروژه مهم و حیاتی در استان شوند.

هر چند که علمی بودن و تسلط بر امور از جمله قوانین و نحوه اجرای آن از ویژگی‌های آقای استاندار است اما پاکدستی و عدم وابستگی‌های قومی و قبیله‌ای از یک سو و همانگونه که خودشان نیز بارها اعلام کرده‌اند تمرکز وی بر شایسته سالاری و اعتدال از ویژگی‌های دیگری است که با الطاف الهی و همراهی افکار عمومی ناهمواری‌ها  و تلخی‌های ایجاد شده به وسیله برخی منفعت طلبان که صرفا به منافع شخصی، گروهی و طایفه‌ای خود می‌اندیشند را به آسانی و حلاوت تبدیل خواهد کرد.

اما در بین آقای استاندار باید به هوش باشد که موفقیت در این مسیر تنها مرهون تلاش ها و سختگیری‌های شخصی او نیست بلکه باید اقداماتی اساسی در این زمینه انجام دهد.

* دست رد جدی بر سینه سهم خواهان سیاسی، قوی، طایفه‌ای و حزبی بزند و توسعه استان را به پای منافع زودگذر این افراد و گروهها ذبح ننمایند.

* هر چند که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای مردم هستند اما وظایف قانونی آنها قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است لذا وارد شدن نمایندگان استان به عنوان تعیین کننده پست‌های مدیریتی در استان اشتباهی است که باعث عدم توسعه و پیشرفت در این استان شده است. از نمایندگان مشورت بخواهید اما خدا، حقوق مردم و وجدان خویش را قاضی قرار دهید و شایسته‌ترین‌ها را که متعهد، متخصص و با تجربه هستند انتخاب نمایید.

* به آمار و پاسخ‌های ارائه شده توسط مدیران و افراد به صورت قطعی اعتماد و باور نداشته باشد چرا که احتمال خطا و اشتباه چه سهوی و چه به صورت عمدی و برای فریب شما وجود دارد و عقل حکم می‌کند و تجربه در این استان نیز نشان داده است که همیشه در مقام مدیریت با دیده شک و تردید به آمارهای ارایه شده نگاه کرد و پذیرش قطعی پاسخ‌ها و آمارها چه بسا که برنامه ریزان را به ناکجا آباد بکشاند و اهداف انحرافی را دنبال نماید.

* زمینه مطالبه‌گری مطبوعات و رسانه‌ها را بیش از پیش فراهم و از نقدهای منصفانه و دلسوزانه مطبوعات استقبال نموده و مدیران را به جای رفتن به دادگاه و محاکم قضایی، وادار به پاسخگویی به مطالبه‌گری‌های منصفانه و واقعی رسانه‌ها نمایید چرا که نقد حق رسانه است و « پاسخ نقد سنگ نیست».فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت