پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 آبان 1396 ساعت 12:08:: شناسه خبر: 26931

فرمانداربهبهان:

آیین سنتی پیاده روی قدمگاه امام رضا(ع)برگزار می شود

علی مظفری گفت : موکب های مردمی در طول مسیر مستقر شده و از مردم پذیرایی شده و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با آستان قدس رضوی، هدایای متبرکی از سوی بارگاه منور رضوی، در بین زائران عزادار توزیع خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

فرماندار بهبهان اظهارداشت:همه با هم در آیین سنتی پیاده روی قدمگاه همچون سال های گذشته شرکت خواهیم کرد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهبهان علی مظفری فرماندار شهرستان ضمن تشریح برنامه پیاده روی قدمگاه امام رضا (ع) مردم را به حضور در این مراسم باشکوه دعوت کرد.

علی مظفری گفت : حضرت رضا(ع) در جریان سفر تاریخی خود به خراسان، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدمگاه نماز گذارده اند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل به نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول ۲۰۰ سال اخیر همزمان با سالروز شهادت حضرت رضا(ع) طبق سال‌های گذشته، مردم شهرستان بهبهان در سالروز شهادت امام مهربانی‌ها، مسیر چند کیلومتری مساجد و امامزادگان بهبهان و منصوریه را تا مسجد تاریخی و قدم‌گاه متبرک حضرت رضا (ع) با پای پیاده طی می‌کنند.

وی افزود : طول مسیر پیاده روی از ابتدای سه راهی منصوریه تا قدمگاه امام رضا (ع) حدود ۹ کیلومتر است که پیاده روی این مسیر حدود دو و نیم ساعت زمان می برد.

فرماندار بهبهان اظهار داشت : جهت حفظ نظم و جلوگیری از حوادث احتمالی عبور هرگونه وسایل نقلیه از صبح فردا تا پایان برنامه پیاده روی از این مسیر ممنوع می باشد. البته پیش بینی های لازم برای مسیر عیور خودرو نیز صورت گرفته است.

علی مظفری ادامه داد : موکب های مردمی در طول مسیر مستقر شده و از مردم پذیرایی شده و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با آستان قدس رضوی، هدایای متبرکی از سوی بارگاه منور رضوی، در بین زائران عزادار توزیع خواهد شد.

فرماندار در خصوص انعکاس این مراسم در رسانه استانی گفت : این مراسم از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح بطور زنده از شبکه استانی خوزستان پخش خواهد شد.

وی در پایان از همه مردم شریف شهرستان بهبهان و شهرهای اطراف خواست همه با هم همچون سالهای گذشته در این مراسم باشکوه شرکت نموده و با حضور در محل قدمگاه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در روز شهادت این امام همام به عرض ارادت بپردازیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت