پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 آذر 1396 ساعت 10:09:: شناسه خبر: 27180

درجلسه اقتصادمقاومتی مطرح شد؛

از شوخی نوروزی با گوهرکانی تا لزوم کارکشیدن مدیران از پسرخاله و دخترخاله

مدیران باید مداوم بر کار کارمندانشان نظارت کنند، و این تجربه‌ای است که دنیا نشان داده و سیستم اداری را اصلاح خواهد کرد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید عزم خودمان را برای اصلاح ساختارها جزم کنیم.

به گزارش صدای جنوب،صبح امروز نشست اقتصاد مقاومتی به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران ارشد این استان برگزار شد.

ابتدا در این جلسه مصوبات جلسه قبل مرور و بعد در خصوص واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی بحث و گفت‌وگو شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: بحث اقتصاد مقاومتی زاویای مختلفی از جمله کوچک‌سازی و چابک سازی دولت از طریق واگذاری دارد، شاید در سال‌های گذشته پول و درآمدی زیادی داشتیم که همین مسئله منجر به ناکارآمدی و فساد و سوء استفاده بعضی از مدیران را در حوزه مالی و استخدامی شد و مشاهده کردیم.

احمدی افزود: ریشه این فسادها این بود که ما راه‌حلی برای مقابله با این مشکلات نداشتیم.

وی با بیان اینکه قیمت نفت کاهش پیدا کرد و درآمدهای دولت پایین آمده است، افزود: بنا بر این راه‌حل این است که تلاش کنیم، برای توسعه رونق اقتصادی سیستم اداری را اصلاح کنیم. و دولت نگاهش این است که بودجه‌های مازاد از استان‌ها بیرون نرود، به طوریکه تمام هزینه‌های خود را صرف تجهیز، و احداث پروژه‌ها نکند،  لذا دولت تمام پروژه‌هایی که دارد را باید به بخش خصوصی واگذار کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نباید طرح‌های جدید و نیمه تمام را با رابطه بازی به فامیل‌های خودمان بدهیم، بیان کرد: به جای اینکه اخلاق و دین خودمان را زیر پا بگذاریم، در واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی قانون‌ و شرایط و ضوابط سنجیده شود.

وی با اشاره به اهمیت واگذاری خدمات به مردم توسط بخش خصوصی، تصریح کرد: اگر دولت امکانات و خدمات کمتری ارائه دهد، بودجه‌های کمتری هزینه می‌شود و فساد در سیستم اداری نیز کمتر می‌شود و در نزد خداوند انسان‌هایی می‌شویم که خداوند خواسته است. بنا بر این یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی واگذاری کارها به بخش خصوصی است.

احمدی در ادامه گفت: در ادارات می‌بینیم که پسر خاله، دختر خاله، برادر و خواهر توسط بعضی مدیران به کار گرفته شده است، لذا به همین کارمندان که فامیل‌تان هست برای انجام امورات اداری و مردم فشار بیاورید، تا اضافه‌کاری انجام دهند. و قطعاً چون‌که آنها از سوی این مدیران استخدام شده‌اند، اخراج نمی‌شوند اما کارها را انجام می‌دهند.

وی گفت: مدیران باید مداوم بر کار کارمندانشان نظارت کنند، و این تجربه‌ای است که دنیا نشان داده و سیستم اداری را اصلاح خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اصلاح ساختاری اداری، تاکید کرد: ارزش کار مدیران در پایان مدیریت‌شان این است، که در دوره‌ای که هستیم، چقدر ساختارها را اصلاح کردیم و باید بپذیریم که با این شیوه چیزی درست نمی‌شود و باید این فرهنگ یعنی نظارت بر کارمند و بالابردن سطح کارآیی کارکنان آرام‌ آرام اجرا شود.

احمدی گفت: واقعیت این است که باید عزم خودمان را برای اصلاح ساختارها جزم کنیم.

وی اظهار داشت: اینکه ۵۳۷ طرح و پروژه با اعتباری بیش از ۶۹ میلیارد تومان در استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسائی شده است، اقدام خوبی بوده و لذا باید سطح بندی شوند و مراحل واگذاری آنها آغاز شود.

در این نشست یکی از موضوعات دیگری که به آن پرداخته شد،  واگذاری طرح آبرسانی به عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی بود که مجید علی پور مدیرکل امور عشایر استان در این باره گفت: متأسفانه بخش حاضر به سرمایه‌گذاری در این طرح نشد و در واقع هیچ بخشی خصوصیی برای انجام این پروژه اقدامی نکرده است.

احمدی با شنیدن این سخن علی‌پور خطاب به او گفت: ۵۰ درصد تخصیص ردیف امور عشایر حذف شود تا امور عشایر استان توانایی انجام واگذاری این طرح به بخش خصوصی را داشته باشد و اگر این ۵۰ درصد از اعتبارات امور عشایر کم شود، آن وقت می‌بینید که خودروهای حامل تانکرهای آب در مسیر عشایر استان در حال آمد و رفت هستند. [خنده حضار]

اما در ادامه واگذاری طرح‌های جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که وقتی نوبت به آقای گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی رسید، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه با لحن شوخی قبل از اینکه گوهرگانی صحبت کند، گفت: احتمال آقای گوهرگانی کلاً اعتباراتش حذف شود، که حاضرین خنده‌ای کردند و گفتند، آقای گوهرگانی کلاً جهاد کشاورزی را به زودی واگذار خواهد کرد. [ منطور؛ گوهرگانی معاون استاندار می‌شود]

جعفر گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی استان نیز پیرامون پروژه‌ها و طرح‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی حرف‌هایی را زد که استاندار به او گفت: در یک نشست دیگری بر روی آنها بحث خواهیم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: من بعد بر اساس خروجی عملکرد مدیران بودجه‌ها تخصیص داده می‌شوند، فعلاً باید ببینیم که دستگاه‌ها تا چه حد توانسته‌اند در طول یک سال بودجه جذب کنند و بعد از آن اعتبارات تخصیص داده می‌شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت