پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 آذر 1396 ساعت 23:09:: شناسه خبر: 28373

چه کسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می‌شود؟!/ جانشین گوهرکانی از کهگیلویه می آید !

اداره نمودن سازمان‌جهادکشاورزی باوسعت کاری فراوان می طلبد رییس جدید با برنامه کاری گسترده و همچنین‌ اگاهی پابه این عرصه بگذارد و بقول امروزی ها با دست پر بیاید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 روزهای پایانی مسیولیت دکتر‌جعفر گوهرکانی در جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی فرامی رسد که عملکرد درخشان وی سبب شده تا بحث جایگزینی ایشان همچنان تیتر نخست بسیاری از سایت ها وخبرگزاری ها ومحافل مختلف باوسواس شدیدی باشد.

جعفر گوهرکانی باارتقاء به معاونت اقتصادی استانداری قطعا در همین مسیولیت نیز توجه خاصی به کشاورزی دارد  وانطور که خودتاکید داشته هرجا که باشد پیگیر مسایل حوزه جهادکشاورزی خواهد بود.

اما جانشین ایشان از چندنظر بسیار مهم است وفاکتورهای خاصی دارد.

اداره نمودن سازمان‌جهادکشاورزی باوسعت کاری فراوان می طلبد رییس جدید با برنامه کاری گسترده و همچنین‌ اگاهی پابه این عرصه بگذارد و بقول امروزی ها با دست پر بیاید.

اما‌با رفتن جعفر گوهرگانی که طبق اخبارواصله در چند روز اینده انجام می شود  گمانه‌زنی‌های پیرامون جانشینی او در محافل گوناگون سیاسی و اجتماعی  با نام‌ بردن از چندین چهره نام اشنا  مطرح می‌شود.

در روزهای گذشته  کارشناسان مربوطه دروزارت جهاد کشاورزی با معرفی شدگان از سوی نمایندگان مجلس ؛ برخی از چهره های مطرح واثرگذار دراستان و استاندار  مصاحبه و حتی از مشاوره های جعفر گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی برای تصمیم نهایی بهره برده اند.

دراین رابطه کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی ؛با آقایان مجید علی‌پور، شهرام عسکری، الیاس تاج‌الدینی، علی علیرضا‌نژاد، علی صلاحی‌اردکانی، محمد امیری، منوچهر محمدی،ابوالحسن صداقت‌کیش، ابوالفضل آذرفر و سید عبدالمحمد محمدی و وحید محمدی‌تبار  گفت‌وگو کرده اند.

برپایه اطلاعات رسیده به صدای جنوب؛در روزهای آینده نتیجه مصاحبه این افراد به استانداری کهگیلویه و بویراحمد  اعلام میشود و جعفر گوهرگانی با خاطره ای خوش از جهاد کشاورزی خداخافظی می کند.

اما‌گزینه های مورد نظر به قرارزیراست.

مجید علی‌پور مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد است، او ۱۴ سال سابقه دارد. و از شهرستان بویراحمد است.

عملکرد علی پور درامورعشایر استان باتوجه به کاهش مشکلات این قشروهمچنین رضایت انها قابل دفاع است.

——————-

ابوالفضل آذرفر رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دنا و او فردی جوان و پرکار نیز است. ایرادی که از او گرفته می‌شود، اگر چه این نوع ایرادها فقط در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد؛ این است که او طرفدار ستار هدایت‌خواه بود و بعداً به سمت غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا آمد، او اهل شهرستان دنا است.

——————–

شهرام عسکری در حال حاضر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و او یکی از جوان‌ترین و متخصص‌ترین مسیولان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به شمار می‌رود. او اهل شهرستان باشت است.

برطبق برخی اخبار تلاش هایی برای به کرسی نشاندن این مدیرجوان شکل گرفته است.

——————–

علی علیرضا‌‍ نژاد رئیس مرکز شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد است. او نیز از افراد باسابقه و اهل شهرستان گچساران است.

علیرضانژاد گزینه ای مطرح و از شانس بالایی نیزبرخوردارست.

——————–

منوچهر محمدی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد نیز یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی جایگزین جعفر گوهرگانی است. او از حامیان جدی غلام‌محمد زارعی می‌باشد.

شاید زارعی برای گرفتن امتیاز ریاست سازمان جهادکشاورزی چندان جدی نباشد و ازهمین رو شانس محمدی کم است.

——————–

ابوالحسن صداقت‌کیش، قائم مقام جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، جانباز و از افراد با سابقه سازمان جهاد کشاورزی محسوب می‌شود. او اهل شهرستان کهگیلویه است.

صداقت کیش دررده های مختلف جهادکشاورزی مسیولیت داشته است.

——————–

علی صلاحی‌اردکانی، او مدیر مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد است،

——————–

واماحکایت این گزینه باسایرین متفاوت است.

الیاس تاج‌الدینی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد، و اهل شهرستان کهگیلویه است.

رفع تداخل از اراضی استان؛ مقابله با تغییر کاربری اراضی، یکپارچگی و ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی ؛ اجرای طرح کاداستر وتلاش برای سند دارنمودن همه اراضی استان‌درمدت مسیولیت این مدیر جوان ؛ کفه ترازو را به نفع ایشان‌دربرابر سایرگزینه‌ها سنگین تر کرده است.

برطبق اخبار رسیده ازمنابع موثق؛  کارشناسان وزارتخانه  پس ازبررسی فراوان به معرفی این مدیر توانمند اتفاق نظردارند و حتی تاج الدینی از حمایت شخصیت های مختلف علمی و اجرایی نیز برخوردارست.

همه این عوامل بااضافه چند فاکتور دیگر ازقطعیت ریاست الیاس تاج الدینی برسازمان‌جهادکشاورزی حکایت می کند و اگرنوبتی  و بانگاه شایسته سالاری نیز باشد اینک زمان انست که مدیریت یک‌نیروی باسابقه و البته جوان کهگیلویه ای را در سازمان جهادکشاورزی شاهدباشیم.

 

——————–

و گزینه اخر وحید محمدی‌تبار از مدیران جوان و با سابقه در دولت تدبیر و امید، مشاور اشتغال و اقتصادی استاندار، کارشناس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و از مدیران استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.

او عضوسازمان نظام مهندسی کشاوزی و ۱۰ سال کارشناس هماهنگی امور کشاورزی دفتر امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است. محمدی‌تبار از چهره‌های فعال سیاسی استان نیز به شمار می‌رود.

همچنین از وحید محمدی‌تبار نیز به عنوان گزینه‌های احتمالی جایگزین مجید علی‌پور در امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نام برده می‌شود.

——————–

سید عبدالمحمد محمدی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی گچساران نیز یکی دیگر از گزینه‌های جایگزین جعفر گوهرگانی است.

——————–

محمد امیری‌اردکانی مدیر ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز برای این مسوولیت مطرح است. او از نیروهای باتجربه و کارکشته جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود. او اهل اردکان است.

برپایه همین گزارش انتصاب رییس سازمان‌جهادکشاورزی درروزهای جاری انجام خواهد شدو دکترجعفرگوهرکانی جانشین محنایی دراستانداری کهگیلویه وبویراحمد می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت