پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 خرداد 1395 ساعت 07:03:: شناسه خبر: 2877

ته سیگار راننده شلال دان زیبا را خاکستر کرد

بارش های بهاری ، پوشش غنی علوفه ای وگیاهی، وزش باد و سخت گذر بودن منطقه شلال دان باعث افزایش دامنه آتش و خسارات آن شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آتش سوزی چنان مهیب و روح خراش بود که از دیدن صحنه های دلخراش شلعه آتش و مرگ بخشی از گونه های طبیعت گریه ام گرفت، آنگاه که زیباترین منطقه سیاحتی شلال دان این گونه خاکستر شد.
به گزارش صدای جنوب،فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیویه وبویراحمد روز چهارشنبه درگفتگوباخبرنگاران با بیان این مطلب در خصوص آتش سوزی شلال دان گفت : این فاجعه تلخ بر اثر غلفت راننده ای که ته سیگار خود را به حاشیه جاده مملو از علف انداخته بود، رخ داد.
محمد رحیم برزمند افزود: هرچند که همواره حوادث آتش سوزی زیادی در این استان رخ می دهد اما این آتش سوزی از گسترده ترین نوع آن بوده است و هرگز این گونه ملتهب شعله آتش طبیعت سوزی نشده بودم.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی شلال دان خبر داد و گفت: این آتش سوزی بزرگترین آتش سوزی سال جاری بود و کار تعیین مساحت و خسارات آن که بخشی از ضلع شمالی گردنه شلال دان را دچار خسارت کرد، در حال برآورد است.
برزمند میزان خسارات آتش سوزی های سال جاری مراتع وجنگل های کهگیلویه وبویراحمد را هفت مورد با بیش از ۱۰۰ هکتار اعلام کرد.
بارش های بهاری ، پوشش غنی علوفه ای وگیاهی، وزش باد و سخت گذر بودن منطقه شلال دان باعث افزایش دامنه آتش و خسارات آن شده است.
گردنه زیبای شلال دان با جنگل های انبوه بلوط، بهار دلفریب در مسیرجاده شیراز -گچساران -اهواز به عنوان گردنه حیران جنوب ،در۱۱۰کیلومتری یاسوج و در پنج کیلومتری شهر باشت مرکز شهرستان ۲۲هزار نفری باشت در ایام نوروز به لحاظ طبیعت بکر و مفرح پذیرای هزاران مسافر است .
آتش سوزی شلال دان عصر سه شنبه رخ داد و صبح روز چهارشنبه با تلاش امدادگران مهار شد هر چند که بخشی از این حریق در آخرین نقطه منتهی به صخره های بالادست طبیعت را خاکستر کرد.۸۲۱۰۵۵۶۸-۷۰۷۸۳۶۵۶

ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت