پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 دی 1396 ساعت 10:10:: شناسه خبر: 29642

خطبه های نماز جمعه امروز شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

اغتشاش های چندروز اخیر با حضور صاحبان انقلاب یعنی مردم پایان یافت و باید مسئولان حول محور ولایت برای رفع مشکلات مردم تلاش مضاعفی انجام دهند تا دشمن فرصت سوء استفاده پیدا نکند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماز عبادی سیاسی جمعه باحضور مردم مومن و ولایتمدار کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

***

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

صلواتی بیان کرد: دو گناه بزرگ  جبهه حق را تهدید می‌کند یکی غفلت از دشمن و شگردها و تاکتیک‌های دشمن باعث خسارت و مانع از رشد و پیشرفت یک مملکت می‌شود بالاخص غفلت برای نخبگان و مسئولان و خواص یک آسیب جدی و خطرناک برای جامعه است و از جمله عوامل غفلت ساز و زمینه غفلت دست کم گرفتن دشمن و خوش بینی، خوش خیالی در برابر دشمن، اعتماد به دشمن، بی‌مسؤولیتی، بی‌تعهدی، سهل‌انگاری و بی برنامگی است.

امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: امیدواریم حوادث اخیر علی‌رغم همه خسارت‌هایی که به دنبال داشت سبب شود که برخی غفلت زدگان و آلودگان به شهوت قدرت و ثروت و بازی خوردگان عالم سیاست که باعث امیدواری دشمنان داخلی و خارجی شدند و با سیاه نمایی باعث نامیدی مردم شدند با تصحیح مواضع و جبران عملکرد خویش به منافع و مصالح ملی و استحکام وحدت و انسجام حول محور ولایت فقیه بیاندیشند.

وی به آسیب دیگر اتفاقات اخیر اشاره و تاکید کرد: دومین آسیب و خطری که یک ملت را در معرض آسیب قرار می‌دهد کفران نعمت و ناسپاسی به داشته‌ها سرمایه‌های مادی و معنوی است که اگر نخبگان، خواص، مسئولان و جریان‌های سیاست‌زده در حق انقلاب و نظام کفران نعمت کنند این بستری می‌شود برای سوء استفاده دشمنان، بیگانگان، منافقان، مستکبران بالاخص آمریکا، انگلیس و اسرائیل است.

صلواتی تصریح کرد: این انقلاب و این نظام ثمره خون سیدالشهدا و به برکت مجاهدتها و تلاشهای همه موحدان و یکتاپرستان و زحمات امام راحل و خون پاک شهیدان به وجود آمد به لطف خدا و عنایات اهل بیت(ع) این پرچم از دست جانباز و ولی امر امام خامنه‌ای به دست امام زمان (عج) منتقل خواهد شد.

وی گفت: اما اصل مشکلات و مطالبات  به حق مردم نباید نادیده گرفته شود یقینا اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد اگر مسؤولان به هشدارهای نائب امام زمان (عج) عمل می‌کردند و آمارهای غلط و وعده‌های بی‌اساس و امیدهای کاذب ایجاد نمی‌کردند و هشدارهای امام المسلمین مثل عدم اعتماد به شیطان بزرگ آمریکا و توجه به تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق و مبارزه با فساد و تبعیض کرامت در ابعاد مختلف آن و مراقبت از روزنه‌های نفوذ  و حفظ روحیه انقلابی و تقویت عناصر انقلابی جامعه، اهمیت، رصد، کنترل بیشتر دنیای مجازی و مبارزه با آسیبها  و آفت های دنیای مجازی مورد توجه بود امروز شاهد این مشکلات و معضلات نبودیم.

وی به علت‌های تجمع‌های مردمی در روزهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: علت و بستر تجمعات اعتراضی چند عامل بود یکی عوامل اقتصادی مثل گرانی، تورم، مسائل موسسات مالی و عوامل اجتماعی مثل بیکاری، فساد، احساس تبعیض و عوامل روانی ناشی از سیاه نمایی و لجن پراکنی رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب در راس آمدنیوز  و بزرگنمایی مسائل و مشکلات کشور توسط برخی فعالان سیاسی داخلی در تسویه حساب‌های سیاسی با یکدیگر و انتشار ارقام بودجه پیشنهادی سال ۹۷ که افزایش ۵۰ درصدی بنزین و قطع یارانه ۳۰ میلیون نفر زمینه اعتراضات مردمی را فراهم کرد.

  صلواتی خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک نشان می دهد اتاق فکر این آشوب‌ها در خارج از کشور و مثلث شوم آمریکا و اسرائیل و رژیم وهابی آل سعود و با مشورت پیر استعمار انگلیس خبیث بود.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: پشت صحنه اغتشاشات اخیر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنان همچون رژیم وهابی آل سعود و از همه پلیدتر و خبیث‌تر اقدامات انگلیس خبیث بود که همیشه پشت صحنه فتنه‌ها و توطئه‌ها و اغتشاشات از مشروطه تا به امروز بود و اظهار نظرها و حمایت این کشورها عقبه اصلی آشوبگران را معرفی می‌کند و اقدامات این مثلث شوم علیه این نظام و انقلاب بخاطر این است که آنها بازنده اصلی تحولات منطقه خاورمیانه هستند.

صلواتی گفت: عناصری که نخل امام حسین(ع) را در یزد به آتش می کشند به امام‌زاده‌ها حمله می کنند منبر و مسجد و قرآن را به آتش می‌کشند و به مال و ناموس مردم رحم نمی‌کنند و زندگی مردم را مختل می‌کنند از نیروهای امنیتی و انتظامی انتظار می رود با شدت و قاطعیت برخورد کنند و مردم امیدوار باشند به لطف خدا و عنایات اهل بیت(ع) و با دلسوزی نمایندگان مجلس و دولت محترم و تبعیت از ولایت فقیه و همت و تلاش مسئولان مشکلات حل می‌شود.

این خطیب جمعه گفت: لازم است از کلیه نیروهای صبور و مقاوم انتظامی که با خویشتن داری و مدارا و با تحمل صدمات و رنج‌ها و تلاش و مجاهدت کردند تقدیر و تشکر کنم؛ و همگان باید شاکر و سپاسگذار نعمت با عظمتی مثل مردمان باشیم که با ورود به موقع امنیت را به کشور بازگرداندند.

وی ادامه داد: قیام ۱۹ دی سال ۵۶ مردم قم یک پاسخ مؤمنانه به نیاز زمان بود و مردم قم به موقع و به هنگام عمل کردند و درس ۱۹ دی این است باید دشمن را شناخت شیوه و سمت و سوی کار دشمن را شناخت و به هنگام و به موقع و با هر وسیله ای که در اختیار داریم در مقابل دشمن ایستاد.

امام جمعه قلعه رئیسی در پایان با تقدیر از سخنان آیت الله ملک‌حسینی در جمع مردم یاسوج گفت: از سخنان بصیرت افزا و روشنگر و به موقع و به هنگام نماینده معزز ولی فقیه استان حضرت آیت‌الله ملک حسینی تقدیر و تشکر می‌کنم که هم راهگشا بود، هم آرامش بخش و هم امید آفرین بود و توجه همه مردم استان را به بیانات معظم‌له جلب می‌کنم و از بیانات این وجود ارزشمند استفاده کنیم.

***

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دست‌اندرکاران کنگره شهدای روحانی استان قم اظهار کرد: حضور روحانیت در میدان جهاد و مبارزه و شهادت در راه خدا قابل ستودنی است.

وی در ادامه گفت: اگر روحانیت در میدان مبارزه نبودند انقلاب اسلامی به وقوع نمی‌پیوست و این انقلاب به ثمر نمی‌نشست و ما باید بدانیم که همین روحانیت بودند که از قم بلند شدند و مردم به تبعیت از روحانیت بصیر و بیدار انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندند.

امام جمعه دیشموک گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما باید توطئه جدید دشمن را بشناسیم و همانطوری که مشکلاتی اعم از اقتصادی، بیکاری، فساد در بین ادارات و در قوه قضائیه وجود دارد اما نگذاریم دشمن از این مشکلات سوء‌استفاده کند.

وی اذعان کرد: فتنه ۸۸ در چنین مواقعی به وجود آمد و ضمن بهانه کردن تقلب انتخاباتی به کشور و ملت ضربه زده شد و هدف اصلی دشمن ضربه به نظام و اسلام بود و امروزه هم به بهانه مشکلات مردمی قصد ضربه به نظام را دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: اغتشاشگران مشکلات اقتصادی را بهانه کردند و اصل نظام را نشانه گرفتند پس ما باید به فرمان رهبر بیدار باشیم و از فرصت دادن به دشمن و رخنه کردن در کشور خودداری کنیم.

راوند گفت: اعتراض به مشکلات و بیکاری، گرانی و تورم و مؤسساتی که پول مردم را غارت کردند یک مسئله طبیعی است و حق قانونی مردم و ملت است ولی اعتراض همراه با کشت‌، کشتار و خونریزی و قتل عام مردم ضربه به اموال عمومی و توهین به مقدسات و حسینیه‌ها و آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی قابل پذیرش نیست.

وی خاطرنشان کرد: پشت صحنه اغتشاشگران، آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم غاصب صهیونیسم هستند که به بهانه اعتراض به مشکلات مردمی قصد براندازی نظام را دارند.

راوند گفت: اگر آمریکا دلسوز مردم ایران بود پس چرا تحریم‌ها را روزبه‌روز افزایش می‌دهد و در پی اغتشاش ۵ شرکت و ۳ نفر از کشور ما را تحریم کرده است.

وی عنوان کرد: امریکا دلسوزی برای ملت ایران نیست چون تحریم‌های مواد غذایی و دارویی ملت ایران را در سر می‌پروراند و دنبال نابودی نظام اسلامی است.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: بصیرت و هوشیاری آحاد ملت ایران را می‌طلبد که با درایت و بصیرت لازم دست‌های مرموز پشت صحنه فتنه را ببندد و همچون گذشته دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را مایوس و ناکام کنند.

وی با بیان اینکه ضرورت امروز جامعه ما با اتحاد و انسجام حول فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه به مسائل و منافع ملی و ترجیح آنها بر منافع شخصی، جناحی و حزبی است عنوان کرد: اتحاد و انسجام و گوش به فرمان مقام معظم رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی ملت مردم باید دست‌دردست هم با تعامل با مسؤولین در رفع مشکلات مردم قدم برداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک با اشاره به ۱۷‌دی‌ماه روز یکشنبه سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب رضاخان عنوان کرد: با توجه به وصیت نامه شهید محمد محمودی که در وصیت‌نامه خود نوشت حجاب شما از خون ما که در جبهه می‌ریزد برای دشمن کوبنده‌تر است.

وی تصریح کرد: حجاب است که جامعه را می‌سازد و فرزندان تربیت شده‌ای تحویل جامعه می‌دهد و افراد غیر محجبه نمی‌توانند فرزندان با تربیتی تحویل جامعه دهند.

راوند گفت: حجاب برتر پوشیدن چادر است و اگر اهل چادر نباشید اجتماع از هم پاشیده می‌شود و ما باید بدانیم بی‌نظمی خانواده‌های غربی بر اثر بی‌توجهی به حجاب و نپوشیدن چادر است.

وی یادآوری کرد: هدف رضاخان از گرفتن حجاب گرفتن دین و ایمان ملت ایران بود و با این کار قصد داشت دین و غیرت ما را از ما بگیرد.

امام جمعه دیشموک گفت: آمار آسیب‌های اجتماعی طلاق به رعایت نکردن حجاب بستگی دارد و رعایت حجاب هم برای امنیت خود و خانواده و جامعه بسیار موثر است.

وی به سالروز ۱۹دی‌ماه سال ۱۳۵۶ مردم قم اشاره کرد و گفت: ۱۹دی مردم قم به ریختن در خیابان بر علیه مستکبرین شاهنشاهی قیام خونین مردم قم را تشکیل دادند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: همان روزی که در تاریکی استبداد ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی روزنه روشنی بر مردم ایران گشوده شد و انقلاب اسلامی از آنجا شکل گرفت و طومار ۲۵۰۰ ساله رژیم شاهنشاهی از قم در هم ریخت و نابود شد و حکومت اسلامی شکل گرفت.

وی بیان کرد: بصیرت مردم قم مثال زدنی است و در آن زمان بصیرت مردم قم در برابر رژیم شاهنشاهی و دشمن‌شناسی به موقع انها جای تقدیر و تشکر دارد.

راوند به ۲۱ دی‌ماه ترور شهید مصطفی احمدی روشن اشاره کرد و گفت: شهادت مصطفی احمدی روشن به دست منافقین کوردل نشانه به بن‌بست رسیدن استکبار بود.

وی متذکر شد: شهید احمدی روشن از شهدای هسته‌ای ایران بود که رهبر معظم انقلاب در این خصوص در پیامی فرمودند این نشانه به بن‌بست رسیدن استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بود که در برابر اراده پولادین ملت ایران نتواستند تحمل کنند و دست به این ترور زدند.

راوند ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و سپاه که در امنیت کشور تلاش و کوشش می‌کنند قدردانی کرد.

***
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به قیام ۱۹ دی مردم قم در سال ۵۶ اظهار کرد: مردم توهین به امام را بر نتافتند و به خیابان‌ها ریختند.

امام جمعه شهر یاسوج افزود: قیام ۱۹ دی مردم شهر قم با حرکت مردم در روز ۹ دی سال ۸۸ شباهت‌های زیادی دارد که بصیرتمندانه به خیابان‌ها آمدند و از انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های آن دفاع کردند.

حسینی به تلاش‌های دشمان ایران از پیش از انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: دشمن تاکنون از هیچ تلاشی برای مقابله با این کشور و مردم فروگذار نکرده است و به انحای مختلف دشمنی خود را با ملت ایران نشان داده است.

وی به دشمنان ایران و جهان اسلام از آمریکا تا آل سعود اشاره کرد و گفت: جنایت‌های زیادی توسط آل سعود در منطقه در حال انجام است.

امام جمعه یاسوج به ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و با بیان این که در بسیاری از کشورهای دنیا مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد اظهار کرد: ایران از این قاعده مستثنی نیست.

وی بخشی از مشکلات را به دلیل تحریم‌های ظالمانه دانست و گفت: آمریکا بخشی از پول‌های کشور را بلوکه کرده است که نشان دهنده دشمنی با ملت ایران است.

امام جمعه یاسوج با تأکید بر این که مسؤولان نباید در برابر مشکلات غفلت داشته باشند افزود: باید مسؤولان مطالبات بر حق ملت را در دستور کار قرار دهند و برای این مشکلات چاره‌جویی داشته باشند.

وی با قدردانی از حضور بصیرت‌مندانه روز گذشته مردم استان در راهپیمایی ضد آشوبگران اظهار کرد: مردم با حضور حماسی خود آب پاکی روی دست اغتشاشگران ریختند.

***
امام جمعه دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: یکی از وظایف هر مسلمان که سبب تقرب آن به درگاه خداوند متعال می‌شود، تشکیل حکومت اسلامی است.

وی با استناد به آیات قرآن و روایات، حاکمیت حکومت‌ها را بر اساس ارزش‌های دینی عنوان و تصریح کرد: تلاش همه ائمه بر این بود حکومت‌ها، حکومت‌های دینی باشند و بر جامعه مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام حسینی فجایع حکومت‌های غیردینی را یادآور شد و با بیان اینکه در این حکومت‌ها انسان‌های بزرگی به قتل رسیدند، گفت: بسیاری از علمای مجتهد نماز شب‌خوان در زندان‌های شاه ملعون به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه دهدشت تشکیل حکومت‌های ستمگر غیردینی و ناآگاهی و عدم حضور مردم در صحنه را دو عامل مهم شهادت ائمه عنوان و بیان کرد: کشتن آدم‌های بزرگ ثمره حکومت‌های جبار و غیردینی است.

وی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که با جان و مال خود در راه خدا مجاهدت می‌کنند بالاترین درجه را نزد خداوند متعال دارند.

حجت‌الاسلام حسینی هدف حضرت امام خمینی(ره) و قیام مردم در آغاز پیروزی انقلاب را تحقق جامعه اسلامی با مدیریت و حاکمیت ارزش‌ها بر مبنای اسلام عنوان و افزود: برکات نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و رشد فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه دهدشت به تشریح مقایسه تشکیل انقلاب اسلامی با انقلاب زمان پیامبر اکرم(ص) پرداخت و با بیان اینکه چالش‌ها و سختی‌های انقلاب پیامبر در انقلاب ایران اسلامی رخ‌نمایی کرد، گفت: علی‌رغم همه سختی‌ها از جمله جنگ هشت ساله، تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی اما مردم ما پای این نظام و انقلاب ایستادند و همچنان پایبند به ولایت و رهبری هستند.

وی عنوان کرد: بهترین تشکیل حکومت در جهان معاصر که به واسطه مشارکت مردم مدیریت می‌شود نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام حسینی فتنه آشوب‌گران در چند روز اخیر را یادآور شد و با بیان اینکه این طراحی از چند سال پیش توسط آمریکا، صهیونیست، آل سعود و منافقین طراحی شده بود، گفت: این ننگ است برای کشور ما، کسانی که نان این ملت را می‌خورند اما برای دشمن این ملت قدم بر می‌دارند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: پرچم نظام جمهوری اسلامی شناسه، هویت و اقتدار این سرزمین است و کسانی که این پرچم را به آتش کشیدند از استکبار و صهیونیست خط می‌گیرند.

وی اظهار داشت: آمریکا بداند این ملت مثل کوه استوار ایستاده و مثل همیشه پاسخ کوبنده به دشمنان این ملت خواهد داد و همانطور که داعش با آن همه تجهیزات را دفن کرد شما را هم از صحنه روزگار محو خواهد نمود.

حجت‌الاسلام حسینی ضمن تشکر از دستگاه قضا و نیروی انتظامی خواستار برخود قاطعانه با اغتشاش‌گران شد.

امام جمعه دهدشت افزود: امروز فضای مجازی در دست دشمن است و به هر شکل ممکن و به بهترین نحو، فضا را علیه ایران اسلامی پیش می‌برد.

وی نقد منصفانه را حق مردم دانست و با بیان اینکه مردم اعتراض خود را از مسیر قانونی ادامه دهند، گفت: اعتراض‌ها به گونه‌ای باشد که ناامنی ایجاد نکند و مسئولان هم باید پاسخگوی مردم باشند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه در فتنه جدید بحث اصولگرا و اصلاح‌طلبی معنا ندارد، عنوان کرد: همه جناح‌ها فارغ از تفکرات سیاسی باید به میدان بیایند و مقابل این هنجار‌شکنی‌ها بایستند.

***

خطیب جمعه سرفاریاب درخطبه های این هفته بااشاره به ایه(۷۶)سوره مریم که خداوند می فرماید:وانانکه که هدایت یافته اندخداوندبرهدایتشان می افزایدواعمال شایسته ی پایدارنزدپروردگارت ازجهت پاداش وازلحاظ بازدهی بهترونیکوتراست.
حجه الاسلام سیدفرج الله پژمان از باقیات وصالحات بعنوان مسائل مهم نام بردوعنوان کرد:باقیات وصالحات اعمال صالحی است که نزدخدامحفوظ می ماندوانسان دردنیاان راانجام می دهدودراخرت ثمره اش رامی بیند.
وی بااشاره به ایه (۴۵)سوره انعام اظهارداشت:ریشه کسانی که به ایات ما و به مردم ستم ورزیدند بریده شد و خداوندریشه کسانی که به مردم ستم کنندودرمقابل اسلام بایستندقطع می کند.
وی افزود:ملت ایران بار دیگرباهوشیاری وبصیرت وحضوراگاهانه مقابل دشمنان قسم خورده خود ایستادندوچنان محکم به دهانشان زدنندکه اگربفهمنددیگرمقابله با این ملت نمی کنند.
پژمان افزود:دشمنی دشمنان به خاطرشکست هایی است که ازملت خورده اندوسران انها دایه مهربانتراز مادرمی شوند.
وی ادامه داد:دشمنان درزمانی که مردم مطالبه گرحقوق خودبودند می خواستندازاب گل الودماهی بگیرندوشبکه هاوسرویس های مجازی راوسیله قراردادند.
سیدفرج الله پژمان بااشاره به حضوراولیه اغتشاشگران که مشخص کننده دشمنی بااسلام وقران وولایت بودعنوان کرد:پایین کشاندن پرچم ایران نشان از این بود که انها نه ایرانی ونه مسلمان هستند.
وی افزود:شعار(اسلام وقران بادا فدای ایران) بااین شعاراعلام کردندکه نه ایرانی ونه اسلامی هستندچون ایرانی هویت وشناسنامه خودیعنی پرچم ایران رااتش نمی زند.
خطیب جمعه سرفاریاب باتقدیرازحضورحماسی مردم اظهارداشت:مردم باحضورحماسی خودشان وجداکردن راه خودازاغتشاشگران درمقابلشان ایستادندودرسراسرکشورحماسه ای دیگر افریدند.
پژمان باتوصیه به مسیولین گفت:مسولین قدردان ملت باشندودررفع مشکلات همت مضاعف نشان دهند وتبعیضات وسیاست بازی راکنار بگذارندکه این مردم لایق خدمتند.
سیدفرج الله پژمان درپایان ازنیروهای نظامی وانتظامی؛ سپاه و بسیج که امنیت کشوررابه نحواحسن برگزارکردندوحامی واقعی مردم بودند قدردانی کرد.

***

 امام جمعه چرام در خطبه های این هفته چرام بیان کرد:آزمایش ها برای انسان به معنای پرورش دادن است و به این واسطه رشد می کند و در سایر امت ها نیز آزمایش های الهی وجود داشت.

حجت الاسلام افشار افزود:یکی از وجوه امتحان الهی مشخص شدن جایگاه انسان در قرب به خداوند است.

وی ادامه داد:در مقام ادعا هرکسی می تواند خود را برترین مومن و بالاترین مجاهد فرض کند.

امام جمعه چرام افزود:اما این ادعاها با امتحان الهی مشخص میشود زیرا خداوند بر تمام امور آگاه است.

خطیب جمعه چرام در خطبه دوم با اشاره به تجمعات اخیر برخی افراد در سطح کشور،عنوان کرد:تجمع مردم که در برخی از شهرهای کشور با شعار اقتصادی و اعتراض به وضعیت معیشت آغاز شد با هدایت جبهه نفاق و دشمنان ملت ایران به سمت شعارهای ساختارشکنانه و آسیب به مردم و مراکز دولتی ادامه یافت.

امام جمعه چرام افزود: بعد از این اقدامات رژیم آمریکا و صهیونیستی و منافقین و دشمنان این ملت همچون رژیم سعودی از این تحرکات اظهار خوشحالی و حمایت کردند.

خطیب جمعه چرام با اشاره به بحث مهم اقتصاد مقاومتی تصریح کرد:تجربه برجام و مذاکرات و بدعهدی آمریکا به ما می‌گوید به جای این امر باید به اقتصاد مقاومتی توجه کرد .

وقتی رهبری عزیز چندین سال است شعار سال را اقتصادی انتخاب می‌کند،یعنی دشمن از این نقطه می‌تواند ضربه و آسیب به ما برساند.

وی افزود: حمایت صریح آمریکا ،رژیم صهیونیستی و پادشاه جوان سعودی از خرابکاران و منافقین نشانگر این امر است که دشمن به تلافی شکست سیاست‌های خود در منطقه از جمله نابودی داعش،به دنبال از بین بردن امنیت ایران اسلامی است.

حجت الاسلام افشار در ادامه گفت: این آخرین فتنه علیه نظام اسلامی نیست و باید با دقت و هوشیاری مسئولان محترم رفع مشکلات اقتصادی مردم را دنبال کنند.

امام جمعه چرام به وضعیت فضای مجازی در کشور عنوان کرد:فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام بیش از آنکه از فرصتهای آن استفاده کنیم،تبدیل به تهدید شده است که در این قضایای اخیر مشاهده شد تجمعات غیرقانونی و آشوب ها توسط این شبکه ها مدیریت می شد و باید شبکه‌های ارتباطی مثل سروش که ایرانی است،جایگزین تلگرام شود تا جلوی شبکه نفوذ دشمن گرفته شود.

وی افزود:همه اقوام و جریان‌های سیاسی گوناگون باید بدانیم اگر اتفاقی برای جمهوری اسلامی بیافتد،ناامنی و کشتار همه ایرانیان در دستور کار دشمن است و فاجعه‌ای بدتر از فتح اندلس به دست مسیحیان و کشتار حدود صد هزار نفری مسلمین صورت خواهد گرفت.

امام جمعه چرام در پایان گفت: اغتشاش ها با حضور صاحبان انقلاب یعنی مردم پایان یافت و باید مسئولان حول محور ولایت برای رفع مشکلات مردم تلاش مضاعفی انجام دهند تا دشمن فرصت سوء استفاده پیدا نکند.

***

حجت الاسلام سید امین اله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گچساران با توصیه به تقوای الهی به مومنین و نمازگزارن اظهار کرد: مومن باید بداند راه رسیدن به خدا داشتن تقوا است.

امام جمعه گچساران ادامه داد: مومنان باید تلاش کنند با کمک همدیگر مشکلات را حل نمایند و این که بگویند هر کس راه خود را برود در نزد مومنین نباید جایگاهی داشته باشد.

وی با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) افزود: این امام می‌فرماید، اگر می‌وخواهید مورد رفعت، بخشش قرار بگیرید باید این شرایط را رعایت کنید.

حجازی تصریح کرد: باید تلاش کنیم با اتحاد، انسجام و برادری در کنار هم موفق باشیم.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به بیانات امام راحل، عنوان کرد: مردم ایران با قیام خود نام خود را در صف اول مجاهدان اسلام ثبت کردند و این موجب افتخار مردم سرزمین است.

حجازی ادامه داد: ملت ما با مبارزه و تقدیم خون جوانان در صف اول مجاهدان قرار گرفته و این ملت باید به توصیه‌های امام عمل کنند که فرمودند باید با تمام قوا در مقابل دسیسه‌ها مقابله کنند.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به دیگر بیانان امام راحل گفت: تا خدا با شما است احدی جرات و توان مبارزه این را ندارد تا در مقابل شما قرار گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: روح شجاعت، ایمان و فداکاری موجب می‌شود دشمن نتواند به هدف خود برسد.

حجازی افزود: در طول این چهل سال دشمن به انواع مختلف تمام توان خود را به کار برد و تا کنون نا امید و مایوس شده است.

وی ابراز کرد: همه دنیا تلاش کردند تا این انقلاب به پیروزی نرسد ولی نتوانستند زیرا ملت دیدگاه و تفکرش بر وحدانیت خداوند، توحید ، معاد و امامت بود.
حجازی تصریح کرد: دشمن تلاش دارد با ایجاد تفرقه دولت و ملت را به جان هم بیاندازد و ما باید به توصیه‌های قرآن،ائمه اطهار (ع) ،امام(ره) و مقام معظم رهبری دقت کنیم و آویزه گوش قرار دهیم و در عمل بکار ببریم تا دشمن مانند همیشه ناکام بماند.
حجازی گفت: دشمنان هر روزی به نوعی فتنه می‌کنند و اخیرا هم تلاش کردند که فتنه ۸۸ را تکمیل کنند و مشاهده کردیم سخنگوی احمق دولت آمریکا و برخی دولتمردان آمریکایی از دولت قبلشان نیز انتقاد کردند که چرا در حمایت از جریان فتنه ۸۸کوتاهی شده است.
خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: باید توجه داشت که دولت قبلی آمریکا در فتنه ۸۸کوتاهی نکردند و تمام تلاش خود را بکار بستند تا ملت ایران را به زانو دربیاورند و گروه فعلی دولتمردان آمریکا هم کوتاهی نکرده اند و تمام توان خود را علیه نظام اسلامی به کار می برند،اما هردو گروه احمق و ضعیفند چون مامن و پناهگاه ملت ایران خداوند است.
حجازی ابرازکرد: لازم است درس دشمن شناسی را به خوبی بیاموزیم و حواسمان جمع باشد و در زیرپرچم ولایت، متحد ،منسجم و یکپارچه با هم و بصیر و آگاه در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.
وی تصریح کرد:ملت ایران آگاهند ،دشمنان می‌خواستند شیرینی و حلاوت ۹دی را در کام ملت تلخ کنند و این ترقه بازی ‌ را ایجاد کردند و اسمش را هم صدای مردم گذاشتند اما در واقع مردم در ۱۴دی آمدند و گفتند صدای ما این است.
امام جمعه گچساران گفت: در۱۴دی ماه ملت بصیر و فهیم ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند و گفتند این صدای ملت است،بنابراین از تک تک ملت ولایی ایران اسلامی خاصه از مردم ولایتمدار شهرستان گچساران تشکر می‌کنم.
حجازی اظهارکرد:دولت و ملت، متحد، منسجم در مسیر ولایت با اقتدار و محکم‌تر از گذشته دشمنان را ناکام خواهد کرد و همه ملت از دولت، نیروهای امنیتی، نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج که در این چند روز و همانند گذشته برای عزت ایران اسلامی تلاش کردند قدردانی و تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به مشکلات موجود در کشور اذعان کرد: مسئوولان باید تلاش کنند و مشکلات کشور را حل کنند و منافذ را برای دشمنی دشمنان ببندند، خصوصا بحث بیکاری، گرانی و رسیدگی به امور محرومین و فقرا را به جد پیگیری کنند.
وی در ادامه با اشاره به توطئه استعماری رضا خان پهلوی در کشف حجاب در سال ۱۳۱۴گفت:کارهای دشمنان همین است که از روز اول مسلمین را از مسیراسلام و اهل بیت(ع) خارج کنند و تا خود مسلط شوند.
حجازی افزود:توجه داشته باشیم بحث حجاب و عفاف و امربه معروف و نهی از منکر را در نظر داشته باشیم تا راه های نفوذ دشمنان بسته شود.

***

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت