پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 دی 1396 ساعت 16:10:: شناسه خبر: 30221

گزیده ای از سخنان‌ امامان جمعه کهگیلویه وبویراحمد در خطبه های امروز نمازجمعه

بسیاری از جوانان بیکار با مدارج بالا تحت حمایت هیچ نهادی نیستند و اگر بخواهند مجردی هم زندگی کنند، مشکل دارند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماز سیاسی عبادی جمعه ظهرامروز درشعرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد برگزارشد.

گزیده ای ازخطبه های ایمه جمعه استان درزیرمی اید:

نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

امام جمعه شهر لیکک ابتدا با تبریک روز بهروز، گفت: رفتار و اخلاق بهورز در بهبود بیماری افراد مؤثر است.

وی با تأسی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری،گفت:مسئله اصلی جهان اسلام فلسطین است که نباید هیچگاه این امر فراموش شود.

افروغی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید برای مبارزه با دشمن به سلاح علم مجهز شوند ؛چند سالی است که رشد علمی در دانشگاه های ما  متوقف شده است، امیدواریم روزی برسد که جابجایی مرز های علمی جهان به دست جهان اسلام اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به صنعت ضعیف خودروسازی در مقابل صنعت قدرتمند هوا و فضای کشور، گفت: اگر کشوری به دانش موشکی یا صنایع پیشرفته دست پیدا کند، قطعا  پیشرفت در در صنایع پایین دست تر برای آن کشور به مراتبر بالاتر است اما در ایران می بینیم صنعت خودروسازی ما  ضعیف  است.

امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر بر لزوم شناسایی خائنان منطقه تاکید داشتند که که منظور ایشان آل سعود می باشد.

افروغی با انتقاد از بودجه سال آینده، گفت: یکی از مسئولان دولت اعلام کرد که افزایش حقوق کارمندان دولت بالاتر از نرخ تورم است ؛آیا بیشتر جامعه ما کارمند هستند و  اگر افزایش ها مطابق با نرخ تورم باشد، یارانه ها چقدر افزایش دارند؟

وی گفت:در هزینه برخی از حامل های انرژی شاهد افزایش ۳۰۰درصدی هستیم که با همان حقوق کارمندی ۲میلیون تومانی هم  توان پرداخت هزینه حامل های انرژی وجود ندارد.

امام جمعه شهر لیکک افزود: بسیاری از جوانان بیکار با مدارج بالا تحت حمایت هیچ نهادی نیستند و اگر بخواهند مجردی هم زندگی کنند، مشکل دارند.

افروغی با اشاره به اینکه  با حذف بخشی از یارانه بگیران زمینه اشتغال فراهم نمی شود، گفت: آیاآنهایی که حذف می شوند باید بمیرند؟

خطیب نماز جمعه شهر لیکک در ادامه گفت: مسئله اصلی کشور ما دفاع از برجام و رفع فیلتر فضای مجازی نیست ؛ مثلا همین تلگرام که ابزاری در دست دشمن بود، برای چند روزی فیلتر شد که بعد از رفع فیلتر آن مثل اینکه خرمشهر آزاد شد.

افروغی  خاطرنشان کرد: دولت با این جنجال سازی می خواهد مطالبات مردمی در حوزه اشتغال و اقتصاد گم شود.

امام جمعه شهر لیکک در پایان با اشاره به خشکسالی های اخیر و کمبود آب، گفت: ما یک دوره ۳۰ساله خشکسالی داریم که طبق پیش بینی ها ایران به یک بیابان تبدیل خواهد شد، مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.
***

امام جمعه یاسوج گفت: روز غزه بایستی مثل روز قدس گرامی داشته شود و مسلمین باید بیدار شوند و غزه را محترم نگه دارند.
حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت، اظهار کرد: کاهش بارش و باران در کشور و به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است، و بیاید به خودمان بیایم و از انجام اعمال زشتی که انجام داده‌ایم توبه کنیم، پروردگار متعال توبه‌کاران را دوست دارد و توبه‌کاران نزد پرودگار متعال مثل کسانی هستند که گناه نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بیان توبه باید عملی و از صمیم قلب باشد، افزود: پروردگار متعال برای ما نعمات فراوانی چون باران قرارداده است که دنیا را سرسبز می‌کند، باید کارهایی کرد تا شفاعت پروردگار شامل حال انسان شود و شخص گناهکار نباید انتظار داشته باشد که شفاعت پروردگار مثل نعمت باران و جوانی شامل حالش شود.

امام جمعه یاسوج گفت: امام زمان (عج) واسطه فیض پروردگار است و ما نباید کاری کنیم که در آخرت شرمنده ایشان شویم.
حجت‌الاسلام حسینی گریزی به مناسبت‌های این هفته زد و اظهار داشت: ۲۹ دی روز هوای پاک است و این بشر است که هوای پاک را ناپاک می‌کند، هوای پاک از انسان‌های پاک سرچشمه می‌گیرد، ریزگرد‌ها تنها منشأ خارجی دارد و بقیه ناپاکی‌های هوا داخلی است و می‌توان با انجام کارهای پاک هوای پاک هم داشت.

امام جمعه یاسوج در ادامه تاکید کرد: بشر هوا را آلوده می‌کند، از جمله این که بی‌رویه از خودروها استفاده می‌شود و یکی از دلایل گسترش روزانه خودروهای تک سرنشین می‌باشد و همچنین آتش زدن جنگل‌ها و مزارع را توسط عده‌ای از دلایل دیگر آلوده شدن هوا است.
وی با بیان اینکه ۲۹ دی روز غزه است و ساکنین اصلی فلسطین در این شهر قرا دارند باتقدیر از مقاومت و ایستادگی مردم غزه در برابر صهیونیسم، گفت: این روز، روز شکست دشمنان و پیروزی مردم غزه در برابر رژیم اشغالگر قدس است. و مهم‌ترین وجه جنگ ۲۲ روزه را پایان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم غاصب است و به همه دنیا ثابت شد که غزه همچنان ثابت قدم در راه مبارزه با این رژیم سفاک و خون‌آشام است.
حسینی با تأکید بر اینکه روز غزه بایستی مثل روز قدس گرامی داشته شود و مسلمین باید بیدار شوند و غزه را محترم نگه دارند، وجود اسرائیل را ناشی از کوتاهی کشورهای مسلمان دانست و بیان کرد: نباید اسرائیل در قلب مسلمانان اینگونه جنایت کند.

وی از مسؤولان خواست که همواره بیدار باشند چرا که رژیم صهیونیستی همواره در حال ارتکاب جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین است و لازم است تا در برابر این رژیم منسجم عمل کنند.

امام جمعه یاسوج وجود آل سعود را خطرناک‌تر از رژیم اشغالگر قدس دانست و گفت: همه این‌ها دشمنان ما هستند، این‌ها می‌خواهند قداست اسلام را بشکنند و به همین خاطر فتنه ۸۸ را به راه انداختند.

دشمن در جنگ سرد از ملت ایران شکسته خورده و به جنگ نرم روی آورده است

امام جمعه یاسوج به حادثه کشتی نفتکش سانچی نیز اشاره و با اظهار تأسف از واقعه غرق شدن این کشتی گفت: برخورد با کشتی چینی سبب این حادثه شد و البته کشورهای ژاپن و چین کمک کردند اما متاسفانه بعد از ۹ روز تلاش و کوشش، کشتی سانچی غرق شد.

حسینی بیان کرد: مقام معظم رهبری جان‌باختگان این حادثه را شهدای خدمت نامیدند و البته چنین حوادثی در دنیا پیش می‌آید و همه ناراحت و مصیبت‌زده هستند. و این حادثه داغ بزرگی برای مردم ایران بود و شایعاتی هم به همراه داشت اما مردم هیچ گاه به شایعات توجه نخواهند کرد و این تعداد شهید را باید شهدای راه خدمت نام نهاد.

وی با انتقاد از کسانی که با بیان سخنانی قصد تخریب ایران را دارند، این افراد را پادوی دشمنان ایران خواند و ادامه داد: ملت ایران با انسجام خود این خار و خاشاک را با خود می برد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه دشمنان هرگز نمی‌توانند در برابر اتحاد مردم با وجود رهبری داهیانه مقام معظم رهبری موفق شوند و از این ملت تودهنی می خورند، تأکید کرد: دشمنان در برابر اتحاد ما مأیوس شده و ما باید مقاوم باشیم تا مثل ۴۰ سال گذشته توطئه‌ آنان خنثی شود. و باید بدانیم که دشمنان در جنگ سرد مقابل ایران شکست خورده‌اند و به جنگ نرم روی آورده‌اند.

***

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی و سیاسی شهرستان گچساران با توصیه به نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: مومنین و مومنان باید توجه داشته باشند راه رسیدن به خدای یکتا از تقوا می‌گذرد.

امام جمعه گچساران ادامه داد: انسان مومن هیچ‌گاه برادر و خواهر دینی خود را تنها نمی‌گذارد چرا که این توصیه و سفارش خداوند است.

وی با اشاره به فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب گفت: در کشور ناآرامی‌ها در ابتدا به صورت منطقی و محدود انتقادهایی صورت گرفت اما دشمن از این قضیه سوء استفاده کرد و مردم را بهانه قرار داد و کاری کرد که پرچم این کشور به آتش کشیده شد و به اموال عمومی لطماتی وارد کنند

حجازی اذعان کرد: دشمن با حیله‌گری و مکاری برخی‌ها را فریب داد و در آن سوی آبها نیز برخی دایه بهتر از مادر شدند اما از آنجا که این مردم با بصیرت هستند اجازه ندادند دشمن به اهداف خودش دست پیدا کند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: همه آنهایی که دل در گرو ملت دارند می‌دانند حق این ملت بیش از اینها است.

وی ادامه داد: بحث بیکاری و گرانی، بی‌عدالتی و حقوق‌های نجومی وجود دارد که همیشه شاهد هستیم مقام معظم رهبری چه در جلسات خصوصی به مسوولان نظام و چه به صورت عمومی همه را نصحیت کرده‌اند.

حجازی افزود: شاهد بودیم ملت جلوی سوء استفاده دشمن را گرفت و به آنها فهماند شما این مشکلات را ایجاد کرده‌اید.

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری ابراز کرد: مسوولان باید بین این دو گروه که اعتراض کردند تفاوت بگذارند چرا که آنهایی که از بیکاری اعتراض کردند با آنهایی که جیره‌خوار دشمن بودند تفاوت دارند و نوع برخورد با این دو گروه باید تفاوت داشته باشد و باید بدانیم بخشش و رفعت اسلامی شامل افرادی که به دنبال خون ریزی و خرابکاری در کشور بودند، نمی‌شود.

امام جمعه گچساران با توصیه به مسوولان نظام بیان کرد: مسوولان باید در این خصوص مراقب باشند و چراغ سبز به دشمن نشان ندهند و نباید تلاش کنیم با دشمن به نرمی برخورد کرد بلکه با دشمن باید به مانند خودش برخورد کرد.

حجازی اظهار داشت: متاسفانه گاهی خلاف انتظار دیده می‌شود و مشاهده می‌کنیم با دشمن به نرمی برخورد می‌شود و با ملت سخت برخورد می‌شود.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند، آنهایی که دوست دارند چه در داخل و چه در بیرون با خارجی‌ها نشست و برخواست کنند بدانند این نظام ایستاده وبه امید خدا همه نقاط ضعف را برطرف خواهد کرد.

وی ادامه داد: احمق‌هایی پیدا می‌شود که پیش خود به فکر فردایشان هستند و به این دلیل با دشمن به نرمی سخن می‌گویند و مردم را نیز افراد را به خوبی می‌شناسند که چنین افرادی به قولی باید گفت دو پهلو هستند.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به حرکت آمریکایی‌ها در خصوص اقدام آنها درباره قدس افزود: مطمئن باشید اقدام آنها به نتیجه نخواهد رسید و رهبری نیز به کشورهای مسلمان توصیه کرده‌اند که با اتحاد و هم‌دلی آنها به هدفشان نخواهند رسید.

وی ادامه داد: بهتر است مسوولان با مردم رو راست باشند و در مقابل آشوبی که طراح آن دشمن است قرص ایستادگی کنیم و تصمیم بگیریم.

حجازی در ادامه خاطرنشان کرد: همه ما مسوول هستیم که در بحث عواید مردم کارشناسانه کار کنیم و اگر کسی تخصصی ندارد در این خصوص نظر ندهد و لذا مراجع عظام و حوزه‌های علمیه توصیه کرده‌اند که آقایان بهتر است مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند و در بحث عقاید ورود نکنند چرا که تا بخواهند آن را جمع کنند بدتر خواهد شد و بهتر است بدانند در عقاید عصمت معیار است.

امام جمعه گچساران افزود: انسان عاقل نمی‌تواند به معیار عیب و نقص وارد کند و اگر مقام عصمت نقص داشته باشد می‌شود تضاد و باید بدانند مقام عصمت نقدپذیر نیست و می‌دانیم قبلا هم می‌گفتند می‌شود هم به خدا نقد کرد چنان که فرعون هم می‌گفت من خدا هستم.

وی توصیه کرد: چنین سخنانی با عقل، دین و عقاید مردم سازگار نیست و بهتر است آقایان بیشتر وقت خود را برای حل مشکلات اقتصادی بگذارند.

حجازی در ادامه با اشاره حادثه کشتی سانچی و تسلیت به خانواده‌های خدمه این کشتی گفت: این حادثه همه مردم ایران اسلامی را عزادار کرد و امیدواریم با پیگیری مسوولان حقایق روشن شود.
***

حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته هوای پاک، اظهار کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم که از هر کاری که باعث آلودگی هوا و بروز آلاینده‌ها در فضا می‌شود جلوگیری کنند،گر چه هوای استان و شهرستان ما از سلامت کامل برخوردار است اما توجیه بیشتر به این امر ضروری به نظر می‌رسد.

امام جمعه موقت چرام در سخنان خود به بیانات اخیر رئیس جمهور اشاره داشت و با بیان اینکه بارها پیش آمده که ریاست محترم جمهور برای پیشبرد اهداف سیاسی خود با دین و اعتقادات مردم بازی می‌کند،گفت: آقای رئیس جمهور، شما در جریان توافق هسته‌ای و برجامی که نافرجام ماند برای توجیه مذاکراتتان حادثه و واقعه عظیم عاشورا و کربلا را دستمایه قرار دادید و مذاکرات تیم هسته‌ای را با حرکت‌های سیدالشهدا مقایسه کردید.

وی، افزود: در همین برجام و مذاکرات و در بحث تعامل و صلح با دنیا در راس آن شیطان بزرگ و آمریکا، صلح امام حسن را بهترین دلیل برای کارتان مثال زدید و کار ابتر و ناقص خودتان را با امام معصوم مقایسه کردید، اخیرا بیان کردید که می‌شود امام معصوم را نقد کرد، این حرف را از کجای دین درآوردید، شما اولیات و ابتدائی‌ترین اعتقادات شیعه را فراموش کرده‌اید و همچنان در این غفلت و فراموشی جولان می‌دهید.

حجت‌الاسلام فرهمند ادامه داد: شما می‌گویید پیامبر اکرم و امام زمان عج قابل نقد بودند، شما اگر می‌خواهید مقام معظم رهبری را به نقد بکشید رک و بدون پرده صحبت کنید نیازی نیست به دین مردم حمله کنید و شبهه را در دل مردم زنده کنید.

***

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اجلاس بین المللی کشورهای اسلامی اشاره و آنها را تبیین کرد.

صلواتی به روز غزه اشاره و تصریح کرد: مایه شرمساری نهادهای حقوق بشری بین المللی است که آمریکا شعار مبارزه با تروریسم می دهد اما صراحتا از رژیم تروریستی صهیونیستی حمایت می کند خودشان وداعش را بوجود آوردند حمایت کردند حالا ادعا می کنند ما نابودش کردیم آل سعود از خائنان به اسلام و قرآن و امت اسلام هستند همگان بدانند بنا به وعده و سنت الهی و بشارت انبیاء و اولیاء و امام راحل و پیش بینی امام المسلمین اسرائیل در کمتر از ۲۵ سال آینده نابود خواهد شد و ان شاءالله این پیروزی به دست محور مقاومت امت ایران اسلامی، سپاه پاسداران، حشد شعبی عراق، زیبییون پاکستان، فاطمیون افغانستان و حزب الله لبنان و انصار الله یمن و ارتش سوریه اتفاق خواهد افتاد.

وی به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره و بیان کرد: حضرت زینب(س) یک الگوی کامل برای بانوان در عرصه های مختلف همسرداری و بچه داری و ایفای نقش سیاسی و یاوری حق و دفاع از حریم ولایت و امامت و پاسداری از ارزشها می‌باشد این روز را به نام پرستار نامگذاری نمودند تا هم تجلیل از مقام شامخ و شخصیت والای زینب کبری(س) باشد هم تقویت روحیه زینب گونه در میان پرستاران باشد.

صلواتی خاطرنشان کرد: یکی از کوچک‌ترین کارهای حضرت زینب(س) پرستاری از امام زمان(عج) خویش حضرت زین العابدین و دیگر بیماران بود در واقع زینب کبری پرستار نهضت حسینی بود و امروز همگان بایستی قدردان زحمات و تلاشهای پرستاران باشیم کا از آسایش و آرامش خویش می گذرند و در رنج بیمار شریک می‌شوند حرمت این قشر شریف در جامعه می‌بایست حفظ شود مسؤولان مشکلات پرستاران را حل کنند به دغدغه‌های آنان توجه کنند و برای نگرانی هایشان چاره اندیشی کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: پرستاران هم به زینب کبری(س) اقتدا کنند بالاخص در عرصه عفاف و حجاب زینب وار باشند در حوزه کاری حریم کاری پرستاران مرد و زن می بایست جدا از هم باشد احکامی اسلامی و محرم و نامحرم را رعایت کنند تا آنجایی که مقدور هست پرستار زن برای زنان و مرد برای مردان استفاده شود و مردم وقتی وارد مراکز درمانی می شوند می بایست با دیدن پرستاران زینب کبری(س) در اذهان مردم تداعی شود و روز پرستار را به همه پرستاران بطور خاص به عزیزانی که در منطقه چاروسا خدمت می کنند تبریک میگویم و لازم است ازهمه پرستاران در مراکز درمانی و بویژه پرستاران گمنامی که از مادران و پدران خویش و همسرشان بالاخص از پدر و مادر شهیدان پرستاری می کنند تقدیر و تشکر می کنم.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای دی ماه که از مسؤولان و مردم مطالباتی داشت که به آنها اشاره و تاکید کرد: مطالبات و خواسته‌های نائب امام زمان(عج) از مسئولان پاسخگویی به مردم قانون مداری و دفاع از حقوق مردم و مظلومین جهان تقسیم کار و همکاری و اهمیت به مسئله تولید و اشتغال است و از مردم هم مطالباتی و خواسته هایی دارند عدم باور شایعات بی اساس و بی منطق دشمن و عدم تکرار و اشاعه شایعات دشمن است.

صلواتی به موضوع انتخاب شهردار در شهر قلعه رئیسی اشاره و بیان کرد: در تمام شهرهای کشور و استان شهردار هر شهر مشخص شد و مشغول کار و تلاش هستند ولی این نتیجه همان انتخابات ۲۹اردیبهشت این شهر است که متاسفانه هنوز شهردار مشخص نشد و چرا سرنوشت مردم این شهر این چنین شده موضوعی است که می بایست تحلیل و بررسی شود حالا که این وضعیت به وجود آمده واقعا اگر عزیزان شورا به فکر مردم هستند دنبال خدمت به شهروندان هستند و به دنبال پیشرفت هستند و تا امروز خیلی از فرصت ها را از دست داده و فرصت سوزی می کنند که مطمنن قلب تپنده هر شهر شهردار و شورای آن است بایستی همگان تلاش کنند تا این قلب تپنده به حالت عادی برگردد.

وی گفت: اعضای شورای شهر بیشترین نقش را دارند با لج و لجبازی، سهم خواهی، قدرت طلبی، قوم گرایی و رابطه گرایی و با دخالت های بی اساس این قلب از کار می افتد و شورا و شهردار موفق نمی شوند و حق مردم تضیع می شود باید اعضای شورای شهر بدانند در برابر قرآن قسم خوردند لذا می بایست جبران آن کنند و شهرداری برای این شهر که باید فردی شجاع، انقلابی، دلسوز، متدین، مومن، ولایی، صبور، کاردان، متخصص و آگاه از مشکلات شهر با برنامه و روحیه جهادی انتخاب کنند نه کسی که اهل تسویه حساب شخصی و گروهی و اهل قدرت برای رقابت باشد.

صلواتی خواستار عدم سنگ اندازی خیلی افراد شد و ادامه داد: اگر در این مدت حق و حقوقی از مردم ضایع شده باید شورا جواب دهند و هرکسی سنگ اندازی کند باید جواب خدا و حق الناس را بدهد و انتظار این است هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی در پایان به حادثه غم بار سانچی اشاره و به خانواده آنها تسلیت گفت.

***

امام جمعه موقت دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: همه کمالات انسان در پرتو تقوای الهی موثر است.

وی عقل را به منزله مادر برای انسان‌ها عنوان و تصریح کرد: انسان‌ها به واسطه عقل خدا را عبادت و بهشت را برای خود انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه عقل باعث محافظت انسان‌ها از هوا و هوس می‌شود، گفت: اگر انسان عقل را حاکم نکند در ظلمات و گناهان فرو می‌رود.

امام جمعه موقت دهدشت مشکلات جامعه از جمله زمین لرزه، نیامدن باران و گرانی را ناشی از گناه انسان‌ها دانست و با بیان اینکه چرا درجاهایی برف و باران می بارد اما در ایران خبری از برف و باران نیست، با استناد به آیات قرآن کریم گفت: انسان‌های مومن وقتی گناه می‌کنند اینها را مجازات می‌کنیم تا برگردند و توبه و استغفار کنند.

وی ولادت حضرت زینب(س) را یادآور شد و ضمن تبریک این روز به همه پرستاران طبق حدیثی از پیامبر اسلام عنوان کرد: اگر کسی برای حاجت مریضی تلاش کند مثل کسی است که تازه از مادرش متولد شده است.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اجلاس سران کشورهای اسلامی گفت: همه ما باید در برابر استکبار جهانی استقامت کنیم.
[۱/۲۰،‏ ۰:۵۸] پایگاه خبری صدای جنوب: باخداباش:
امام جمعه سرفاریاب درخطبه های این هفته نمازجمعه بااشاره به ایه ۹سوره حجرمی فرماید:هماناماخودقرآن رانازل کردیم وقطعاماخودان رانگه می داریم.
حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان؛ قران رایکی دیگرازمصادیق ذکردانست وعنوان کرد:قران یکی دیگرازمصادیق ذکراست که اعرازازذکروقران انسان رابه بدبختی می کشاند.
وی ادامه داد:خداوندعلاوه برقران رسول خدا(ص)رانیزبعنوان ذکرمعرفی کرده ودرروایات متعددی نقل شده است که اهل بیت (ع)هم مصادیق اهل ذکرمی باشند.
پژمان برطبق ایات قرانی نمازرامصادیق ذکرنام بردوافزود:درایه ۹سوره جمعه می فرماید:ای کسانیکه ایمان اوردیدهنگامی که برای نمازوروزجمعه اذان گفته می شودبه سوی ذکرخدابشتابید وخریدوفروش نکنید.
خطیب جمعه سرفاریاب باتبریک ولادت حضرت زینب(س)وروزپرستاروبهورزاظهارداشت:علت نام گذاری این روزپرستاری حضرت زینب (س)از حضرت زین العابدین (ع)ودیگربیماران ومصیبت زده گان اهل بیت است .
وی افزود:حضرت زینب (س)رسالت مهم نگهداری وتبلیغ ازنهضت حسینی رابه خوبی به انجام داد.
پژمان یکی ازوظایف مهم پرستاران براوردن نیازهای فوری بیماران دانست وعنوان کرد:دراسلام وپیشوایان معصوم به نیازهای فوری بیماران سفارش شده وبران تاکیددارند.

وی درمورداهمیت براوردن نیازهای بیماران نیز ادامه داد:پیامبرمی فرماید:براوردن حاجت بیمارموجب امرزش گناهان می شود.
امام جمعه به اشغال فرودگاه نظامی مهرابادبه دستوربختیاراشاره وافزود:بختیاربرای جلوگیری ازورودامام فرودگاه رااشغال کردوامام هم که شرط ورودخودبه کشورراخروجی شاه اعلام کرد.
پژمان بیان کرد:بافرارشاه در۲۶دی ماه امام خمینی (ره)تصمیم به بازگشت گرفتندامابابستن فرودگاه توسط بختیارمانع ازاین رجعت تاریخی شد.
وی ادامه داد:انتشارخبرعدم بازگشت امام خمینی (ره)مردم راخشمگین وبه خیابانهاریخته وباتحصن وشعارهای کوبنده دولت راوادارکردندتااینکه در۱۲بهمن حضرت امام خمینی(ع)بیش از۱۵سال هجرت تبعیدوزندانی به میهن بازگشتند.

***
امام جمعه سرفاریاب درخطبه های این هفته نمازجمعه بااشاره به ایه ۹سوره حجرمی فرماید:هماناماخودقرآن رانازل کردیم وقطعاماخودان رانگه می داریم.
حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان؛ قران رایکی دیگرازمصادیق ذکردانست وعنوان کرد:قران یکی دیگرازمصادیق ذکراست که اعرازازذکروقران انسان رابه بدبختی می کشاند.
وی ادامه داد:خداوندعلاوه برقران رسول خدا(ص)رانیزبعنوان ذکرمعرفی کرده ودرروایات متعددی نقل شده است که اهل بیت (ع)هم مصادیق اهل ذکرمی باشند.
پژمان برطبق ایات قرانی نمازرامصادیق ذکرنام بردوافزود:درایه ۹سوره جمعه می فرماید:ای کسانیکه ایمان اوردیدهنگامی که برای نمازوروزجمعه اذان گفته می شودبه سوی ذکرخدابشتابید وخریدوفروش نکنید.
خطیب جمعه سرفاریاب باتبریک ولادت حضرت زینب(س)وروزپرستاروبهورزاظهارداشت:علت نام گذاری این روزپرستاری حضرت زینب (س)از حضرت زین العابدین (ع)ودیگربیماران ومصیبت زده گان اهل بیت است .
وی افزود:حضرت زینب (س)رسالت مهم نگهداری وتبلیغ ازنهضت حسینی رابه خوبی به انجام داد.
پژمان یکی ازوظایف مهم پرستاران براوردن نیازهای فوری بیماران دانست وعنوان کرد:دراسلام وپیشوایان معصوم به نیازهای فوری بیماران سفارش شده وبران تاکیددارند.

وی درمورداهمیت براوردن نیازهای بیماران نیز ادامه داد:پیامبرمی فرماید:براوردن حاجت بیمارموجب امرزش گناهان می شود.
امام جمعه به اشغال فرودگاه نظامی مهرابادبه دستوربختیاراشاره وافزود:بختیاربرای جلوگیری ازورودامام فرودگاه رااشغال کردوامام هم که شرط ورودخودبه کشورراخروجی شاه اعلام کرد.
پژمان بیان کرد:بافرارشاه در۲۶دی ماه امام خمینی (ره)تصمیم به بازگشت گرفتندامابابستن فرودگاه توسط بختیارمانع ازاین رجعت تاریخی شد.
وی ادامه داد:انتشارخبرعدم بازگشت امام خمینی (ره)مردم راخشمگین وبه خیابانهاریخته وباتحصن وشعارهای کوبنده دولت راوادارکردندتااینکه در۱۲بهمن حضرت امام خمینی(ع)بیش از۱۵سال هجرت تبعیدوزندانی به میهن بازگشتند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت