پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 بهمن 1396 ساعت 13:11:: شناسه خبر: 31011

گزارش؛

تونل های جاده بابامیدان- یاسوج مرگ را به چشم می اورد

در طول جاده یاسوج بابامیدان تونل‌هایی وجود دارد که طول دو تونل آن یک کیلومتر و بیش از یک کیلومتر است و برای تردد در آن حتما به وجود دستگاه‌های تهویه هوا نیاز است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جاده قدیم یاسوج به بابامیدان را که به یاد می‌آوریم متوجه خدمات نظام جمهوری اسلامی می‌شویم که چگونه استان و مرکز آن را از بن‌بست نجات داد.

ساخت جاده یاسوج بابامیدان نه کار دولت‌ها بلکه خدمتی از سوی نظام جمهوری اسلامی بود که رهبری معظم انقلاب در سفر سال ۷۳ به استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ساخت آن اصرار بسیاری داشتند.

ساخت این جاده موجب شد تا علاوه بر کم خطر شدن جاده فاصله دسترسی یاسوج به جاده اصلی شیراز به اهواز کمتر شود و مردم استان با دغدغه خاطر کمتری در بین دو منطقه سردسیری و گرمسیری استان تردد کنند.

این جاده موجب شد تا علاوه بر این که دسترسی استان کهگیلویه و بویراحمد به بخش‌هایی از استان فارس در شهرستان‌های نورآباد ممسنی و رستم آسان‌تر و کوتاه‌‌تر شود.

جاده‌ای که بیش از هر پروژه عمرانی دل مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را خوش کرد و مردم هم شکرگذار این موهبت نظام اسلامی هستند اما در همین جاده پس از ساخت تاکنون برخی از اقدامات اساسی انجام نشده است.

در طول جاده یاسوج بابامیدان تونل‌هایی وجود دارد که طول دو تونل آن یک کیلومتر و بیش از یک کیلومتر است و برای تردد در آن حتما به وجود دستگاه‌های تهویه هوا نیاز است.

تردد بیش از حد در این جاده و عبور از تونل‌ها موجب شده که به دلیل نبود هواکش و یا دستگاه تهویه و یا هر وسیله دیگری شاهد آلوده‌ترین هوا باشیم که سلامتی عابران را تهدید می‌کند.

هر چند این تونل‌ها در حدفاصل سرزمینی استان فارس واقع شده ولی به واقع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از استان فارس در این جاده تردد می‌کنند که باید برای تهویه آن چاره‌ای اندیشیده شود.

در طول سال‌‌های اخیر صحبت‌های زیادی از سوی مسؤولان را شاهد بودیم اما در عمل هیچ اقدای برای این تونل‌ها و تهویه آن‌ها نشد که لازم است برای حفظ سلامتی مردم اقدام عاجلی صورت گیرد.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت