پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 خرداد 1395 ساعت 21:03:: شناسه خبر: 3115

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان:

مردم خوزستان سلاح غیرمجاز خود را تحویل دهند

مراجعه‌کنندگان برای تحویل سلاح خود و سایر اقدامات لازم، در جریان روند کار قرار گیرند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خوزستان نسبت به جمع‌آوری سلاح‌ غیرمجاز مردم این استان فراخوان صادر کرد.

به گزارش صدای جنوب،حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی با صدور اطلاعیه‌ای از سوی این معاونت، اظهار داشت: سلاح گرم و به‌ویژه اسلحه‌های جنگی و شکاری غیرمجاز که متأسفانه به‌وفور در دست مردم قرار دارد، ابزاری برای ارتکاب جرائمی مانند سرقت و قتل می‌باشد. از آنجایی که این آمارها نگران‌کننده است، می‌طلبد تا اقدامات قضایی مؤثری در این خصوص صورت گیرد.

وی ادامه‌داد: برای ساماندهی این مسأله و حسب الامر رئیس کل دادگستری استان، این معاونت به‌عنوان مسؤول جمع آوری اسلحه‌های غیرمجاز انتخاب شد.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: دارندگان اسلحه‌های غیرمجاز می‌توانند با مراجعه به این معاونت واقع در کوی نبوت، بین بلوار دعبل خزائی و بلوار دماوند، طبقه دوم مجتمع قضایی شهید باهنر، مراجعه کرده و با پر کردن فرم مربوطه، معرفی‌نامه دریافت کنند تا پس از پیگیری امور، مراجعه‌کنندگان برای تحویل سلاح خود و سایر اقدامات لازم، در جریان روند کار قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۰ و طبق نص صریح ماده ۱۶ قانون دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز،  دارندگان غیرمجاز انواع اسلحه، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل، از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این قانون به مدت ۶ ماه، فرصت داشتند تا اسلحه خود را به یکی از مراکز نظامی، انتظامی یا امنیتی تحویل دهند و از مجازات مقرر معاف ‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی افزود: چنانچه دارندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز که در مهلت قانونی مقرر سال ۱۳۹۰ موفق به استفاده از این فرصت نشده‌اند و هنوز اسلحه غیرمجاز در اختیار دارند، می‌توانند ظرف مدت یک ماه آینده نسبت به تحویل سلاح خود اقدام نمایند و از حداکثر تخفیف مجازات بهره‌مند ‌شوند. در غیر این صورت نگهداری سلاح توسط آنان جرم تلقی شده و وفق مقررات قانونی با آنان اقدام قاطع به‌عمل می‌آید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت