پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 بهمن 1396 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 31652

امام جمعه یاسوج مطرح کرد:

انتقاد از بی توجهی به برخی ارزش ها در جامعه

متاسفانه ناسپاسی ها و ناشکری ها زیاد شده و کفران نعمت، نعمت را می گیرد و حالا این کفران توسط مسوول باشد یا غیرمسوول.

پایگاه خبری صدای جنوب:

امام جمعه موقت یاسوج، تقوی را ملاک اصلی برتری انسان ها دانست و تاکید کرد که تقوی ملاک اصلی برتری است نه رنگ و نژاد و قبیله و طایفه.
به گزارش صدای جنوب؛ حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج با برشمردن ویژگی های ولایت الهی بر بشر، اظهارداشت: ولایت سه دسته بوده که همگی متعلق به پروردگار عالم است.

وی ولایت خلق را از آن پرودگار دانست و خاطرنشان کرد: ولایت حی و قیوم هم ویژه باریتعالی است.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: پروردگار متعال یک ولایت دیگر هم مختص خود دارد که واگذار نمودن شعور و غریزه به مخلوقات است.
موسوی اعظم با بیان اینکه آنچه پروردگار متعال فرموده را باید بدون چون و چرا بپذیریم، ادامه داد: در آیات ولایت بخوبی می توان فهمید که ولایت بعد از پیامبر(ص) بایستی بخوبی ادامه یابد.
وی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج هم دهه فحر را ایام‌مبارک مقدس عنوان و اظهارداشت: متاسفانه برخی ارزش ها مانند احترام به بزرگان را لگدمال می کنیم.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: نباید جلوی بزرگان راه رفت و نباید حرف زد و احترام شان را حفظ کرد.
موسوی اعظم با بیان اینکه باید نعمات های پروردگار متعال را در سایه انقلاب تکرار کنیم ، یادآورشد: خود بنده قبل از انقلاب ۱۴ روز در همین یاسوج ماندم و ماشین برای بردن ما به شیراز و قم گیرمان نمی آمد.
وی افزود: متاسفانه ناسپاسی ها و ناشکری ها زیاد شده و کفران نعمت، نعمت را می گیرد و حالا این کفران توسط مسوول باشد یا غیرمسوول.

امام جمعه موقت یاسوج به ذکر یکی از خاطرات خود اشاره و اظهارداشت: ما در آن زمان پخت برنج برای یکبار هم نداشتیم اما الان نعمت ها فراوان است.
موسوی اعظم باتاکید براینکه برخی گناهان را حتی اگر توبه کنید خدا نمی پذیرد، ادامه داد: با آبرو و شرافت دیگران بازی کردن از این دست گناهان است.
وی گفت: وقتی که فردی دزدی می کند نگویید این چه اسلامی است و بگویید این دزد است و البته اسلام را داریم بد تفسیر و تعبیر می کنیم.
امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه طرف زمینی را به هزار نفر می فروشد و بعد می گویند چه اسلامی است؟ تصریح کرد: نباید این مسایل را به اسلام ربط داد.

موسوی اعظم با بیان اینکه اول عیب های خودمان را اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: حساب و کتاب های ما باید مشخص باشد و نباید بگونه ای باشد که مال مردم را بخوریم.
وی گفت: برخی اوقات فیش های نجومی آب و برق می آید و نمی دانیم این نجومی ها از کجا می آید و با خودمان می گوئیم که باید آنها را پرداخت کنم تا آبروی مان حفظ شود.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: باید دعا کنیم که نیازمند رو زدن به آدم های ضعیف نباشیم وگرنه همه ما باهم باید ارتباط داشته باشیم.
موسوی اعظم با تاکید براینکه باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور گسترده داشته باشیم، اظهارداشت: شهدای ما از اینکه وزیر و وزرا بسمت مال اندوزی و دنیاپرستی بروند نگرانند.
وی با ذکر خاطره ای از شهدای اول انقلاب، تصریح کرد: این مردم شهید ندادند که بیخبال انقلاب خود باشند.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: حضرت ولی عصر(عج) صاحب این انقلاب بوده و این انقلاب را از بلایا نگه می دارد.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت