پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 اسفند 1396 ساعت 09:12:: شناسه خبر: 32721

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

آغاز عملیات انتقال اجساد جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج

عزیز فیلی در نشست ستاد مدیریت بحران که با حضور تیم های تخصصی امدادی برگزار شد، اظهار داشت: براساس آخرین پیش بینی های سازمان هواشناسی از دوشنبه هفته آینده سامانه جدید بارشی وارد استان می شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر مدیریت زمان تاکید کرد و گفت: عملیات انتقال اجساد باید از فردا تا قبل از روز دوشنبه انجام شود و از این مدت زمان حداکثر استفاده را ببریم.

وی از اعزام ۳۰ نفر از کوهنوردهای حرفه ای از سوی نهادهای غیرمردمی به استان خبر داد و افزود: این افراد در کنار سایر تیم های امدادی در روزهای آینده برای انتقال و پیدا کردن اجساد کمک می کنند.

فیلی عنوان کرد: این عملیات از فردا ساعت ۹ صبح در ارتفاع دنا آغاز می شود و هلی کوپترها نیز فردا در محدوده عملیاتی مستقر خواهند شد.

وی افزود: ۱۰ تیم ۳نفره فردا با بالگرد به منطقه هلی برد می شوند و پرواز تیم ها طی ۲ عملیات صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص جوی و امکان وقوع بهمن دو تیم ۳ نفره کار انتقال اجساد را انجام می دهند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات دو جبهه شمالی و جنوبی پیش بینی شده است، گفت: گروه های امدادی در این دو جبهه به ارتفاعات دنا صعود خواهند کرد.

وی بیان کرد: باتوجه به آفتابی بودن منطقه از فردا به مدت ۴ روز پروازها و اعزام نیروها با جدیتی بیش از گذشته از سرگرفته می شود.

فیلی خواستار استفاده از تمامی تجهیزات و امکانات دستگاه های اجرایی استان برای پیداکردن پیکر جانباختگان و انتقال آنها به پایین شد.

وی بیان کرد: از کوهنوردان داوطلب محلی برای کمک به تیم های امدادی استفاده می شود و اکنون نیز اعضای تیم تخصصی با حضور ۶ نفر از مربیان تخصصی در سی سخت مستقر هستند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخت گذر بودن منطقه، تصریح کرد: نیروهای اعزام شده بدون هماهنگی با تیم های تخصصی نباید به صعود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه عملیات همچنان ادامه دارد و قطع نمی شود، گفت: اولویت نخست ما پیدا کردن اجساد و انتقال آنها و اولویت بعدی پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما است.

**

هلی برن دو گروه هیمالیا نوردان در قله ۴۲۰۰ متری نول در دنا

کاپیتان عباس گودرزی خلیان بالگرد هلال احمد جمهوری اسلامی ایران گفت: از ساعت ۷ صبح امروز تا کنون ۸ کوهنورد در قالب دو گروه چهار نفره در قله ۴ هزار و ۲۰۰ متری نول بوسیله بالگرد پیاده کرده و این هیمالیانوردان از بالای قله یه سمت محل سقوط هواپیما در پایین قله حرکت کردند.
وی افزود با اشاره به وضعیت مساعد هوا افزود: آماده هلی برن بقیه گروه ها در محل حادثه هستیم.
**

فرود موفقیت آمیز گروه اعزامی به محل سانحه هوایی یاسوج

مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ تیم از کوهنوردان جمعیت هلال احمر و تکاوران ارتش در شرایطی سخت در ارتفاع ۴۰۰۰ متر نزدیکی محل سقوط هواپیما با بالگرد به محل سقوط پرواز تهران یاسوج اعزام شدند.

امان الله جهانبین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: این ۲ تیم سه نفره نیروهای تخصصی امدادی بوده که برای جستجو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی آسمان در ارتفاعات دنا اعزام شده‌اند.

وی اظهارکرد: بالگرد نیز در حال بازگشت به سی سخت برای انتقال چند تیم دیگر است و سپس تیم های پشتیبان نیز اعزام خواهند شد.

***

ازسرگیری عملیات انتقال پیکر سرنشینان هواپیمای مسافربری در کوه دنا

فرماندار دنا:

۳۰ نفر در قالب ۶ تیم و سه بالگرد آماده اعزام به ارتفاعات دنا هستند

گروه های اعزامی شامل یخ نوردان هلال احمر، تکاوران سپاه و ارتش و نیروهای زبده مردمی هستند.

خبرتکمیل میشود ..

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت