پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 اسفند 1396 ساعت 07:12:: شناسه خبر: 33544

به زودی مردم سرفاریاب از آب شرب سالم برخوردار می شوند

عصرامروز فرماندارچرام به همراه مدیرعامل ابفای روستایی استان ازبخش سرفاریاب بازدیدکردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عصرامروز فرماندارچرام به همراه مدیرعامل ابفای روستایی استان ازبخش سرفاریاب بازدیدکردند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ازسرفاریاب؛دکترهادی فتاحی اصل فرماندارشهرستان چرام گفت؛مردم شریف سرفاریاب حقشان هست که ازاب شرب سالم استفاده نمایند وشایسته نیست که این مردم اب شرب ناسالم مصرف نمایند.

فتاحی اصل افزود:باتلاش وهمت ابفای روستایی وکمکهایی که ماانجام میدهیم به زودی مردم سرفاریاب ازاب شرب سالم استفاده مینمایند.

وی پس ازبازدید ازمنطقه محروم بیدانجیرگفت:ماامروز برای پیگیری کل منطقه بیدانجیربه اینجاامدیم،درحال حاضر۱۳کیلومتر جاده مانده که خاکی هست ازامورعشایری تشکرمیکنم ازاینکه نسبت به سالهای گذشته کارهای بیشتری انجام داده است.

فرماندارشهرستان چرام بیان کرد:بحث اب بیدانجیر مساله بسیارمهمی است که بایدموردتوجه قراربگیرد،ازلحاظ انسانی وشرعی دوباب مخزن اینجادرگذشته هزینه شده است که باتوجه به گذشت زمان دچارفرسودکی میشوند ودرست نیست که اینگونه هزینه بیت المال ازبین برودبایدبه طور کارشناسانه ای این مورد حل بشود.

دکترفتاحی اصل افزود:سعی میکنیم به کمک دکترپاسره ونماینده مردم جناب هاشمی پور این مشکل راحل نماییم تامردم این منطقه ازنعمت اب شرب سالم برخوردارشوند.

وی گفت: ۳۰دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق بیدانجیر و بیدک سرفاریاب بخش سرفاریاب نصب شده است.
فتاحی اصل اضافه کرد:هدف از نصب این آبگرمکن ها ، تغییر الگوی مصرف سوخت و عدم استفاده مردم این مناطق جنگل نشین از چوب درختان جنگلی و تشویق آنها به حفظ طبیعت است.

فرماندارشهرستان چرام بیان کرد:یکی از مشکلات مناطق محروم و جنگل نشین استفاده سوخت فسیلی است که هم موحب نابودی طبیعت میگردد و هم برای ساکنین در ماهای سرد سال دردسر آفرین است.

وی خاطرنشان کرد:استفاده از انرژی های نو به جای سوخت فسیلی در این مناطق صعب العبور گام مهمی در حفاظت از منابع طبیعی و آسایش مردم است.
فتاحی اصل گفت:این امر موجب افزایش مشارکت پذیری مردم در حفظ و احیاء عرصه های جنگلی و ترویج فرهنگی استفاده بهینه از طبیعت را در بین مردم از نتایج مهم این طرح است.
گفتنی است جمعیت تحت پوشش روستایی۴۰۰۰نفروشهری سرفاریاب۲۵۰۰نفرومنطقه بیدانجیردارای۸۰خانوارمیباشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت