پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 فروردین 1397 ساعت 09:01:: شناسه خبر: 33988

برگزاری جشن ملی نوروزگاه در دهدشت+جزییات

جشن ملی نوروزگاه همراه با برگزاری مراسم نوروز خوانی، سخنرانی آئینی با موضوع نوروزگاه و با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع دیگر برگزار می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

سیاوش زمان از برگزاری برنامه «نوروزگاه» در دهدشت خبر داد و اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به منظور بزرگداشت آیین ملی نوروز که به عنوان میراث ناملموس در ۱۲ کشور توسط یونسکو ثبت جهانی شده است برنامه‌های ویژه‌ای در شهرستانهای استان تدارک دیده است که نوروزگاه شهرستان کهگیلویه در روز سه شنبه هفتم فروردین ماه در کاروانسرای تاریخی شهر دهدشت برگزار خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه، بحث «نوروزگاه» را یکی از مهم‌ترین برنامه فرهنگی عنوان و با بیان اینکه این برنامه در قالب یک جشن برگزار می‌شود، گفت: هدف از این رویداد احیای آیین‌های محلی فراموش شده و در حال فراموش شدن است که ما قصد داریم در جشن نوروزگاه با هدف پاسداری از میراث نوروز و معرفی این آیین کهن به نسل امروز اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: جشن ملی نوروزگاه همراه با برگزاری مراسم نوروز خوانی، سخنرانی آئینی با موضوع نوروزگاه و با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع دیگر برگزار می‌شود.

زمان با توجه به سانحه هوایی تهران- یاسوج گفت: به احترام جانباختگان پرواز تهران به یاسوج از اجرای برنامه هایی چون ساز و نقاره معذور هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت