پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 فروردین 1397 ساعت 14:01:: شناسه خبر: 34352

صدای جنوب گزارش می دهد؛

خشکسالی و بحران کمبود آب دغدغه مردم و مسئولان شهرستان کهگیلویه

خشکسالی و بحران آب این روزها موجب نگرانی مسیولان و مردم در شهرستان کهگیلویه شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

خشکسالی و بحران کمبود اب این روزها موجب نگرانی مردم و مسیولان در استان کهگیلویه وبویراحمد بویژه شهرستان کهگیلویه شده است .

متاسفانه تاکنون وضعیت بارش باران نسبت به مدت مشابه قبل کاهش نزدیک به پنجاه درصدی داشته که در پنجاه سال گذشته بی سابقه بوده است و همین موضوع سبب شده تا مسیولان در آغاز سال جدید بابرنامه ریزی از این بحران عبور نمایند.

هرچند جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان درروزیکشنبه۱۹ فروردین ماه برگزار می شود اما ادارات دخیل در این موضوع تاکنون جلسات فشرده ای برگزار کرده اند.

برهمین اساس صبح امروز مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه به همراه معاونان،مسئول ادارات،مراکز، واحدها و کارشناسان  این مدیریت  درجلسه ای به بررسی کاهش نزولات جوی ،کمبود آب و برنامه ریزی برای گذر ازاین شرایط پرداختند.

سیدعمران تقوی دراین نشست اظهارداشت:بحران اب وخشکسالی جدی است و عبور از این شرایط نیازمند همکاری همگانی است .

تقوی بااشاره به ممنوعیت کشت محصولات آب بر خاطرنشان کرد:بامصوبه شورای تامین شهرستان با افرادی که اقدام به کشت محصولاتی پر آبی چون هندوانه،یونجه،ذرت،برنج نمایند برخورد خواهدخواهد شد.

وی افزود:کارشناسان پهنه باید درزمینه تنش ابی و مسیولیت پذیری کشاورزان اطلاعات لازم را ارایه دهند.

مدیرجهادکشاورزی کهگیلویه افزود:وضعیت خشکسالی و بحران اب در بخش های چهارگانه  شهرستان تهیه وبرای تصمیم گیری مسیولان استانی ارسال می گردد.

برپایه گزارش خبرنگار صدای جنوب،دراین جلسه اقایان نیکویی، معتمدی ،استیک ، پرهیز،گنجی،پرورش و برخی دیگر از کارشناسان  نقطه نظرات خودراارایه دادند .

درگزارشی دیگر مدیرمنابع طبیعی  و ابخیزداری کهگیلویه در گفت وگو با خبرنگار صدای جنوب اظهارداشت:وضعیت خشکسالی و کمبود آب نگران کننده است ولی عشایر تا تاریخ اعلام شده ازسوی  استانداری استان به مناطق ییلاقی کوچ نکنند.

سیدهدایت الله اویزش گفت:هرچند خشکسالی و بحران آب در کهگیلویه مشکلاتی رابوجود اورده اما اینکه عشایر دراین مقطع کوچ کنند نه تنها کمکی نخواهد کرد بلکه خسارت جبران ناپذیری به مراتع وارد می کنند.

آویزش ادامه داد:متاسفانه برخی از عشایر اقدام به کوچ نموده اند که گزارش انها به مراجع قانونی داده شده است .

وی گفت:اغاز کوچ عشایر ازروز پنجم اردیبهشت آغاز و تاروز دهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد:درسال جاری نیز اداره منابع طبیعی کهگیلویه در مسیر کوچ عشایر با برنامه ریزی پیش بینی شده همکاری می کند .

به هرحال انچه امروز موجب نگرانی همگانی است خشکسالی های چند سال اخیر و بحران آب است که اگر در اینباره مردم و مسئولان همکاری کنند میمی توان از ان عبور کرد در غیراینصورت مشکلاتی  بوجود خواهد امد که دامن همه را خواهد گرفت.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت