پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 اردیبهشت 1397 ساعت 18:02:: شناسه خبر: 35035

رئیس سازمان امور عشایر کشور:

افزون بر هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات ظرف سه سال گذشته به جامعه عشایری پرداخت شد

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: از محل جذب منابع تاکنون افزون بر چهار میلیون راس دام قبل از ورود به مراتع پرواربندی شده اند که سبب افزایش بهره وری و کمک به تولید داخلی و زنجیره تامین این نیاز اساسی در کشور شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: افزون بر هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات اعم از قرض الحسنه با سود چهاردرصد و یا از محل صندوق توسعه ملی ظرف سه سال گذشته به جامعه عشایری در ایران پرداخت شده است.

کرمعلی قندالی روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای عشایر کهگیلویه وبویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود چهار هزار میلیارد ریال از این میزان از محل ماده ۱۰و ۱۲و اعتبارات خشکسالی با سود چهار درصد و دوره بازگشت پنج ساله توسط بانک کشاورزی به عشایر پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: افزون بر چهار هزار میلیارد ریال دیگر نیز از محل بند ب ماده ۵۲ قانون احکام دائمی و صندوق توسعه ملی ظرف سه سال گذشته به این قشر مولد پرداخت شده است.
وی در تشریح این ماده قانونی، گفت: از محل بند ب ماده ۵۲ قانون احکام دائمی، سالانه حدود یک درصد منابع ورودی به صندوق توسعه ملی برای ساماندهی و کمک به زنجیره تولید گوشت قرمز در کشور هزینه خواهد شد که در این راستا تاکنون چهار هزار میلیارد ریال جذب شده است.
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: از محل جذب منابع تاکنون افزون بر چهار میلیون راس دام قبل از ورود به مراتع پرواربندی شده اند که سبب افزایش بهره وری و کمک به تولید داخلی و زنجیره تامین این نیاز اساسی در کشور شده است.
قندالی افزود: علاوه بر این سالانه از محل ارزش افزوده و توسط سازمان امور مالیاتی کشور رقمی افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی و ارایه خدمات به جامعه عشایری اختصاص می یابد که سال گذشته حدود ۲هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال جذب شد.
وی ابراز داشت: تخصیص این میزان اعتبارات و مصوبات راهگشا برای جامعه عشایری در دولت های یازدهم و دوازدهم رقم خورده است.
وی یادآور شد: یکی از برنامه ها و اولویت های مهم دولت ساماندهی و شفاف سازی قانون جامع عشایر بوده که دستاوردهای ارزشمندی از این رهگذر نصیب عشایر کشور شده است.
قندالی افزایش کشت گیاهان دارویی ، نصب پنل های خورشیدی در مناطق عشایری، کشت انواع گونه های باغی در اراضی شیب دار ،توسعه و آموزش های صنایع دستی و ساماندهی و توسعه صنعت توریسم در جامعه عشایر را از دیگر اولویت ها و برنامه های مهم دولت و این سازمان برای ساماندهی و ایجاد رفاه و خدمات بهتر به این قشر مولد جامعه در سال جاری عنوان کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت