پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اردیبهشت 1397 ساعت 15:02:: شناسه خبر: 35911

امام جمعه چرام مطرح کرد:

انتقادشدیدامام جمعه چرام ازبی توجهی مسئولین مدیریت و برنامه ریزی استان به مصلای چرام تا شکایت ازاستاندار

اگروضعیت بی توجهی مسئولان برنامه وبودجه استان ادامه داشته باشد،به مدت سه هفته نمازجمعه را در اعتراض به این بی توجهی تعطیل خواهیم کرد و به دفتر مقام معظم رهبری،ریاست جمهور و وزارت کشور نامه می زنیم و گلایه خود را اعلام خواهیم کرد

پایگاه خبری صدای جنوب:

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد:اگر وضعیت بی توجهی مسئولان برنامه بودجه استان ادامه داشته باشد،به مدت سه هفته نمازجمعه را در اعتراض به این بی توجهی تعطیل خواهیم کرد و به دفتر مقام معظم رهبری،ریاست جمهور و وزارت کشور نامه می زنیم و گلایه خود را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ،حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های این هفته شهر چرام با اشاره به حدیث (انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب)،بیان کرد:ماه رمضان به این نام خوانده شده است که زیرا گناهان را می سوزاند.

امام جمعه چرام گفت: رمضان نام یکی از ماه های قمری و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است.

وی در ادانه تصریح کرد: در این ماه کتاب های آسمانی قرآن کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.

حجت الاسلام افشار با بیان آنچه در رساله‌های عملیّۀ مراجع معظّم تقلید آمده، شرایط صحت روزه است،گفت: روزۀ صحیح با روزۀ مقبول فاصلۀ زیادی دارد زیرا روزۀ صحیح آن است که قضا و کفاره را ساقط می‌کند اما روزۀ مقبول علاوه بر شرایط صحت روزه، به امور دیگری نیز نیازمند است.

وی افزود: از جمله اینکه تمامی اعضاء و جوارح انسان باید روزه باشند؛چشم او به نامحرم نگاه نکند و گوش او شنوندۀ غنا و غیبت نباشد و همچنین زبان او گویندۀ غیبت و تهمت نباشد.

امام جمعه چرام در ادامه عنوان کرد:روزه‌ای که با این امور همراه است، اگر چه قضا و کفاره ندارد، امّا روزه‌ای نیست که پروردگار عالم آن را بپذیرد و روزه‌ای نیست که وقتی روزه‌دار هنگام افطار می‌گوید: «اللهم لک صمت»، ملائکه گفتۀ او را تصدیق کنند.

خطیب جمعه چرام با اشاره به اینکه سازش اعراب و بن سلمان؛ دلیل اصلى وسوسه صهیونیست‏ها است،گفت:یکى از سوالات مهم چرایى این اقدامات در برهه کنونى، سازش اعراب و بن سلمان با صهیونیست‏هاست. پاسخ این مسأله در خیانت کارانى چون بن سلمان نهفته است که گویا براى کسب نظر صهیونیست‏ها بسیار مشتاق‏اند.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر ولیعهد جوان و قدرت‏ طلب عربستان با نشریه آمریکایى آتلانیتک،افزود:وی بیشتر از قبل عیان ساخت که ریاض در پى عادى‏ سازى هرچه بیشتر روابط با رژیم صهیونیستى است. چنین روندى، پذیرش این رژیم را براى برخى کشورهاى عربى دیگر نیز آسان خواهد ساخت.

امام جمعه چرام در ادامه گفت:بن سلمان در این مصاحبه به حماس و سایر گروه‏هاى مقاومت حمله کرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه بن سلمان در پاسخ به سوالات نشریه آتلانتیک چه گفت،افزود:بن سلمان در این بخش از صحبت‏هاى خود با یهودى نامیدن صهیونیست‏ها، سعى مى‏کند با توجیه حقوق بشرى براى اشغالگران فلسطین، حق «سرزمین و کشور» قائل شود؛ ادعایى که از سوى سران آل سعود در نوع خود کم‏ نظیر است.

وی افزود: بن سلمان سعى کرد این استدلال را به منافع اقتصادى براى کشور عربستان و دیگر کشورهاى عربى ضمیمه کند و عادى‏سازى روابط با رژیم صهیونیستى را امرى مفید براى همه کشورهاى عربى معرفى کند و خواهان رخداد این سیاست خیانت گونه شود.

حجت الاسلام افشار در ادامه اظهار کرد: وقتی حمایت جدی از فلسطین توسط کشورهای عربی صورت نگیرد وبعض این کشورها روابط دوستانه با صهیونیست ها برقرار کنند صهیونیست ها در این اقدامشان بی پرده اقدام میکنند که چنینن امری نیز محقق شد.

حجت الاسلام افشار عنوان کرد:اولین نشانه ی انسانهای صالح و پرهیزگار در زمان حکومت داری اقامه نماز است.

وی افزود:اقامه نماز به این معناست که مکان هایی برای اقامه نماز مومنین احداث شود.

این مسئول،در ادامه عنوان کرد:اما کم توجهی مسئولان نسبت به مصلای چرام جای نگرانی دارد؛محلی که در فصل گرما خطبه خواندن در آن مشکل است.

امام جمعه چرام افزود:مردم مومن چرام از حقوق شهروندی فقط نام آن را از مسئولان مدیریت و برنامه ریزی استان در این زمینه شنیده اند.

وی افزود:آقای استاندار شما بعنوان نماینده عالی دولت باید به حقوق مردم در این زمینه توجه کنید و اگر درد را میشنوید باید بفکر درمان نیز باشید.

امام جمعه چرام در ادامه گفت:درد فعلی مردم مومن چرام در حوزه مسائل دینی تکمیل روند ساخت مصلا هست که این مورد را به شما عرض کردم اما جوابی نشنیدم.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد:اگر وضعیت بی توجهی مسئولان برنامه بودجه استان ادامه داشته باشد،به مدت سه هفته نمازجمعه را در اعتراض به این بی توجهی تعطیل خواهیم کرد و به دفتر مقام معظم رهبری،ریاست جمهور و وزارت کشور نامه می زنیم و گلایه خود را اعلام خواهیم کرد.

وی در پایان افزود:مسئولیت این امر هم شخص استاندار خواهد بود زیرا مشکلات را عنوان کردیم ولی جوابی نگرفتیم. باید از سردار هاشمی نماینده محترم کهگلویه بزرگ که با کمکی کردند در بحث سرمایشی مقداری از مشکلات نماز گذاران را کم کردند.خداوند به ایشان جزای خیر دهد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت