پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 خرداد 1397 ساعت 01:03:: شناسه خبر: 36343

جلسه ساماندهی آسیبهای اجتماعی در کارگروه تخصصی شهرستان چرام برگزارشد

جلسه ساماندهی آسیبهای اجتماعی در کارگروه تخصصی آن با حضور فرماندار و مدیران زیربط در محل جلسات فرمانداری تشکیل گردید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه ساماندهی آسیبهای اجتماعی در کارگروه تخصصی آن با حضور فرماندار و مدیران زیربط در محل جلسات فرمانداری تشکیل گردید

مدیریت بهزیستی چرام درابتدا بااشاره به آسیب ها اجتماعی گفت: ، پرونده هایی که به جهت طلاق به دادگستری مراجعه میکنند بلافاصله برای مشاوره وراهنمایی به بهزیستی ارجاع داده میشود .

راکبی عنوان کرد:در استان ما در خصوص طلاق ، در هفت سال اول زندگی یک مورد منجر به طلاق میشود .

ایشان به عوامل متعدی زمینه ساز طلاق اشاره کردواظهارنمود: از جمله تاثیر گزارترین عوامل میتوان به بیکاری ، اعتیاد وعدم تفاهم و مخصوصاً بدبینی نسبت به همسر اشاره نمود .

مدیربهزیستی چرام گفت:افرادی که در زمینه اعتیاد منجر به طلاق مراجعه میکنند آنها را به کمپ ترک اعتیاد میبریم وقسمتی وگاهی تمام هزینه ترک آنها را پرداخت میکنیم واگر قول بدهند که به زندگی بر گردند زمینه ایجاد اشتغال را با معرفی به بانک ودریافت تسهیلات ایجاد می نماییم وافرادی که کاملاً بی بضاعت هستند تحت پوشش قرار میدهیم.

راکبی   به موارد بازگشت به زندگی پس از مشاوره اشاره نمود و گفت : در سال نودوپنج از هفتادوهشت موردمعرفی شده سی ودو نفر به زندگی بازگشتند ودر سال نود وشش از هفتادوشش مورد هفتاد مورد به زندگی بازگشت داشته اند که این بسیار امیدوار کننده است.

وی اظهارکرد:ما خودمان جامعه هدف گسترده ایی داریم تقاضا میکنم بقیه ادارات که میتوانند تسهیلات پرداخت نمایند وارد این موضوع شده و برای رفع معضل بیکاری که اساس بیشتر طلاقهاست مارا یاری دهند.

فرماندارچرام باتبریک اعیادمیمون ومبارک خردادماه گفت: انتخاب آیت اله خامنه ایی از شیرین ترین اتفاقات خردادماه می باشد .

ایشان باتسلیت شهادت حضرت علی (ع)ورحلت امام راحل به آسیب های اجتماعی اشاره نمود و گفت :آسیب ها بصورت سیستمی به هم مربوط میباشند ، درمورد طلاق فرد وجامعه وخانواده موثر است .

وی افزود:شخصیت فرد وجایی که رشد کرده و چه روش زندگی داشته است تاثیرداردزن یا مرد باید توان و هنر نگهداری زندگى را داشته باشد ، روش تربیت ونحو برخورد خانواده ، تعداد فرزندان ، ارتباط زن و مرد ، نحوه درآمد ، محل زندگی وشغل میتواند در خانواده تاثیر گزار باشد .

دکترفتاحی اصل اظهارداشت:هرچه خانواده برجسته تر باشد نحوه تربیت بهتر وطلاق در آنها کمتر است

فرماندار به تاثیرات جامعه بر فرد و میزان طلاق اشاره کردند وگفت :در دنیای امروز جامعه را مقصر میدانند ، جامعه در خصوص افراد وظایفی دارد ، تامین شغل مناسب ، رفاه اجتماعی ، وامنیت و آزادی وآسایش که نبوداین مواردمنجر به ناهنجاریهای منجر میشود .

وی به انواع ناهنجاریها اشاره کرد وگفت : ناهنجاری میتواند متفاوت باشد ، چه بخواهیم وچه نخواهیم جامعه ما به جامعه جهانی وصل است و تغییرات جهانی را نمیتوانیم در جامعه خودمان تغییر دهیم مگر اینکه جایگزین مناسبی برایش تدارک ببینیم

اگر قرار است به فرزندان خودمان بگوییم ماهواره نبین باید جایگزین مناسب آنرا مهیا کنیم ، وقتی اختلاف بین افراد وجامعه بوجود بیاید منجر به ناهنجاری میشود.

در پایان جلسه ادارات بصورت دقیق به ریشه یابی معضلات پرداخته وراهکارهای مربوطه را نیز در جلسات آتی ارائه نمایند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت