پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1397 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 38580

در نشست کارگروه بانوان دستگاههای اجرایی بویراحمد عنوان شد

افزایش زنان مطلقه یا دختران بد سرپرست و بی سرپرست در بویراحمد

زنان مطلقه  استان می گویند در بیشتر ادارات که به عنوان ارباب رجوع می رویم  اول پیشنهاداتی بما داده می شود که یا باید  پیشنهادات را قبول کنیم تا کار ما رواج پیدا نمیکند .

پایگاه خبری صدای جنوب:

بانوان استان و جمعی از بانوان نشست کارگروه بانوان دستگاههای اجرایی بویراحمد در سالن کنفرانس فرماندار شهرستان بویراحمد برگزار شد .

به گزارش صدای جنوب، ملک حسینی مدیر یکی از تشکل های مردم نهاد گفت :  بزرگترین مشکل ما اینست که برای برگزاری برنامه ها بودجه نداریم از جیب خودمان پرداخت می کنیم تا الان ما یا  از جییب خودمان خرج کردیم یا از خیرین گرفتیم .

وی در ارتباط با برگزاری جشن روز دختر در پارک بانوان اظهار کرد :کل ادارات را رفتیم روز دختر هیچ کس با ما همکاری نکرد انتظار اینست که بانوان بفکر تشکل ها باشند جامعه من نیاز بعه کار فرهنگی دارند بانوان اسیب دیده اند .

وی ادامه داد :وظیفه من تامین بودجه  نیست وظیفه ما اینست که فعال باشیم تنها هزینه ۷۰۰ هزار تومان جمع کردیم جشن بانوان را برگزار کردیم و بواسطه همین جشن پارک بانوان را معروف کردیم مدیریت بانوان کمک کنند در این جشن ابروریزی شد طوری که دوست نداشتم کس دیگری به جشن ما بیاید .

نماینده کمیته امداد  در این جلسه گفت : اعتیاد ،بیکاری و فساد اخلاقی همسران ،مشکلات اقتصادی بیشترین عامل طلاق است ،بیشتر زنان ما به این دلیل جدا شدند که  همسرانشان پست مهمی داشتند و لی بخاطر مشکلات اخلاقی جدا شدند بیشترین اسیب ها از طلاق را زنان مطلقه می بینند .

وی ادامه داد :زنان مطلقه  استان می گویند در بیشتر ادارات که به عنوان ارباب رجوع می رویم  اول پیشنهاداتی بما داده می شود که یا باید  پیشنهادات را قبول کنیم تا کار ما رواج پیدا نمیکند .

نماینده  کمیته امداد اضافه کرد : اسیبهای بزرگی در جامعه ما وجود دارد .سعی کردیم توانمند سازی کنیم الان وام های خود اشتغالی می دهیم اما باز هم کم است متاسفانه بانک ها سیستم را برای بانوان بسته اند زن بی سرپرست کجا ضامن پیدا کنند می خواهند ضمانت پیدا کنند پیشنهاد غیر مشروع به آنها داده می شوند، پیشنهاد می شود که به زنان بی سرپرست بهانه ضمانت داده نشود .

,وی عنوان کرد : تا قسمتی از جامعه ما درست نمی شود قسمت دیگر درست نمی شود در جامعه ای که مادر  خانواده فساد داشته باشد دختر هم به فساد کشیده می شود .

نماینده اورژانس اجتماعی :   یکی از ایتم ها حمایت از زنان و دختران اسیب دیده بحث مالی  است ، بعلت هزینه بر بودن در صدا و سیما جهت شناساندن خدمات ما  ، مشکل اصلی  بودجه های که در حوزه اسیب های اجتماعی وجود دارد خیلی ناچیز است .

نماینده بانوان در بهزیستی شهرستان بویراحمد گفت:شهرستان بویراحمد مشکلات زیادی دارد زنان مطلقه یا دختران بد سرپرست و بی سرپرست در حال افزایش هستند  ،زنان مطقه در خطر اسیب های اجتماعی قرار دارند برای تحت پوشش بهزیستی پروسه طولانی باید طی شود ،

وی ادامه داد : اگر بتوانیم توانمند سازی را انجام دهیم گام بلند برداشتیم برای زنان مطلقه آگاهی های لازم وجود ندارد زنان مطلقه ایدزی زیادی وجود دارند و بچه های ایدزی بدنیا می آورند اما خودشان اطلاع ندارند .

وی ادامه داد : برای دریافت وام طلاق های صوری بوجود می اوردند باید ثبت احوال پی گیری کنند که این وام ها به طلاق های صوری داده نشود .

زینب قربانی نایب رئیس انجمن خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت : اسیب های اجتماعی از نابرابری ها است زنان بدلیل ساختار فیزیکی همواره مورد سرزنش بودند نوع نگاه جامعه به زنان زیاد شده اند .

قربانی ادامه داد : فرماندار و مدیرکل بانوان به تنهایی نمی توانند مشکلات را حل کنند برخی مواقع در ادارات برای همه برنامه ها بودجه هست اما وقتی پای بانوان پیش کشیده شود کارشکنی ها شروع می شود .

وی افزود : اولین پیشنهاد برطرف کردن نگاه مردسالارنه در ادارات ،دوم برنامه ریزی جهت ارتقای رشد بانوان در ادارات ، برنامه ریزی جهت افزایش آگاهی دانش آموزان دختر در جهت رشته های فنی حرفه ای ، فعال شدن امور بانوان .

میرفردی : یک زن در شهرستان ما براحتی نمی تواند با هر پوششی در خیایان حضور پیدا کند ، گشت های سرکوب گر این اسیب ها را تشدید کرد ندو هیچ کمکی به کم کردن آنها نکردند مراکز های مختلف را برای زنان و مردان باید فراهم کنیم .

درحال تکمیل است. .

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت