پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 شهریور 1397 ساعت 09:06:: شناسه خبر: 40184

عقب نشینی استاندار از یک موضع گیری احساسی/قدرت تاجگردون بلای جان احمدی/تلخی کام احمدی با سخن گفتن از شکلات و کالای چینی

علی‌محمد احمدی گفت: این کار فقط ایجاد معبری برای ورود عروسک چینی و شکلات می‌کند و به غیر این هیچ گلی به سر کشور نریخته است این در حالی است که مسؤولان و نمایندگان خودشان را برای این کار می‌کشند و برای آن له‌له می‌زنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

غلام رضا تاجگردون نماینده پرنفوذ و قدرتمند گچساران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درصدد تبدیل گچساران به منطقه ویژه اقتصادی بود که بعد از چند سال تلاش انگاری تبدیل این رویا به واقعیت عملی شد.

در پی انتشار این خبر از سوی غلام رضا تاجگردون بلافاصله استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جلسه گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استانداری کهگیلویه وبویراحمد نسبت به این خبر واکنش نشان داد و از آن با عنوان «ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد معبری برای فروش عروسک چینی و شکلات»یاد کرد ؛ عنوانی که قطعا به مذاق تاجگردون خوش نیامد و بلافاصله روابط عمومی استانداری با ارسال یادداشتی کوتاه این حاشیه ها را شیطنت رسانه ها دانست .

اصل خبر خبرگزاری فارس که صحبت های استاندار در مورد منطقه ویژه اقتصادی را بازتاب داد و پاسخ روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد جهت روشن شدن موضوع در ادامه عینا آورده می شود.

****تنها یک روز بعد از تبدیل گچساران به منطقه ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مناطق ویژه و کارکرد آن اظهار نظر کرد.

به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور اعضا در محل اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

در این نشست که از هر دری سخن گفته شد یکی از دستورالعمل‌ها در خصوص گزارشی از وضعیت کسب و کار در استان بود که بنا به گزارشی که به استناد از آمارهای رسمی کشوری داده شد وضعیت کسب و کار در استان نسبت به گذشته نامساعدتر شده است.

در گزارشی که توسط کارشناس اتاق بازرگانی خوانده شد برای مثال به دلیل فروش محصولات تولیدی پتروشیمی‌ها به خارج از کشور بسیاری از واحدهای تولیدی فعال استان از جمله آب معدنی‌ها و ظروف پلاستیکی که جز واحدهای فعال استان بوده‌اند دچار مشکل شده‌اند.

در کشاورزی و شیلات نیز چنین وضعیتی پیش آمده و به دلیل نوسانات نرخ ارز غذای ماهی با قیمت گران‌تر به دست واحدهای تولیدی می‌رسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در لابلای اظهارات خود در زمینه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد هم گفت: کم مانده که کل کشور را به عنوان منطقه ویژه اقتصادی معرفی کنند.

علی‌محمد احمدی گفت: این کار فقط ایجاد معبری برای ورود عروسک چینی و شکلات می‌کند و به غیر این هیچ گلی به سر کشور نریخته است این در حالی است که مسؤولان و نمایندگان خودشان را برای این کار می‌کشند و برای آن له‌له می‌زنند.

این سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی است که روز گذشته و با تصویب مجلس شورای اسلامی گچساران به عنوان منطقه ویژه اقتصادی شناخته شد./فارس

****جوابیه روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ؛

عصر روز دوشنبه خبری توسط یکی از رسانه ها در خصوص «منطقه ویژه اقتصادی گچساران از نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت منتشر شد که لازم است نکاتی پیرامون این موضوع بیان شود.
۱- در این نشست مباحثی مبسوط پیرامون رونق کسب و کار و تسهیل سرمایه گذاری مطرح و در حاشیه مباحث و دستور کار جلسه، اشاره‌ای کوتاه به غلبه واردات بر صادرات در برخی مناطق آزاد (نه مناطق ویژه اقتصادی) شد و این موضوع هیچ ارتباطی با استان و تبدیل شدن یکی از شهرستانها به منطقه ویژه اقتصادی نداشته و خبرنگار در گزارش منتشره تلاش وافری دارد این دو را به هم ربط دهد.
۲- مجموعه مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از اتفاق به وجود آمده برای گچساران بسیار خرسند اند و تبدیل شدن این شهرستان به منطقه ویژه اقتصادی را فرصتی مغتنم دانسته و تلاش خود را مصروف ایجاد زیر ساخت‌ها برای تحقق این مهم خواهند کرد، چرا که گچساران با موقعیتی استراتژیک در بین سه استان مهم کشور و نزدیکی به دریا و همچنین ظرفیت‌های کم نظیری چون نفت و گاز، باغداری و کشاورزی استحقاق این مهم را داشته و دارد و منافع بلند مدت آن برای همه مناطق استان خواهد بود.
۳- تنزل دادن مباحث تخصصی اقتصادی و بهره برداری از برخی نظرات فنی و ارتباط دادن آن به موضوعات حاشیه‌ای، با ترفندهای رسانه‌ای در جهت انشقاق بین مسئولین نه تنها مغایر با اخلاق رسانه‌ای است بلکه حرکتی بر خلاف مصالح و منافع مردم استان بوده و نتیجه‌ای جز استمرار محرومیتهای استان ندارد.
لازم است رسانه‌های استان که باید مروج انسجام و اتحاد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و مقوم اخلاق مداری و مردم سالاری باشند، از سیاست زدگی که آفت رشد و تعالی و عامل محرومیتها و عقب ماندگی‌هاست، اجتناب کنند و به رسالت واقعی خود بپردازند.

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

دقت در متن صحبت های استاندار کهگیلویه وبویراحمد و متن جوابیه روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد به روشنی مشخص می کند علی محمد احمدی که قطعا با نظر نهایی یا تایید غلام رضا تاجگردون به استان کهگیلویه وبویراحمد آمده نمی تواند خیلی به اقدامات رئیس کمیسون برنامه وبودجه نقد داشته باشد و اگر در مواقعی خاص مثل همین جلسه ی اخیر منتقد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران است بلافاصله روابط عومی استانداری نسبت به آن واکنش نشان می دهد و رسانه ها را دلیل ایجاد این حاشیه می داند ، امری که متاسفانه معمول شده و انگاری دیواری کوتاه تر از رسانه ها پیدا نمی شود.

به استاندار استان پیشنهاد می شود اولا اگر احیانا نقدی به عملکرد و اقدامات نمایندگان مجلس خصوصا نماینده گچساران دارد همان گونه عمل کند که مثلا نسبت به نماینده کهگیلویه عمل می کند دوما وقتی هم خود استاندار و هم مردم استان می دانند نشستن وی روی صندلی استانداری از فیلتر تاجگردون گذشت نسبت به موضع گیری های احتمالی خود دقت بیشتری داشته باشدکه مجبور نباشد سریعا تکذیب یا توضیحی ارائه دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت