پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 تیر 1395 ساعت 22:04:: شناسه خبر: 4041

آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر ماهشهر مهار شد/علت حادثه مشخص گردید

این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد که در سال ۱۳۷۷ تاسیس گردید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حادثه آتش سوزی که در یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی شهرستان بندر ماهشهراتفاق افتاده بود مهارشد.

به گزارش صدای جنوب، برخی گزارش های موثق از وقوع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در عصر روز چهارشنبه حکایت داشت که باتلاش تمامی عوامل و استفاده از بالگرد بالاخره این آتش سوزی دربرج ۸۰۰۱مهارشدوتلاش ها برای خاموشی کامل در جریان است.

ولی بر اساس برخی گزارش ها، گزارشی از آسیب به پرسنل ذکر نشده است.

علت حادثه:

سیاوش فرجی عصر چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگاران در خصوص دلیل آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا گفت:به دلیل نشتی یکی از ولوهای واحد پارازایلین بوعلی سینا، آروماتیک سوم این واحد دچار آتش ‌سوزی شد که متعاقب این سانحه کمیته بحران شهرستان تشکیل شده و از تمامی امکانات مناطق نفت‌خیز استان برای مهار آتش استفاده شده است.
وی اظهار داشت: این حادثه تاکنون هیچ تلفات جانی در پی نداشته و تلاش گران آتش ‌نشانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مناطق نفتخیز در حال کنترل و مهار آتش ‌سوزی هستند.
مسئول روابط سازمان منطقه ویژه پتروشمی بندر امام گفت:اخبار دقیق ‌تر متعاقبا از طریق روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در اختیار رسانه ‌ها قرار می گیرد.
شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع می باشد.
این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد که در سال ۱۳۷۷ تاسیس گردید.
خوراک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز می باشد که از کارخانجات NGL (1000/900 پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می گردد و طی فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می گردد.
مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، لیسانسهای عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات، نصب و راه اندازی را از ایران و مهندسی اصولی و لیسانس های واحد فرآیندی را از کشور های AXENS فرانسه، UHDE آلمان، SINOPEC چین کسب نموده است.
شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در کنار بازار داخلی مشغول صادرات به کشورهایی نظیر آسیای شرقی، اروپا، امارات می باشد.مجتمع پتروشیمی بو علی سینا در راستای اهداف کاری خویش استانداردها و گواهینامه هایی رانیز دریافت نموده است.
بجز لیسانس و مهندسی اصولی این پروژه که از خارج اخذ شده، تمامی عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات و نصب و راه اندازی مجتمع از سوی متخصصان ایرانی انجام گرفته است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت