پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 تیر 1395 ساعت 11:04:: شناسه خبر: 4102

سخنان امامان جمعه استان کهگیلویه وبویراحمد درمراسم نمازجمعه امروز

حسینی با اشاره به اینکه همه این اقدامات آمریکا به در بسته خورد، افزود: دلیل آن حرکت مردم پشت سر رهبری و وحدت و اتحاد مردم حول محور ولایت و اسلام بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نمازعبادی سیاسی جمعه در شهرهای مختلف استان باحضورگسترده مردم مومن برکزارشدوائمه جمعه درسخنانی به بیان مسایل مختلف پرداختند.

سخنان امام جمعه یاسوج؛

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی از مناسبت‌ها به ۱۸ تیر سالروز کودتای نوژه اشاره کرد و گفت: آمریکا هر چه در توان داشت برای سرنگونی جمهوری اسلامی از خود نشان داد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سیل اقدامات آمریکا چه پیش و چه بعد از پیروزی انقلاب برای جلوگیری از استقرار نظام اسلامی اظهار کرد: از همه این کارها و اقدامات مهم‌تر جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه این ملت بود.

حسینی با اشاره به اینکه همه این اقدامات آمریکا به در بسته خورد، افزود: دلیل آن حرکت مردم پشت سر رهبری و وحدت و اتحاد مردم حول محور ولایت و اسلام بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه روز ۱۸ تیرماه شهر یاسوج به روز ۲۱ تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: این هفته را هفته حجاب و عفاف نامیده‌اند که مردم باید مراقب فرزندان خود باشند و مسؤولان هم برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در کشور و استان برنامه داشته باشند.

خطیب جمعه شهر یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به روز ۲۳ تیرماه روزی که مردم حمایت خود را از ولایت اعلام کردند اشاره کرد و گفت: همین روحیه ولایتمداری مردم بود که فتنه ۷۸را محکوم به شکست کرد.

حسینی در ادامه به موضوع تعطیلات عید فطر و حضور بی‌سابقه گردشگران و مسافران به شهر یاسوج هم گریزی زد و گفت: این حضور مسؤولان را غافلگیر کرد.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: برخی از زیرساخت‌ها هنوز در شهر یاسوج آماده نیست در حالی که سال به سال بر تعداد مسافران افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: باید از هم اکنون به فکر ایجاد فضاها و زیرساخت‌ها باشند تا در سال آینده مشکلات کنونی وجود نداشته باشد.

حسینی به برخورد خوب مردم با مسافران تأکید کرد و گفت: همچنین باید برای معرفی بیشتر شهر و دیار خود به سایر نقاط کشور همت به خرج دهیم.

وی به برخی دلایل ناشناخته ماندن شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: در برخی جاها از یاسوج به عنوان یکی از شهرهای چهارمحال و بختیاری یاد می‌کنند که لازم است برای معرفی هر چه بیشتر شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران تلاش شود.

سخنان امام جمعه دهدشت؛
حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به در پیش بودن هفته حجاب و عفاف به تبیین اهمیت پوشش اسلامی از دیدگاه قرآن و اهل بیت (ع) پرداخت و اظهار داشت: حجاب همواره بخش عمده‌ای از رسالت انبیای الهی بوده و اهمیت آن تا جایی است که خداوند متعال در سوره‌هایی از قرآن از حجاب به عنوان یک ضرورت یاد می‌کند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: شیطان از دو مسیر برای به انجراف کشاندن انسان پیش می‌رود که پیامبر اسلام نیز این خطر و تهدید را به ما گوشزد کرده است.

حسینی از شکم و دامن به دو خطر تهدید کننده انسان نام برد و گفت: شیطان از طریق این دو جریان برای انحراف انسان‌ها استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه به نامحرم زمینه فساد را ایجاد می‌کند افزود: از آثار زیانبار بدحجابی،شیوع انحرافات جنسی و رنج جسمی و روانی شدید است و خداوند در قرآن آورده است آن‌ها که زشتی و  فحشا را شیوع می‌دهند عذابی شدید خواهند داشت.

حسینی بدحجابی را نشانه عقب ماندگی انسان خواند و با بیان اینکه بدحجابی زنان نشاندهنده بی‌غیرتی مردان است تصریح کرد: بی‌حجابی از مصادیق بارز بی‌حیایی است که از ضعف ایمان نشأت می‌شود.

وی بالا رفتن آمار طلاق و فروپاشی خانواده را از دیگر آثار بدحجابی برشمرد و گفت: آمار طلاق در شهرستان آنطور که گزارش می‌دهند کمرشکن بوده و نگران کننده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه به استراتژی دفاع و مقاومت پرداخت و با بیان اینکه باید دشمن را در خارج از مرزها متوقف کرد افزود: اگر امروز در سوریه و دیگر کشورها هزینه می‌کنیم به خاطر دفاع از کشور و راندن دشمن از مرزها است.

سخنان امام جمعه باشت؛
حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله بلادی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان باشت ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از راه‌های هموار کننده مسیر تقوا، ازدواج است.

امام جمعه موقت باشت گفت: یکی از مهمترین رسوم اجتماعی انسان که از فطرت او سرچشمه می‌گیرد ازدواج و زندگی خانوادگی است.

بلادی افزود: ازدواج از ضروریات زندگی است، اگر بر اساس معیارهای صحیح صورت گیرد مزیت‌های فراوان دارد.

وی با اشاره به مزایای ازدواج بیان داشت: اولین مزیت ازدواج کسب استقلال است، یعنی زوج مسؤولیت‌پذیر و زندگی آن‌ها هدفمند می‌شود.

امام جمعه موقت باشت توضیح داد: ازدواج باعث انس و آرامش می‌شود، هر انسانی نیاز به کسی که درد دلهای او را بشنود، دارد، کسی جز همسر نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

بلادی تبیین کرد: یکی دیگر از مزایای ازدواج حفظ عفت و مصونیت از گناه است، با ازدواج میل جنسی انسان در مسیر صحیح خود قرار می‌گیرد.

امام جمعه موقت باشت تشریح کرد: ازدواج باعث آرامشی می‌شود که فرد التهابات روحی را کنار بزند و راحت‌تر به خدا برسد.

وی افزود: یکی از عوامل سعادت انسان همسر شایسته است که باعث نیل به خدا می‌شود.

امام جمعه موقت باشت تأکید کرد: ازدواج باعث سلامت و امنیت خانواده می‌شود و این امنیت از خانواده به جامعه منتقل می‌شود.

بلادی در خطبه دوم ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در رابطه با شعار سال اظهار کرد: سخنان  رهبر انقلاب در روز عید نوروز یک حکم حکومتی است، بر همه واجب است که به این حکم جامه عمل بپوشانند.

امام جمعه موقت باشت با بیان اینکه اسراف نکردن خود اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: گاهی در تعریف اسراف اشتباه می‌کنیم، اسراف یعنی بی‌جا مصرف کردن، پس اگر درست و به جا استفاده کنیم به اقتصاد مقاومتی عمل کرده‌ایم.

بلادی با اشاره به ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب گفت: طراحی منازل شهری ما دینی و اسلامی نیست به دلیل اینکه خانواده در معرض نگاه نامحرم قرار می‌گیرد.
سخنان امام جمعه گچساران؛

حجت‌الاسلام علی‌اصغر صفایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری همچنین دوری از نافرمانی‌های الهی اظهار کرد: بر اساس روایا‌ت و احادیث نقل شده از ائمه(ع) و پیامبر(ص) اخلاق نیک و تقوا سبب نزدیک شدن انسان به سمت و سوی خداوند می‌شود.

وی افزود: تقوا و پرهیزکاری شالوده تمامی امور خیر بوده که در صورت نهادینه شدن این فرهنگ دینی و اعتقادی تمامی مشکلات و نارسایی‌ها برداشته می‌شود.

امام جمعه موقت گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته عفاف و حجاب تصریح کرد: حجاب در قرآن آیه دارد.

صفایی با بیان اینکه آیات متعددی در خصوص حجاب در قرآن آمده است، گفت: هیچ نکته و هشداری که از قرآن عنوان شده بی‌حکمت نیست و رعایت حجاب و عفاف نیز در همین راستا تأکید شده است.

وی با اشاره به شب معراج حضرت محمد(ص) و مشاهدات آخرین پیامبر خداوند از آن شب یادآور شد: در شب معراج یکی از مشاهدات پیامبر جهان بشریت محمد(ص) آویزان شدن زنی از موهای خود بود که این امر نشان از تأکید خداوند بر حفظ حجاب و عفاف دارد.

صفایی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گچساران با اشاره به رویداد قیام مسجد گوهرشاد اظهار کرد: در این اتفاق مهم مردمی که به خاطر حفظ حجاب و ارزشمند بودن این فرهنگ اعتقادی به مسجد گوهرشاد رفته بودند، توسط رژیم غرب‌گرای رضاشاه به گلوله بسته شدند و به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه مردم ایران شهید حجاب و عفاف داده‌اند، گفت: نه تنها رضاخان بلکه هیچ قدرتی نتوانسته است تاکنون چادر فاطمی زنان ایران اسلامی را از سر در بیاورد.

صفایی با اشاره به حضور گسترده مردم سراسر کشور به ویژه گچساران در راهپیمایی روز قدس افزود: مردم همیشه در صحنه گچساران همانند دیگر نقاط کشور با حضور حماسی خود در این راهپیمایی بزرگ نشان دادند که همواره در راه دفاع از مظلومان به ویژه مردم ستم‌کشیده فلسطین در میدان هستند.

وی با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در گچساران و تشکر از مردم این شهرستان به خاطر حضور گسترده با اشاره به پخش این همایش بزرگ اعتقادی عنوان کرد: این همایش از طریق شبکه استانی دنا و کشوری پخش شد که ضمن تشکر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی شبکه دنا خواستار توجه بیشتر این شبکه به صحنه‌های حضور مردم گچساران هستیم.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه از صدا و سیمای مرکز استان تقاضای پخش بیشتری از صحنه‌های حضور مردم گچساران هستیم، گفت: صدا و سیمای مرکز دنا چهره مردم شریف، انقلابی و متدین گچساران را بیشتر نشان دهد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت