پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 آبان 1397 ساعت 11:08:: شناسه خبر: 43428

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

کشت محصولات زراعی در بیش از ۱۳۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان در پاییز سال جاری

راستین نسب اظهارداشت: همه محصولات زراعی کهگیلویه و بویراحمد از جمله گندم، جو، کلزا و چغندر قند پس از تولید خرید تضمینی می‌شوند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مهر سال ۱۳۹۶ همزمان با آغاز سال زراعی تا پایان آبان امسال ۴۴۰ هزار تن محصول شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی کلزا،چغندر قند، محصولات جالیزی، سبزیجات و نباتات علوفه ای در این استان برداشت شده است.

به گزارش صدای جنوب،عیسی راستین نسب اظهار داشت: این میزان محصول در ۱۳۰ هزار ۷۷۶ هکتار از مزرعه مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.
وی بیان کرد:در سال ۱۳۹۷، ۴۲ هزار تن گندم بذری و سیلویی، یکهزار و ۳۰۰ تن دانه‌های روغنی کلزا و ۸۰۰ تن چغندر قند در کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تولید محصول دانه‌های روغنی کلزا در این استان امسال چهار برابر پارسال بود که با توجه به نیاز به آب کمتر نسبت به سایر محصولات زراعی گامی مهم برای اصلاح الگوی کشت محسوب می‌شود.
راستین نسب گفت:براساس برنامه ریزی قرار است در پاییز امسال ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت محصول با نیاز کم آب کلزا برود که تاکنون بذر وارداتی یک هزار هکتار زمین تامین و در اختیار کشاورزان قرار داده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کشت پاییزه امسال تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت محصولات زراعی رفته است.
وی بیان کرد:براساس برنامه ریزی کشت محصولات زراعی در بیش از ۱۳۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان در پاییز امسال انجام می شود.
وی اظهار داشت: از این میزان ۱۰۱ هزار هکتار به گندم آبی و دیم،۳۱ هزار جو دیم و آبی، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا و ۶۰۰ هکتار چغندر قند اختصاص یافته است.
وی با اشاره به این که همه محصولات زراعی کهگیلویه و بویراحمد از جمله گندم، جو، کلزا و چغندر قند پس از تولید خرید تضمینی می‌شود افزود: در صورت مطلوب بودن بارندگی‌ها سطح زیر کشت پیش بینی شده افزایش خواهد یافت.
سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
براساس آخرین آمار اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میانگین بارندگی سال زراعی امسال از ابتدای مهر تا روز پنجم آبان ۲۸ میلیمتر اعلام شده است.
این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.
استان ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت