پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آذر 1397 ساعت 13:09:: شناسه خبر: 45317

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد:

اجرای طرح های اشتغالزایی روستایی در راستای کاهش مهاجرت روستاییان و تقویت چرخه افزایش تولید کشور است

معاون سازمان برنامه ریزی اظهارکرد:  سازمان برنامه متعهد شده است بر اساس قانون برنامه  ششم توسعه بحث اشتغالزایی را در دستور کار قرار دهد و بر این اساس ۵۰۰۰ روستا در کشور تحت مطالعه قرار گرفته است. 

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه تدوین برنامه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ،معاون فرماندار ، بخشداران ،مدیران بانکهای عامل و تعدادی از  دهیاران کهگیلویه  در فرمانداری تشکیل شد.
ابراهیم خنجری ،معاون فرماندارکهگیلویه اظهار کرد:استعدادیابی کسب و کار در روستا ها به موفقیت  طرح های اشتغالزایی در روستاها و سرمایه گذاری، افزایش ظرفیت تولید در روستاها کمک می کند .
وی افزود: تحقق آنچه برنامه ششم توسعه در این مقوله گنجانده است  نیازمند همکاری همه دستگاهها ی اجرایی در کوتاه مدت و است .
خنجری با اشاره به گوناگونی تفاهم نامه ها و مقررات بانکها در بحث ضمانت بر شفاف سازی و توجیه متقاضیان از سوی تسهیل گران  تاکید کرد .
یوسفی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اجرای طرح های اشتغالزایی روستایی را مکانیسمی در راستای کاهش مهاجرت روستایی، حاشیه نشینی و تقویت چرخه افزایش تولید کشور عنوان کرد .
وی گفت:  کاهش فاصله  سطح رفاه مناطق شهری و روستایی  از محورهای اصلی توسعه روستایی است که این طرح ها درعینیت بخشیدن به آن کمک بسزایی دارد.
یوسفی با تاکید برایجاد اشتغال پایدار درروستا تصریح کرد: برای پایداری یک کسب و کار در یک روستا بهترین کار آنست که آن کسب و کار با  ظرفیت روستا متناسب باشد .
معاون سازمان برنامه ریزی افزود:  سازمان برنامه متعهد شده است بر اساس قانون برنامه  ششم توسعه بحث اشتغالزایی را در دستور کار قرار دهد و براین اساس ۵۰۰۰ روستا در کشور تحت مطالعه قرار گرفته است.
وی گفت : سالانه ۹۱ روستا در این استان مورد مطالعه قرار میگیرند که از این تعداد ۲۲ روستا در کهگیلویه می باشد .
تشکیل شورای راهبری متشکل از نماینده فرماندار-بخشدار- دهیار و مشاور طرح از مصوبات این جلسه بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت