پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 آذر 1397 ساعت 09:09:: شناسه خبر: 46495

توسعه مباحث قرآنی در بقاع متبرکه باید مدنظر قرار گیرد

مسئول مبلغین اعزامی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اشاره به زمینه توسعه مناسبت ها و همایش های فرهنگی، قرآنی و مناسبتی در امامزادگان، تاکید کرد: توسعه مباحث قرآنی در بقاع متبرکه باید مدنظر قرار گیرد.

پایگاه خبری صدای جنوب؛

کارگاه آموزشی، تخصصی و توجیهی هیئت امنا، خدام ثابت و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی شهرستان های گچساران، کهگیلویه، چرام، بهمئی و باشت( ۲۶ آذر ) در حوزه علمیه حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) گچساران برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام سیداحمد اسماعیلی، مسئول مبلغین اعزامی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در این کارگاه آموزشی با اشاره به اینکه بصیرت دینی و فضایل اخلاقی باید براساس قرآن و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) باشد، گفت: اخلاق، رفتار، کردار و آداب معاشرت یک خادم باید اسلامی باشد.

وی ضمن تاکید بر تروج اندیشه های اسلام و مقام معظم رهبری، اضافه کرد: بقاع متبرکه باید مرکز تجمع جبهه ها و نیروهای انقلاب در جهت انسجام بخش های فرهنگی جامعه باشد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برنامه های امامزادگان باید متفاوت و مخاطب پسند باشند، اضافه کرد: این مکان های مقدس باید جهت دهنده آداب و رسوم ملی براساس آموزه های دینی و ایرانی در کنار سایر آداب باشند.

مسئول مبلغین اعزامی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید بهترین خدمات فرهنگی به زائرینارائه شود، ادامه داد: بقاع متبرکه باید دارای مدیریت توسعه یافته و منابع انسانی ممتاز باشند.

وی با اشاره به تکیه بر منابع انسانی و ملی پایدار، خاطرنشان کرد: هیئت امنا بقاع متبرکه نیز باید آینده نگری در این زمینه داشته باشند.

اسماعیلی خواستار فعالیت در اجرا و ترویج فرهنگ وقف شد و ابراز داشت: طلبه ها و هیئت امنا در راستای این سنت ماندگار وظیفه سنگینی برعهده دارند.

مسئول مبلغین اعزامی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد راهکارهای حوزه فرهنگی و اجتماعی را یادآور شد و اضافه کرد: هر مسئول فرهنگی باید مناسبت های تبلیغی، فرهنگی و اعتقادی را به درستی انجام دهد.

وی ضمن اشاره به زمینه توسعه مناسبت ها و همایش های فرهنگی، قرآنی و مناسبتی در امامزادگان، تاکید کرد: توسعه مباحث قرآنی در بقاع متبرکه باید مدنظر قرار گیرد.

اسماعیلی توسعه تبلیغات محتوایی، محیطی و پیرامونی و توسعه استفاده از رسانه های جمعی را خواستار شد و اظهار داشت: توسعه نمایشگاه ها و فروشگاه های محصولات فرهنگی و قرآنی باید در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول تبلیغی کهگیلویه و بویراحمد توسعه تبلیغ دین و فرهنگ زیارت را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: خادم باید با اعتقادات و احکام شرعی آشنایی داشته و هیئت امنا باید خادمین آشنا به مسائل دینی را انتخاب کنند.

وی بر گسترش فرهنگ زیارت بین مردم اشاره و خاطرنشان کرد: گسترش مهارت های قرآنی، آداب و سبک زندگی و اخلاقی باید مدنظر قرار گیرد.

اسماعیلی آموزش قرآن و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، گسترش معارف انقلاب اسلامی با رویکردهای اندیشه های حضرت امام و مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: زائرین وقتی در امامزاده حضور پیدا می کنند باید احساس راحتی داشته باشند و ما باید وسایل آرامش زائرین را فراهم کنیم.

مسئول مبلغین اعزامی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بسترسازی و توسعه استقرار زیرساخت های سیستم خدمات عمومی در بقاع متبرکه و گسترش امنیت زائرین باید مدنظر باشد و آرامش روحی، جسمی و روانی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به تشویق و ترغیب مردم جهت موقوفات منفعتی، اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند در اموری که برعهده دارد شخص یا هیئتی متدین و امانتدار را به عنوان امین یا هیئت امنا تعیین کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت