پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 دی 1397 ساعت 19:10:: شناسه خبر: 47010

در نشست خبری فرماندار کهگیلویه مطرح شد

از ارائه عملکرد و بیان سیاست های کاری نیکبخت تا ماموریت سخت برای ایجاد تعامل میان گروه های سیاسی

نشست خبری فرماندار کهگیلویه عصر امروز برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست خبری فرماندار کهگیلویه و به تعبیری نشست مشورتی دکتر جعفرنیکبخت عصر امروز برگزار شد.

در این نشست ۳ ساعته نیکبخت از ۵ ماه مسئولیت خود در کهگیلویه گفت و ضمن بیان سیاست های امیدوار کننده خویش برای برون رفت کهگیلویه از محرومیت چندین ساله، درد دل خبرنگاران و مشکلات آنها را شنید.

جعفر نیکبخت دنیای امروز را عصر ارتباطات و رسانه نامید و گفت:رسانه ها زبان گویای مردم هستند و قلم آنها می تواند سیاست و اقتصاد وفرهنگ را در راه درست جهت بدهد و  در غیر اینصورت نتیجه عکس دارد.

وی با بیان اینکه رسانه میتواند  بازوی پرتوان مدیران  باشد ادامه داد:اگاهی بخشی وروشنگری،اطلاع رسانی درست ،نگاه دقیق فارغ از جناح بندی  سیاسی و بیان واقعیات همراه باانتقادسازنده رسالت خبرنگاران هست.

فرماندار کهگیلویه گذری به عملکرد خود در ۵ماه گذشته زد و اظهارداشت:برطرف نمودن مشکل گازرسانی قلعه رییسی و دیشموک در محدوده دشت ازادی که سبب کندی پیشرفت پروژه شده بود دراولین روزهای کاری در طی ۲ ساعت نشست بامردم و همچنین برطرف نمودن معارضات آبرسانی دیشموک،حل مشکل ۳۰ ساله بازارروز دهدشت ،گازرسانی به چندواحد مسکونی در دهدشت و ادامه ساخت سدسرپری با استفاده از قوه قهریه از مهمترین اقدامات انجام شده است.

فرماندار کهگیلویه گفت:بازدید هفتگی از شهرهاوروستاها بویژه مناطق کمتربرخوردار با استفاده از ظرفیت داخلی ادارات گام دیگری است که ادامه خواهدداشت ومردم از نزدیک مشکلات خود را با مدیران در میان خواهند گذاشت.

وی مهمترین سیاست کاری خود را در حوزه اشتغالزایی و تولید برشمرد و ادامه داد:در این ۴۰سال حرفهای زیادی زده شد ولی کاری انجام نگرفته و متاسفانه بستر اشتغال هنوز آماده نشده است.

این مسئول بابیان اینکه ۶۰هزار ازاراضی کشاورزی  بصورت دیم کشت می شود گفت:با اجرای طرح آبیاری به زمین های کهگیلویه شاهد افزایش درامد کشاورزان وکاهش مهاجرت خواهیم بود.

نیکبخت برنامه ریزی برای اجرای طرح های گردشگری ،پیگیری و تلاش برای فعال نمودن طرح های نیمه فعال ،احداث سیلو ،اجرای طرحهای دامپروری و کارخانجات فراوری و ضرورت احداث سردخانه را از دیگر سیاست های کاری خود عنوان نمود.

وی با انتقاد از بروکراسی سخت بانک ها در پرداخت وامهای اشتغالزایی اظهارداشت:باید این تسهیلات در اختیار جوانان جویای کار ومتقاضیان به آسانی قرار گیرد.

جعفرنیکبخت بهسازی راه های ارتباطی روستایی و شناسایی ظرفیت و پتانسیل کهگیلویه برای معرفی به سرمایه گذاران و دعوت از خیرین را اولویت دیگر خویش در فرمانداری کهگیلویه دانست.

وی پیگیری پوشش اینترنتی روستاهای کمتر برخوردار و همکاری با سازمان های مردم نهاد برای مقابله با معضل آسیب های اجتماعی را مهم دانست و بر احداث باندفرودگاه  اضطراری دردشت مازه دهدشت تاکید نمود.

در ادامه نشست نیکبخت با بیان اینکه فراجناحی هستم اظهارکرد:باهمکاری متنفذین وافرادی که دستی در سیاست دارندتعامل همه جریان های سیاسی را در دستورکاردارم و هرچند سخت است اما ناامید نخواهم شد و این موضوع را دنبال خواهم کرد.

وی افزود:تیم مطالعاتی از نخبگان درتمامی حوزه ها تشکیل و ضمن انتخاب مشاور در بخش های مختلف در راستای توسعه کهگیلویه گام بر می داریم.

فرماندار کهگیلویه نشست با ائمه جمعه ،استفاده ازنقطه نظرات آنها و تغییر مبلمان شهری باکمک شورای اسلامی و شهرداران ،استفاده از ظرفیت زنان در سطوح مدیریتی ،اننخاب مدیران جوان و کارامد،حفظ و نگهداری منابع طبیعی،معرفی مشاوران جوان ،بهبود زندگی درروستاها و توسعه فضاهای تفریحی ونهادینه کردن ورزش درزندگی مردم وتعامل با اعضای شورای اسلامی شهروروستا را از دیگر برنامه های کاری خود ذکر کرد  که یا انجام شده و یا در حال انجام است.

وی با اشاره به ضعف برخی مدیران نیز گفت:بعضی مدیران وظایف خودرانمی دانند و طرفدار جناح خاصی هستند.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه استاندار بر حضور در جلسات در مرکز استان تاکید دارد گفت:حضور درشهرستان نیز ضرورت دارد و امیدوارم خبرنگاران واسطه شوند تا دکتر احمدی از حضور ما در برخی جلسات استانی چشم پوشی نماید.

نوبت به خبرنگاران کهگیلویه که رسید آقایان سیدروح الله احمدی،پیمان باوند ،حمیدپرنده وار،حسین خدمتی،امین سبحانی ،عباس اشنایی ،مسعودی و خانمها کاظمی کیان و سعادتی سوالات و پیشنهادات خودرامطرح کردند.

کاظمی کیان خبرنگار روزنامه ابتکارجنوب سرگردانی جوانان برای اخذ تسهیلات را یادوار شد که فرماندار کهگیلویه قول پیگیری ازطریق مدیران بانکها راداد.

سردبیر پایگاه خبری راه ملت نیز نداشتن قدرت چانه زنی سیاسیون کهگیلویه  در ۱۰ساله گذشته و اهمیت افتتاح جاده سوق،حمایت از تیم هندبال فرازبام و وضعیت گازرسانی به قلعه رییسی و دیشموک را مطرح نمود.

نیکبخت در پاسخ به سخنان سیدروح الله احمدی گفت:جاده سوق در دهه فجر افتتاح میشود.

وی درباره حمایت ازتیم هندبال نیز قول مساعد داد.

فرماندار کهگیلویه افزود:کارعلمک گذاری پروژه گازرسانی به دیشموک و قلعه رییسی با ۷پیمانکار در حال اجراست و به همت نماینده کهگیلویه درمجلس شورای اسلامی ۲هزار کنتور مجانی دراختیار مردم قرارمی گیرد.

وی درزمینه ورودی های دهدشت و جاده دهدشت سرفاریاب نیز گفت:کار بهسازی و روکش نمودن  راههای ارتباطی در حال انجام است.

امین سبحانی خبرنگار راک نیوز نیز جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه درسال گذشته راافتخاری برای شهرستان دانست و از فرماندارخواست تا برای برگزاری دومین دوره این جشنواره ادارات مختلف رابسیج نماید.

مدیرمسئول پایگاه خبری صدای جنوب،وضعیت معیشتی و شغلی خبرنگاران را ناراحت کننده بیان کرد و به نیکبخت پیشنهاد داد در این زمینه با مدیران ارشد استان رایزنی کند.

جعفر نیکبخت در پاسخ پیمان باوند اظهار داشت:اشتغال تنها با آزمون میسر است ولی هر کاری از دست ما براید در زمینه کاهش مشکلات خبرنگاران کوتاهی نخواهیم کرد.

حمید پرنده وار خبرنگار پایگاه خبری ملانیوز نیز خواستار افزایش فضای همدلی برای توسعه کهگیلویه شد.

وی با اشاره به پیگیری مداوم نماینده کهگیلویه بزرگ در تمامی حوزه ها گفت:همه باید به ایشان کمک نمایند و قیاس سردارهاشمی پور با نماینده گچساران غیرقابل قبول است زیرا شاید قدرت بودجه گیری تاجگردون بیشتر باشد ولی نتیجه کاربرای حوزه آقای هاشمی به عمل آمد.

وی چنین قیاسی را فتنه پراکنی خواند و تاکید کرد ما نباید به فکر فاصله انداختن بین آنها باشیم.

فرماندار کهگیلویه نیز در این باره تصریح کرد:سیاسی کاری و جناح بازی دردی را برای ما دوا نمی کند و ما باید برای توسعه کهگیلویه همدل و همراه هم باشیم.

جعفرنیکبخت بااشاره به تغییر مدیر پتروشیمی دهدشت گفت:هرچنددرمراحل خاکبرداری هستیم اما نماینده شهرستان دراین زمینه فعال است و همواره عملیات اجرایی ان رادنبال میکند.

نیکبخت همچنین از همراهی خبرنگاران  از پتروشیمی دهدشت در اینده نزدیک خبرداد و درزمینه زمین های منطقه دشت مازه قول پیگیری داد.

در پایان این نشست، خبرنگاران با فرماندار کهگیلویه عکس یادگاری گرفتند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت