پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 دی 1397 ساعت 23:10:: شناسه خبر: 47742

پایانی بر یک شایعه؛

موحد برای انتخابات آتی مجلس، مشکلی ندارد

سید محمد موحد که در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی ۵ دور متوالی در مجلس حضور داشتند در انتخابات آتی مجلس،برای ثبت نام مشکلی ندارندـ

پایگاه خبری صدای جنوب:

نایب رییس کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس، در گفتگو با خبرگزاری برنا از طرحی خبر داد که برای دوره نمایندگی مجلس مدت معینی مشخص شده است.
براساس این طرح کاندیداتوری افرادی که سه دوره متوالی نماینده بوده اند، ممنوع می شود، همانند ریاست جمهوری که دو دوره متوالی است. در این طرح، نمایندگی مجلس در سه دوره متوالی برای شرکت در انتخابات محدود خواهند شد که مغایرتی با قانون اساسی ندارد.

برهمین اساس،عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال پایگاه خبری راک نیوز مبنی براینکه پس از رسانه ای شدن طرح برخی این چنین استنباط نمودند که نمایندگانی که ادوار گذشته ۳ یا بیش از ۳ بار بطور متوالی نماینده مجلس بودند در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال اینده نمی توانند کاندیدا شودند گفت : نه اصلا این گونه نیست ،چراکه اولا قانون عطف به ماسبق نمی شود .

دوما منظورما دراین طرح این است که در صورت تصویب اگر نماینده ای از مجلس هشتم ،نهم ودهم یعنی مجلس کنونی که درحال حاضر یعنی زمان تصویب نماینده است در دوره بعدی نمی تواندبرای نمایندگی مجدد مجلس کاندیدا شود.

نماینده مردم شهرستان های ممسنی ورستم در مجلس شورای اسلامی درتشریح بیشتر مصادیق طرح در پایان یاد آور شدند : کسانیکه از مجلس اول تا نهم درکسوت نمایندگی درمجلس حضور داشتند اما در مجلس دهم در مجلس حضور نداشتند در انتخابات سال آینده می توانند کاندیدا شوند واین مغایرتی با این طرح ندارد .

برپایه گزارش صدای جنوب،پس از رسانه ای شدن این طرح برخی از رسانه های محلی در کهگیلویه وبویراحمد مدعی شدند سید محمد موحد که در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی ۵ دور متوالی در مجلس حضور داشتند نمی توانند در سال آینده برای شرکت درانتخابات کاندیدا شوند که با توضیحات تحلیل  این رسانه ها درست از اب در نیامد .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت