پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مرداد 1395 ساعت 21:05:: شناسه خبر: 4800

کهگیلویه وبویراحمددر دو روز گذشته میزبان بیش از۸۶۲ هزار گردشگر بود

شهر یاسوج با زیبایی های چشم نواز، وجود کمربند سبز جنگل بلوط،آب وهوای مطبوع هر ساله در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۸۶۲ هزار ۱۵۵نفر در دو روز گذشته از جاذبه ها و مناظر طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.

به گزارش صدای جنوب،محمود باقری روز شنبه افزود: ۶۰۲ هزار و ۱۵۵ گردشگر از جاذبه های دیدنی شهرستان بویراحمد و ۲۶۰ هزار نفر نیز مناطق گردشگری شهرستان دنا بازدید کردند.

وی اظهار کرد:جاذبه های توریستی آبشار یاسوج، تنگ گنجه ای ، تنگ مهریان، کوه گل و چشمه میشی به ترتیب بیشترین میزان گردشگر را در روزهای پنجشنبه و جمعه داشتند.
باقری با بیان اینکه زیرساخت ها و امکانات موجود به هیچ وجه جوابگوی خیل عظیم مسافران و گردشگران نیست، افزود: دستگاه های خدمات رسان تمام تلاش خود را برای میزبانی از گردشگران به کار گرفتند.
این استان با داشتن بیش از ۳۰۰تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزارو ۶۰۰ اثر تاریخی، بیش از ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران در طول ایام سال است.
یکی از مناطق بکر و توریستی این استان شهر سی سخت درفاصله ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با مناظر بدیع ستیغ های برفی دنا،چشمه میشی و دریاچه کوه گل است.
شهر یاسوج نیز از دیگر مناطق سردسیری کهگیلویه وبویراحمد است که به دلیل جاذبه های طبیعی، توریستی و گردشگری به عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته شده و این روزها خیل مسافران خسته از اقصی نقاط کشور شور و نشاط دیگری را با وجود کمبود امکانات وزیرساخت ها به این شهر بخشیده اند.
شهر یاسوج با زیبایی های چشم نواز، وجود کمربند سبز جنگل بلوط،آب وهوای مطبوع هر ساله در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است.
گرداگرد این شهر را رودخانه های خروشان بشار، مهریان و کوه های سر به فلک کشیده دنا با پوشش جنگلهای بلوط و بنه و کیکم فرا گرفته است به طوری که برخی این منطقه را شمالی در جنوب کشور می نامند.
کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت