پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 دی 1397 ساعت 13:10:: شناسه خبر: 48061

افشاگری فرماندار چرام علیه مدیرکل اوقاف استان/بلاتکلیفی نمایندگی اوقاف چرام سرِ دراز دارد

حجت‌الاسلام جنتی‌پور یادآور شد: نمایندگی اوقاف چرام تنها یک کارمند دارد که تمامی وظایف را عهده دار است و خللی در ارتباط با وظایف محوله آن ایجاد نمی‌شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

انتقال سؤال‌ برانگیز نمایندگی اوقاف چرام به کهگیلویه همچنان با واکنش های مختلفی همراه است .

ایکنانوشت:حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار، امام جمعه چرام ۱۴ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد: گردشگران بسیاری از استان‌ها و شهرهای همجوار برای زیارت بقاع متبرکه در این شهرستان حضور پیدا می‌کنند.
وی در ادامه افزود: در همه جای دنیا بر روی صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری می‌کنند اما متأسفانه در شهرستان ما اداره اوقاف متولی بقاع متبرکه و مساجد جمع و به شهرستان همجوار منتقل می‌شود. هیچ توجیهی قابل قبول نیست و این یک توهین آشکار به مردم است که باید برای یک مهر، هیئت امنای مسجد یا امام‌زادگان و سایر امور مربوطه، به شهر همجوار مراجعه کنند.

برای پیگیری موضوع به سراغ مسئولان امر رفتیم تا نظر آن‌ها را در این زمینه جویا شویم.
وقتی نظر عبدالرسول پوربهشت، رئیس نمایندگی اوقاف و امور خیریه چرام را خواستار شدیم، در این خصوص گفت: ما تابع امر مسئولان بالادست هستیم و مسئولان امر هر جا را صلاح دیدند، وظیفه خود را انجام می‌دهیم.
پوربهشت افزود: انتقال نمایندگی اوقاف چرام به شهر دهدشت خللی در وظایف محوله ایجاد نکرده است.
پس از آن به سراغ حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد نیز رفتیم و با وی تماس تلفنی برقرار کردیم که در این ارتباط اظهار کرد: طی چندسال اخیر با تمامی فرمانداران چرام بیش از ۱۰ مورد نامه‌نگاری و حضوری صحبت کرده‌ام که متأسفانه هیچ کدام در رابطه با تأمین فضای فیزیکی نمایندگی اوقاف چرام همکاری نکردند.
وی افزود: شهرستان‌های باشت و بهمئی نیز چنین مشکلی داشتند که با رایزنی و کمک فرمانداران ساختمان اداری این دو شهرستان تأمین شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با منتخب مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی مکاتباتی داشته‌اید؟ بیان کرد: نه هیچ مکاتباتی نداشتم، ایشان در جریان قضیه است و اگر می‌خواست کمک می‌کرد، ضمن اینکه هیچ خیری هم پیدا نشده است.

نمایندگی اوقاف چرام تنها یک کارمند دارد
حجت‌الاسلام جنتی‌پور یادآور شد: نمایندگی اوقاف چرام تنها یک کارمند دارد که تمامی وظایف را عهده دار است و خللی در ارتباط با وظایف محوله آن ایجاد نمی‌شود.
وی با بیان اینکه اداره اوقاف دو شهرستان چرام و کهگیلویه موقوفه خاصی ندارند، خاطرنشان کرد: وظیفه آنها نیز تنها نظارت بر چند امامزاده و هیئت امناء مساجد است و فضای فیزیکی موجود در شهر دهدشت، جوابگوی نیاز آنها است.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است نمایندگی اوقاف چرام تعطیل شود، گفت: تصمیم‌گیری در این رابطه با سازمان است و تا زمانی که مکان فیزیکی مناسب در شهرچرام پیدا نشود، این نمایندگی در دهدشت مستقر خواهد بود.
وی از امام جمعه و سایر مسئولان شهرستان چرام خواست تا ضمن پیگیری موضوع، راهکارهای لازم را برای حل این مشکل ارائه دهند.

رد اظهارات مدیرکل اوقاف
بنابراین گزارش، همچنین هادی فتاحی‌اصل، فرماندار چرام نیز با رد اظهارات مدیرکل اوقاف، عنوان کرد: وی تاکنون هیچ‌گونه مکاتبه‌ای با بنده نداشته و بدون هماهنگی با فرمانداری، نمایندگی اوقاف چرام را به دهدشت انتقال داده است.وی افزود: اوقاف استان برای همه شهرستان‌ها اعتبار گذاشته، اما برای چرام اعتبار خاصی درنظر نگرفته است، ضمن اینکه این شهرستان از بهمئی و گچساران گردشگرپذیرتر است و امامزادگان مشهوری ازجمله بقاع امامزاده علی(ع)، بی‌بی رشیده (خواهر امام رضا(ع)) و امامزاده حمزه(ع) دارد.
فرماندار چرام در پاسخ به اینکه چرا برای مکان نمایندگی مکاتبه‌ای انجام ندادید و یا یک اتاق در فرمانداری برای فعالیت در نظر نگرفتید؟ بیان کرد: اول اینکه مکاتبه کردن وظیفه مدیرکل اوقاف است دوم اینکه کمبود فضای فیزیکی در فرمانداری در حدی است که ما برای اداره صمت نیز نتوانسته‌ایم تأمین مکان کنیم.
فتاحی‌اصل یادآور شد: مدیرکل اوقاف با مجموعه خویش در شهرستان چرام حاضر شود و با ما نشستی برگزار کند تا جهت رفع نواقص چاره‌ای بیندیشیم، ضمن اینکه می‌توانیم تا زمان تامین ساختمان مناسب، نمایندگی اوقاف شهرستان را در محوطه بقعه امامزاده بی‌بی رشیده(س) مستقر کنیم.
اکنون با بررسی اجمالی صحبت‌های مسئولان می‌توان به این موضوع پی برد که اهتمام جدی برای رفع این مشکل از سوی مسئولان وجود ندارد، از سوی دیگر براساس شواهد موجود و بنا به گفته روح‌الله قبادپور،رئیس اداره اوقاف دهدشت این اداره خود با کمبود فضای فیزیکی مواجه است، علاوه بر این در ساختمانی استیجاری مستقر است، به نظر می‌رسد که برای پیشبرد اهداف سازمانی این اداره در دو شهرستان کهگیلویه و چرام در وهله اول در فضای فیزیکی مناسب مستقر شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت