پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 بهمن 1397 ساعت 18:11:: شناسه خبر: 51236

مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی کشور:

سد مارون، ۲ برابر سال گذشته آب دارد

مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی کشور با مطلوب خواندن وضعیت آب پشت سدها گفت: حجم آب سدهای دز،کارون و کرخه امسال از حد نرمال بالاتر رفت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی کشور با مطلوب خواندن وضعیت آب پشت سدها گفت: حجم آب سدهای دز،کارون و کرخه امسال از حد نرمال بالاتر رفت.

بهروز مرادی امروز در حاشیه بازدید از ساختگاه سد آبریز از در دست اقدام بودن ساخت ۱۰۰ سد در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۷۲ سد کوچ و بزرگ در کشور وجود دارد که با توجه به بارندگی‌های اخیر وضعیت خوبی دارند.

مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی کشور تصریح کرد: امسال وضعیت آبگیری سدها نسبت به دوره‌های بلند مدت مطلوب بود.

وی ادامه داد: در خوزستان وضعیت آب بسیار خوب بود،کرخه، کارون و دز بیشترین آب را داشته و حجم آب از حد نرمال هم بالاتر بود.

مرادی با بیان اینکه سدهای مناطق تقریبا از آب پر شده است،گفت:سد کرخه تقریبا ۴۷۰۰ میلیون متر مکعب و دز  ۴ میلیون متر مکعب آب دارد.

وی با اشاره به توان کارشناسان داخلی در احداث سد، تصریح کرد: در همه سدهای کشور که در دست احداث است هیچ کارشناس خارجی بکارگیری نشده و همه پروژه‌ها توسط نیروهای داخلی کشور ساخته می‌شود چون نیازی احساس نمی‌شود که از کارشناسان خارجی استفاده کنیم.

مرادی حجم آب سد مارون را بسیار بالا دانست و با بیان اینکه نسبت به سال گذشته دو برابر شده است،گفت: حجم آب این سد ۹۳۱ میلیون متر مکعب بوده و فقط ۲۱۷ میلیون متر مکعب حجم خالی دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت