پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 اسفند 1397 ساعت 14:12:: شناسه خبر: 51502

قصر شیرین در ایام نوروز ۹۸ به اکران عمومی در می آید

 فیلم سینمایی «قصر شیرین» ساخته «رضا میرکریمی» با بازی «حامد بهداد» در ایام نوروز روی پرده می‌رود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 فیلم سینمایی «قصر شیرین» ساخته «رضا میرکریمی» با بازی «حامد بهداد» در ایام نوروز روی پرده می‌رود.

به گزارش صدای جنوب،این اثر با بازی «حامد بهداد» که جزو آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر بود و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را دریافت کرد، در ایام نوروز ۹۸ به اکران عمومی در می آید.
حامد بهداد، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان‌فر، محمد عسگری، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی خواجه‌پاشا و زهیر یاری بازیگران این فیلم هستند.
فیلمنامه «قصر شیرین» که نهمین فیلم سینمایی میرکریمی در مقام کارگردان و نخستین تجربه همکاری او با حامد بهداد به شمار می رود، را محسن قرائی و محمد داودی بر اساس طرحی از میرکریمی به نگارش درآورده اند.
داستان قصر شیرین درباره با مردی به نام جلال مرادی ۴۲ ساله است که در تصادفی خانواده‌ای را به قتل رسانده اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود؛ او پس از گذراندن دوران حبس، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهر دیگری می‌رود. پس از ۲ سال به شهرش باز می گردد و همسر او نیز دچار مرگ مغزی می شود.

** میرکریمی: بهداد بهترین انتخاب برای این فیلم بود
میرکریمی در نشست خبری جشنواره فیلم فجر امسال درباره ایده اصلی فیلمنامه قصر شیرین گفت: ایده اولیه فیلم این بود که یک پدر بعد از مدتی دو فرزند خود را می‌بینند؛ این ایده قبل از فیلم «دختر» در ذهن من وجود داشت که در نهایت فیلمنامه آن بارها بازنویسی شد.
وی افزود: انتخاب حامد بهداد برای بازی در این فیلم اولین گزینه من نبود و احساس می‌کردم او برای این نقش خوب نیست و با بازیگر دیگری صحبت کرده بودم اما در اواسط کار متوجه شدم که همکاری و همراهی با او بهترین انتخاب بوده است.
میرکریمی هدف از ساخت این فیلم را توجه به ارزش های خانواده برشمرده بود.
رضا میرکریمی تاکنون فیلم‌های سینمایی «یه حبه قند»، «دختر»، «امروز»، «به همین سادگی»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «اینجا چراغی روشن است»، «زیر نور ماه» و «کودک و سرباز» را ساخته است.
محسن قرایی، نویسنده‌ «قصر شیرین» تاکنون فیلمنامه سه فیلم «سد معبر» و «خسته نباشید!» را نوشته است؛ وی پیش از این در فیلم‌های «امروز» و «یه حبه قند» در مقام دستیار کارگردان با رضا میرکریمی همکاری داشت.
حامد بهداد، اولین بازیگر حرفه‌ای «قصر شیرین» برای اولین بار در سال ۱۳۷۹ با بازی در فیلم «آخر بازی» ساخته همایون اسعدیان به بازیگری در سینما وارد شد. این بازیگر تاکنون در فیلم‌هایی مانند «بوتیک»، «کافه ستاره»، «هفت دقیقه تا پاییز»، «نارنجی پوش» و «سد معبر» نقش آفرینی کرده است..

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت