پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 اسفند 1397 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 51529

امام جمعه چرام:

وضعیت معیشتی مردم نگران کننده است/آقای ریس جمهور! قرار بود چرخ سانتریفوژ وچرخ اقتصاد باهم بچرخد

حجت الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام ظهرامروز درخطبه های سیاسی، عبادی نمازجمعه چرام گفت:با توجه به سنگ اندازى و بد عهدى اروپا در ماه‏هاى اخیر و با نگاه به انتقاد رهبرمعظم انقلاب از عملکرد اروپا، باید رفتار اروپا مورد کنکاش قرار گرفته که فریب اروپا را نخوریم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

امام جمعه چرام اظهارداشت:مردم به خدا این وضعیت بد معیشت از بی عرضه بودن مسئولین است، از چشم امید داشتن به حل مشکلات توسط آمریکا است، از عمل نکردن به شعار سال های اخیر یعنی توجه به اقتصاد مقاومتی است، از عدم توجه به سخنان رهبرانقلاب در بحث اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب؛ حجت الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام ظهرامروز درخطبه های سیاسی، عبادی نمازجمعه چرام گفت:با توجه به سنگ اندازى و بد عهدى اروپا در ماه‏هاى اخیر و با نگاه به انتقاد رهبرمعظم انقلاب از عملکرد اروپا، باید رفتار اروپا مورد کنکاش قرار گرفته که فریب اروپا را نخوریم.

خطیب جمعه چرام بیان کرد: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در بخشى از سخنرانى خود در کنفرانس امنیتى مونیخ به موضوع ایران پرداخت و ضمن پذیرفتن اختلافات تاکتیکى بین اروپا و آمریکا در خصوص ایران، تصریح کرد که هدف نهایى هر دو طرف در خصوص مواجهه با جمهورى اسلامى ایران یکى است.

حجت الاسلام افشار اظهارداشت:صدراعظم آلمان در این کنفرانس امنیتى به‏ صراحت گفت: «من در یک سخنرانى در «کنست» تأکید کردم که حق موجودیت اسرائیل جزئى از مصالح ملى آلمان خواهد بود و من برنامه موشکى ایران را مى‏بینم، ایران در یمن و سوریه حضور دارد و تنها سوالى که بین ما اروپایى‏ ها و آمریکایى‏ ها وجود دارد این است که آیا ما با لغو توافق برجام به اهداف مشترک مان کمک خواهیم کرد، یا این‏که کمک بیشتر این خواهد بود که همین اهرم کوچکى را که در اختیار داریم حفظ کنیم و آن ‏را به اهرم فشار در حوزه ‏هاى دیگر تبدیل کنیم؟»

امام جمعه چرام عنوان کرد:بدعهدى و خدعه اروپا مربوط به این چند ماه و چند سال نیست و سابقه‏اى طولانى و مفصل دارد. یک نمونه آن مذاکرات اوایل دهه ۸۰ با تروئیکاى اروپا (سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان) درباره مسائل هسته‏اى است که منجر به توافق سعدآباد شد وایران غنی سازی اورانیم را تعلیق کرد اما اروپاییان به عهد خویش پایبند نبودند.

وی گفت:شکى نیست که عوامل اقتصادى از اساسى ترین ارکان زندگى بشر است،مولوى هم مى گوید :آدمی اول حریص نان بود،زانک قوت و نان ستون جان بود،اولى که او مى گوید یعنى انسان قبل از هر چیز این نیاز را احساس مى کند، نیاز به نان وغذا و مسایل اقتصادی را نیاز دارد،جمله ای حکیمانه است »من لا معاش له لا معاد له»معیشت واقتصاد ضعیف ترس بی دین شدن انسان را بدنبال دارد.

حجت الاسلام افشار بیان کرد:وضعیت معیشتی مردم نگران کننده است
مردم میپرسند تا کجا این گرانی تمام میشود تا کی ادامه دارد،ماشین پژو همین حدود ۸۰ میلیون می ماند یا بالاتر میرود،گوشت قرمز، مرغ، مسکن و…روز به روز گرانتر میشود.

امام جمعه چرام خطاب به رئیس جمهور گفت:اقای ریس جمهور؛ قرار بود چرخ سانتریفوژ وچرخ اقتصاد باهم بچرخد، این وعده چه شد؟
قرار بود فقر مطلق را از بین ببرید چه شد؟ والله جای دفاع ازعملکرد اقتصادی ات،حتی برای دوستانت نگذاشتید، دوستانت هم از وضعیت نگران کننده معیشتی به طور جدی گلایه مندهستند.

حجت الاسلام افشار بیان کرد: سوال اساسی از نمایندگان ملت است، چرا مجلس به طور جدی ورود نمی کند، اقایان نماینده اگر درد مردم را متوجه می شوید؛ چرا ورود نمیکنید؟به جای دفاع از دولت، وکیل مردم باشید؟

وی گفت: این مردم به شما رای دادند که وضعیت معیشت را نظارت کنید، با این وضعیت مردم فشار های سنگین اقتصادی را تحمل میکنند ، حتی کارمندان حقوق بگیر می گویند فشار اقتصادی موجود توان ما را از بین برده است ، بیچاره تر کسی است که یک کارگر ساده است.

خطیب جمعه چرام افزود: وقتی اقتصاد متزلزل باشد دین هم متزلزل می شود خدا می داند بهترین مردم را داریم که به خاطر اصل انقلاب تحمل میکنند، این مردم چقدر باید بی مسئولیتی شما را تحمل کنند.

حجت الا سلام افشار اضافه کرد:به خدا بعنوان یک طلبه ی خجالت میکشم به چهره ی مردم نگاه کنم، مردم تصور می کنند اسلام ضعف دارد ،اسلام وفقه اهل بیت( ع) توانایی اداره مملکت را ندارد، خیر.

 

خطیب جمعه چرام بیان کرد:مردم به خدا این وضعیت بد معیشت از بی عرضه بودن مسئولین است، از چشم امید داشتن به حل مشکلات توسط آمریکا است، از عمل نکردن به شعار سال های اخیر یعنی توجه به اقتصاد مقاومتی است، از عدم توجه به سخنان رهبرانقلاب در بحث اقتصادی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت