پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اسفند 1397 ساعت 00:12:: شناسه خبر: 51630

با حضور معاون عمرانی استاندار؛

مشکلات مجتمع گلخانه‌ای منطقه قلات بهمئی بررسی شد/ تاج الدینی:اشتغالزایی برای جوانان در بخش کشاورزی کم هزینه تر است

هفته قبل، به دعوت الیاس تاج‌الدینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و به ریاست عزیز فیلی، معاون عمرانی استانداری نشستی با حضور همه مدیران مرتبط با این مجتمع اشتغال‌زا برگزار شد تا روی ریل بیفتد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

به دعوت رئیس سازمان جهاد کشاورزی و به ریاست معاون عمرانی استاندار نشستی با حضور همه مدیران مرتبط با مجتمع اشتغال‌زای گلخانه‌ای قلات بهمئی برگزار شد تا روی ریل بیفتد.

 شرکت شهرک‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مجتمعی گلخانه‌ای را در منطقه قلات بهمئی سر پا کرد تا حداقل برای صد نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند.

این مجتمع گلخانه‌ای که اکنون نصفه و نیمه راه افتاده است با مشکلاتی همچون انشعاب گاز، برق و آب مواجه است.

مجتمع گلخانه‌ای که به قول صمد منصوری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ۱۹ واحد گلخانه‌ای دارد و حداقل برای صد نفر شغل ایجاد می‌کند.

در ابتدای این نشست، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه با کمترین اعتبارات در این بخش می‌توان کارهای بزرگی برای اشتغال جوانان کرد، افزود: اگر برای سایر پروژه‌ها که به مراتب اشتغال کمتری دارند، باید میلیاردها هزینه کرد با مبالغ بسیار کمتری می‌شود در بخش کشاورزی کارهایی شبیه به راه‌اندازی همین مجتمع‌های گلخانه‌ای کرد.

بعد از آن معاون عمرانی استاندار با قدردانی از زحمات همکاران جهاد کشاورزی گفت: این کار نخستین گام برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان است که باید به بهترین نحو به سرانجام برسد و به عنوان یک مجتمع موفق و اشتغال‌زا به رونق اقتصادی این منطقه کمک کند.

وی از مدیران برق، گاز و آب روستایی خواست تا بسیج شوند و همه تلاش خود را به کار گیرند و اجازه ندهند موانعی کوچک موجب بی‌انگیزگی و شکست طرحی با این اهمیت شود.

 فیلی گفت که ازاین طرح استقبال خوبی شده و جوانان زیادی برای اداره کردن این گلخانه‌ها وارد فعالیت تولیدی شدند و این مجتمع به نقطه تجمع سرمایه‌گذاری در بهمئی تبدیل شده است.

وی نزدیکی به استان خوزستان را فرصتی مناسب برای برداشتن گام‌های بلند این‌چنینی دانست و تصریح کرد: باید همگی همراه شویم، تا در این گام اولیه با شکست مواجه نشویم.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان خواست تا هیچ مجوز جدید گلخانه‌ای در بهمئی صادر نکند و همه متقاضیان را به سمت این مجتمع که زیرساخت‌های تولید در آن مهیا است، هدایت کند.

فیلی به تاج‌الدینی قول داد که اعتبارات لازم را برای تقویت زیرساخت‌های این مجتمع تولیدی اختصاص دهد.

در پایان این نشست مقرر شده بود که آب و فاضلاب روستایی یک انشعاب آب آشامیدنی را به این مجتمع بدهد و موضوع بدهی چاه آب جهاد را که از آن استفاده می‌کند را با شرکت توزیع نیروی برق حل کند.

همچنین مقرر شد که شرکت گاز، تا درب گلخانه‌ها (خیابان ۷۰۰ متری ورودی) اقدام به گازرسانی کند و شرکت برق نیز مشکل تأمین برق آن را اصولی حل کند.

تاج‌الدینی نیز از نماینده بهره‌برداران این گلخانه‌ها خواست تا با تشکیل یک تعاونی، مدیریت اصولی این مجتمع را به عهده بگیرند و با رفع برخی ایرادات، مجتمعی شیک با ورودی در شأن و ظاهری جذب‌کننده بسازند.

وی یادآور شد که با رفع این ایرادات، همه شرایط برای تولید در این مجتمع مهیا است و این بخش خصوصی است که باید توان خود را نشان دهند.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت