پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 اسفند 1397 ساعت 11:12:: شناسه خبر: 51713

جلسه ستاد مبارزه با ملخ صحرایی«دریایی» در کهگیلویه برگزار شد

جلسه شورای کشاورزی با محوریت ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد .

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیر حفظ نباتات جهاد کـشاورزی کهگـیلویه و بویراحمد  در این نشست اظهارداشت: ملخ صحرایی یکی از آفات مهم عمومی و خطرناک است، و تدابیر لازم برای مقابله با این آفت در استان اندیشیده شده است.

به گزارش صدای جنوب،حسین لایقی  مطلق گفت: هم اینک حضور این آفت در استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، فارس و جنوب کرمان گزارش شده است.

لایقی مطلق افزود:باهمکاری تمامی سازمان ها در این راستا سریعا اقدام لازم برای جلوگیری از بروز خسارت ملخ صحرایی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: امید است این آفت خطرناک به موقع کنترل و از بروز خسارت های سنگین جلوگیری شود.
لایقی مطلق با بیان اینکه میزان خسارت این گونه ملخ از نظر اقتصادی بسیار حائز اهمیت است تاکید کرد: دسته های پر تراکم این ملخ ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه ،غلات، صیفی جات و حتی علف های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می برند.

حسین لایقی مطلق تصریح کرد: همه ملخ‌های موجود در طبیعت ملخ مهاجم نیستند آن دسته از ملخ‌ها که به رنگ قرمز یا متمایل به زرد هستند ملخ مهاجم محسوب می‌شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به خسارت سنگینی که این آفت وارد می ‌کند ضروری است همه کشاورزان وضعیت مزارع را تحت نظر داشته باشند.
مدیر حفظ نباتات جهاد کـشاورزی کهگـیلویه و بویراحمد بابیان اینکه جهاد کشاورزی نسبت به تشکیل اکیپ جهت مبارزه احتمالی اقدام نماید  ادامه داد: ضروری است کشاورزان در صورت مشاهده هر گونه ملخ صحرایی بلافاصله به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه و با کمک کارشناسان مربوطه نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.

معاون فرماندار کهگیلویه نیز بر ضرورت همکاری تمام دستگاه ها با جهادکشاورزی تاکید کرد.

ابراهیم خنجری گفت:تمامی ادارات مکلفند نسبت به تامین امکانات ردیابی و مبارزه با ملخ‌های مهاجر، تامین خودرو و سایر امکانات مورد نیاز جهت پیشگیری و مقابله با هجوم احتمالی ملخ‌ها با جهادکشاورزی همکاری داشته باشند.

وی افزود: در این شرایط بحث اعتبار مورد نیاز نیز از سوی استان پیگیری و جهاد کشاورزی به عنوان مسئول پیشگیری و مقابله با این بحران هماهنگی لازم را با کلیه دستگاه‌های اجرایی در جهت کاهش خسارات احتمالی  بعمل آورد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت