پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 فروردین 1398 ساعت 17:01:: شناسه خبر: 53340

صدای جنوب از وضعیت بخش چاروسا گزارش می دهد

میزان خسارت وارده در حوزه کشاورزی غیرقابل جبران است

حجت الاسلام صلواتی بارش های اخیر را بی سابقه عنوان کرد وگفت:علی رغم محدودیت امکانات اما سطح اقدامات انجام شده رضایت بخش است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

بارش کم سابقه بیش از ۳۱۰ میلیمتر باران ، موجب به راه انداختن سیلاب و قطعی راه های اصلی و روستایی بخش چاروسا به مرکزیت قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه شده است.

به گزارش صدای جنوب،میزان بارش های اخیر در بخش چاروسا با ثبت رکورد ۳۱۰ میلیمتر بارندگی در ۲۴ساعت در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است.
سیلابی شدن دره های فصلی و رودخانه ها بدنبال بارندگی ها ، باعث ایجاد خسارت در بخش های مختلف این بخش شده است.

امام جمعه قلعه رییسی از مدیران بخش چاروسا و دستگاه های متولی به سبب پای کار بودن و همچنین تلاش گسترده در زمینه کاهش مشکلات مردم  قدردانی کرد.

حجت الاسلام صلواتی بارش های اخیر را بی سابقه عنوان کرد وگفت:علی رغم محدودیت امکانات اما سطح اقدامات انجام شده رضایت بخش است.

وی عمده خسارات را زیرساخت های جاده ای و مزارع اعلام نمود.
به گفته  بخشدار چاروسا در شهر قلعه رییسی  بیشترین میزان خسارت وارده در حوزه کشاورزی گزارش شده است.
علی محمودی خسارت به حوزه کشاورزی را غیر قابل جبران دانست و گفت: بیش از ۸۰ درصد مزارع روستاهای همچوار دره های فصلی تخریب شده است.
وی قطع راه ارتباطی بیش از ۳۵ روستا را از دیگر مشکلات بارندگی اخیر دانست و گفت: میزان خسارت در حوزه راهداری بسیار سنگین است.
محمودی گفت: پنج دستگاه گریدر و لودر با همکاری نیروهای راهداری در حال بازگشایی مسیرهای ارتباط روستایی هستند.
وی عنوان کرد: دوشنبه شب گذشته در دهستان جاورده با توجه به سیلابی شدن رودخانه ، پنج واحد مسکونی از سکنه خالی شد و ساکنان آنها در مکان های  امن اسکان داده شدند.
بخشدار چاروسا با اشاره به دبی بالای آب رودخانه چاروسا و افزود: بامداد امروز سه شنبه با همکاری نیروی انتظامی پل ارتباطی روستای سرآسیاب با توجه به خروشانی رودخانه برای چند ساعت مسدود و غیر قابل تردد شد.
محمودی اضافه کرد: مسیر ۴۵ کیلومتر دهدشت به قلعه رئیسی در چند نقطه نیز دچار ریزش شده که نیروهای راهداری با اولویت بندی در حال بازگشایی مسیر هستند.
وی تصریح کرد: سیلابی شدن دره های فصلی نیز باعث انباشت سنگلاخ در محور ارتباطی قلعه رئیسی شده است.
محمودی با اشاره به همکاری نیروی انتظامی، بسیج و شهرداری در مدیریت مشکلات بخش چاروسا گفت: بیش از ۱۰ واحد مسکونی نیز در شهر قلعه رئیسی دچار آبگرفتگی شده است.
وی وضعیت شهر قلعه رئیسی در صورت تداوم بارشها را نگران کننده دانست و عنوان کرد: دیوار حائل پارک شهر قلعه رئیسی که در کنار دره فصلی احداث شده بود نیز به کلی تخریب شده است.
بخشدار چاروسا بر همکاری همه نهادها در امداد رسانی به بخش چاروسا تاکید کرد و از مسئولان استانی و شهرستانی خواست برای مقابله با مشکلات بخش چاروسا همکاری لازم را انجام دهند.
فرماندار کهگیلویه هم با اشاره به قطع راه ارتباطی تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان گفت: آمار و ارقام درستی از قطعی تعداد راه ارتباطی روستاها در دسترس نیست.
جعفر نیکبخت با اشاره به خسارت سیل به حوزه کشاورزی، راه و خانه های روستایی تصریح کرد: با وجو تداوم بارندگی ، نیروهای خدمت رسان در حال امداد رسانی هستند.
نیکبخت تصریح کرد: وضعیت شهرستان در بخش های قلعه رئیسی و دیشموک بحرانی نیست اما میزان خسارت وارده در این بخش ها بسیار زیاد است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت