پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 مرداد 1395 ساعت 05:05:: شناسه خبر: 5356

رئیس اتاق بازرگانی:

عقب ماندگی تاریخی کهگیلویه وبویراحمد نیازمند نگاه ویژه دولت است

کیانی با بیان اینکه در سال جدید باید با رویکرد جدید داشته باشیم، عنوان کرد: این استان دچار یک عقب ماندگی تاریخی است و می طلبد دولت تدبیر و امید در این راستا نگاه ویژه داشته باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: همکاری بانک‌های عامل این استان با تولیدکنندگان و صنعتگران استان مطلوب نیست و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

به گزارش صدای جنوب ، با حضور محمد رضا  نعمت زاده  ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با اعتبار هزینه شده ۵٫۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

جبار کیانی با اشاره به اینکه  اتاق بازرگانی یاسوج جوان ترین اتاق کشور است افزود: واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد تنها ۶۰ درصد آن فعال است و در این زمینه آماده راستی آزمایی هستیم.

وی خواستار ایجاد مشوق برای افزایش سرمایه‌گذاری از جمله مالیات با نرخ صفر و کاهش نرخ تسهیلات بانکی و کاهش بروکراسی اداری شد و گفت: باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کنیم تا از سایر استان‌های بزرگ به استان کهگیلویه و بویراحمد بیاید.

کیانی شرایط موجود استان برای رقابت‌پذیری با سایر استان‌ها را مطلوب ندانست و بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد طی ۸۰ سال گذشته بنا به دلایل مختلف از جمله عدم وجود در مبادی ورودی و مرکز کشور و همچنین نداشتن راه, راه آهن و فرودگاه از فرصت برابر با سایر استان‌ها برخوردار نبوده است.

کیانی با بیان اینکه در سال جدید باید با رویکرد جدید داشته باشیم، عنوان کرد: این استان دچار یک عقب ماندگی تاریخی است و می طلبد دولت تدبیر و امید در این راستا نگاه ویژه داشته باشد.

وی با مطلوب ارزیابی کردن فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان تصریح کرد: بانک‌ها با بخش خصوصی همکاری مطلوب ندارند و همین مهم نیز سبب بی اثر بودن برخی موصبات این ستاد شده است.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن نیز در این نشست یکی از مهمترین اولویت‌های دولت را ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد دانست و گفت: قراردادهای مختلفی با کشورهای خارجی در زمینه صنعت منعقد شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت