پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 مرداد 1395 ساعت 04:05:: شناسه خبر: 5444

محروم ترین نقاط کشور را بشناسیم/ضرب الاجل امیدوار کننده یک وزیر

امروز مشکل اصلی استان به غیر از محرومیت در خدمات به مشکل بیکاری برمی‌گردد که رتبه اول کشور مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد مصوبات بسیار خوبی برای توسعه استان داشت از جمله دستوری که یک وزیر برای رونق تولید و اشتغال در استان داد هر چند که در هیاهوی سفر، سر و صدای کمتری داشت.

به گزارش صدای جنوب، بویرنیوز نوشته است:سفر هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی به وقوع پیوست و تمام شد که مردم بسیار زودتر از این منتظر سفر دولت و رئیس‌جمهور به استان بودند.

مردم اعتقاد داشته و دارند هر دولتی که در نظام جمهوری اسلامی بر سر کار می‌‌آید باید بیش از هر جایی مناطق محروم را در اولویت کاری خود قرار داده و قبل از سفر به مناطق برخوردار، راهی دیار محروم شوند تا آن‌ها نیز به مانند استان‌های برخوردار از مواهب نظام جمهوری اسلامی بیشتر برخوردار شوند.

زیلایی و بشاگرد از محروم‌ترین مناطق کشور

کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق محروم کشور بشمار می‌رود که از گذشته‌ها این محرومیت را به همراه داشته و اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی تا حدود زیادی توانسته خود را از این چاه عمیق محرومیت بالا بکشد.

به یاد داریم در سفری که بشارتی رئیس دفتر مناطق محروم ریاست‌جمهوری چند سال پیش به استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه زیلایی داشت از زیلایی در استان ما به همراه بشاگرد در استان هرمزگان و یکی دو منطقه دیگر به عنوان محروم‌ترین مناطق کشور یاد کرد که در محرومیت مضاعفی به سر می‌برند.

محرومیت بیخ گوش شهر یاسوج

اما محرومیت‌ها تنها به یک منطقه مانند زیلایی خلاصه نمی‌شود بلکه در همین شهر یاسوج و در ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری مرکز استان نقاطی وجود دارد که با زیلایی تفاوتی ندارند و محرومیت‌ها در این مناطق به خصوص در روستاها موج می‌زند.۱۳۹۴۰۶۱۵۰۰۰۸۵۱_PhotoL

وقتی در مادوان و بلهزار مدرسه‌ای برای درس خواندن نیست

در مهریان و بلهزار از حاشیه‌های شهر یاسوج مرکز استان و محرومیت‌های آن‌ها نباید به آسانی و سادگی گذشت در مناطقی چسبیده به شهر یاسوج که با داشتن ۵۰۰ دانش‌‌آموز در یک منطقه مدرسه‌ای برای این بچه‌های مظلوم و مستضعف وجود ندارد.

در دیشموک و لنده و قلعه‌رئیسی و بسیاری مناطق دیگر هم عمق محرومیت بسیار زیاد است که نام بردن از هر حوزه و هر منطقه و محرومیت‌های ‌آن‌ها به مثنوی صد من کاغذ نیاز دارد.

امروز مشکل اصلی استان به غیر از محرومیت در خدمات به مشکل بیکاری برمی‌گردد که رتبه اول کشور مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.

در سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد قول‌های خوبی برای اشتغال‌زایی و رونق تولید داده شد که اگر اجرایی و عملیاتی شوند تعداد بسیار زیادی از جوانان با این وعده‌های عملی شده به کار مشغول خواهد شد.

اما یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که در این سفر از سوی یکی از وزرا برای اشتغال بیشتر و کمک به رونق تولید داده شد در سفر وزیر صنعت به منطقه مارگون بود.

محمدرضا نعمت‌زاده در این سفر و با حضور در کارخانه سیمان مارگون و در مراسم افتتاح فاز اول ان از سرمایه‌گذار سیمان مارگون خواست تا فاز دوم آن را به هر طریقی که شده تا سه ماه آینده راه‌اندازی کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت