پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 اردیبهشت 1398 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 55254

فرمانده تیپ 48 فتح استان خطاب به مدیران:

خدمت به مردم و نظام از بزرگترین افتخارات است

سرهنگ پاسدار حکمتیان ضمن گلایه از مسئولان استان ، اظهار داشت : نیروهای ما در چنین شرایطی برای تامین امنیت کشور جانفشانی می کنند اما یکبار اتفاق نیافتاده است که استاندار و یا مدیرکلی سر به این نیروها بزند و از کیفیت ماموریت آن ها از نزدیک مطلع شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ، سرهنگ حسن حکمتیان ، در جمع خبرنگاران با اشاره هدف وجودی نهاد انقلابی سپاه پاسداران گفت : سپاه از همان روزهای آغازین انقلاب ، به صورت منظم و برنامه ریزی شده با تهدیدات موجود از جمله غائله هایی که به نام قومیتی و در مناطق مرزی شکل گرفته بود به مقابله پرداخت .
سرهنگ پاسدار حکمتیان افزود : پس سرکوبی غائله های مرزی ، جنگ آغاز شد که خوشبختانه سپاه و نیروهای بسیج با تمام قدرت به مقابله با نیروهای مهاجم صدامی پرداخت و رشادت های زیادی را در جنگ ۸ ساله شاهد بودیم.
وی ادامه داد : بعد از جنگ تهدیدات دشمن تغییر کرد و از آنجایی که سپاه وظیفه حراست از دستاوردهای نظام و انقلاب را داشت توانست متناسب با تغیرات شرایط و تهدیدات دشمن ، به مبارزه با دسیسه ها بپردازد.
حکمتیان گفت : چرا دشمن به تخریب و مقابله با سپاه نپردازد ، وقتی در کارزارهای مختلف از اقدامات سپاه شکست خورده است
فرمانده تیپ ۴۸ فتح ادامه داد : با روی آوردن دشمان به تجهیز و سازماندهی نیروهای معاند و گروه های شرور و تروریستی مانند پژاک و با توجه به موفقیت های خوب نیروهای کهگیلویه و بویراحمدی سپاه ، مبارزه با “پژاک” در شمال غرب کشور به سپاهیان ما سپرده شد که هر چند عزیزانی را در درگیری با ضد انقلاب از دست دادیم اما توانستیم امنیت کامل را بر این منطقه حاکم کنیم.
حکمتیان افزود : تا قبل از حضور ما و برقراری امنیت در مناطق کردنشین ، نیروهای پژاک ظلم زیادی به مردم منطقه می کردند به گونه ای که روستائیان می گفتند ، این افراد ، گوسفندان و محصولات آن ها را به زور می گرفتند و می بردند.
وی گفت : اکنون با توجه به امنیت موجود در آن منطقه شاهد رونق خوب اقتصادی و کشاورزی در میان روستائیان مناطق مرزی شمال غرب هستیم.
حکمتیان در خصوص شرایط زندگی نیروهای سپاهی تیپ ۴۸ فتح در مناطق مرزی با کردستان عراق ، گفت : شرایط زندگی در پایگاه های ما بسیار سخت و طاقت فرسا است به گونه ای که با ارتفاع ۱۵ متری برف عملا حدود ۸ ماه ارتباط زمینی با این پایگاه ها قطع است و این نیروها آذوقه ۸ ماهه را تحویل می گیرند .
وی ضمن گلایه از مسئولان استان ، اظهار داشت : نیروهای ما در چنین شرایطی برای تامین امنیت کشور جانفشانی می کنند اما یکبار اتفاق نیافتاده است که استاندار و یا مدیرکلی سر به این نیروها بزند و از کیفیت ماموریت آن ها از نزدیک مطلع شود این در حالی است که در مجاورت ما نیروهای دیگری از یکی از استان ها حدود ۷ ماه به منطقه آمده اند و ما می بینیم با امکانات بسیار خوبی در منطقه حضور دارند که وقتی از آن ها در مورد امکاناتشان می پرسیم می گویند ، بخشی از این امکانات را استاندار و مسئولین استانی برای ما تهیه می کنند!
فرمانده تیپ ۴۸ فتح افزود : آمادگی ما تا جایی است که نه فقط در یک حوزه به انجام ماموریت می پردازیم ، بلکه همزمان در چندین منطقه به انجام ماموریت می پردازیم .
این فرمانده سپاه گفت : همزمان با حضور مقتدرانه در مرزها ،با استفاده از آمایش سرزمینی در استان خود مناطق و شهرستان های مختلف اقدام می کنیم. برای نمونه الان ۷۰ خانه با پیشرفت بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را برای مددجویان کمیته امداد در حال ساخت داریم.
وی گفت : در سیل اخیر هم در سطح استان و هم در سطح ملی و استان های همجوار جز اولین نیروهایی بودیم که به مناطق خطر رفتیم و هر آنچه که مدیران در جهت کمک به سیل زدگان نیاز داشتند در اختیار آنان قرار دادیم.
حکمتیان اضافه کرد : در همین سیل اخیر استان ، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ، تقاضای خودروهای تاکتیکی نمود که بلافاصله در اختیار آن ها قرار دادیم. بسیاری از دستگاه ها تقاضای خودروهای سنگین یا راه سازی نمودند که بلافاصله در اختیار آنان قرار دادیم . این در حالی است که ما منتی بر کسی نداریم و این را وظیفه ذاتی خود می دانیم.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح افزود : هم اکنون هم اعلام می کنیم هر جایی دستگاه های دولتی اعلام نیاز کنند ، نیروهای سپاه استان بدون از کوچکترین درنگی با همه توان در کنار ان ها خواهند بود.
دکتر حکمتیان گفت : برخی از مدیران طی دیدارهایی که با هم داشتیم ، خواستار اعقاد تفاهم نامه شدند که به آن ها گفتیم ، برای ما تفاهم نامه مکتوب معنایی ندارید ، شما از ما کار بخواهید ، مطمئن باشید بی درنگ همه توانایی خود را در جهت خدمت به مردم و نظام در اختیارتان قرار خواهیم داد.
وی بیان کرد : هم اکنون تیپ ۴۸ فتح استان در چندین جبهه درگیر عملیات است. در حالی که با اقتدار کامل امنیت مرزها را برقرار می کنیم ، همزمان در حال امدادرسانی به مناطق سیل زده استان هستیم  این در حالی است که در مناطق لرستان و خوزستان هم در حال امدادرسانی هستیم.
وی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و برخی خطرات و بحران های زیست محیطی از جمله آتش سوزی ، گفت : برای کمک به حل چنین مشکلاتی هم کاملا آماده همکاری هستیم.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان در پایان گفت : برای ما خدمت به مردم و نظام از بزرگترین افتخارات است ، لذا اعلام می کنیم هر جایی که حضور سپاه بتواند کمکی به گره گشایی از کار مردم نماید ، ما با افتخار حاضر خواهیم شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت