پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 اردیبهشت 1398 ساعت 15:02:: شناسه خبر: 55709

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد:

۱۸۶ نفر در سال ۹۷ بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه ۴۴ درصد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه شده است افزود: ۸۱ مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه و تعداد ۹۱ نفر در بیمارستان و ۱۴ نفر در راه انتقال جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

کامروز امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران آمار واحدهای مختلف اداره‌کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۷ را اعلام کرد.

وی گفت: بر اساس آمار ۱۸۶ نفر در سال ۹۷ در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال گذشته با ۹۱ نفر فوت ناشی از حوادث رانندگی افزایش ۱٫۶ درصدی داشته است.

این مسؤول با بیان این که ۴۲ درصد فوتی‌ها در شهرستان بویراحمد رخ داده است گفت: آمار وقوع محل حوادث رانندگی به ترتیب شهرستان‌های بویراحمد با ۷۸ مورد، گچساران ۳۸ مورد، کهگیلویه ۳۰ مورد، باشت ۱۴ مورد، دنا ۹ مورد، چرام ۷ و بهمئی ۹ مورد و یک نفر در بخش سوق بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه ۷۴ درصد از فوتی‌ها در مسیرهای برون شهری بوده است گفت: ۲۵ مورد از تصادفات درون شهری ۱۳۷ مورد برون شهری و ۱۲ مورد جاده روستایی و ۵ مورد راه اختصاصی و ۷ مورد سایر راه‌ها بوده است.

وی با بیان این که ۵۶ درصد از متوفیان متاهل بوده‌اند عنوان کرد: از این تعداد ۴۷ نفر زن و ۱۳۹ مفر مرد بوده‌اند که ۸۱ نفر آن‌ها مجرد و ۱۰۵ نفر متاهل بوده‌اند.

امینی در ادامه فروردین‌ماه را در صدر ماه‌های پر حادثه اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار ثبت فوتی‌ها در ماه‌های فروردین ۲۹ و شهریور ۲۳ و خرداد ۲۱ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه ۲۲ درصد عابر و ۳۵ درصد راننده بوده‌‌اند افزود: از این تعداد ۱۸۶ مورد فوت در اثر سوانح رانندگی و ۶۶ نفر راننده و ۴۰ نفر عابر و ۸۰ نفر سرنشین یا ترک وسیله ثبت شده است.

وی با بیان این که ۵۲ درصد از تصادفات در روز و ۳۸ درصد در شب بوده است افزود: ۹۶ مورد از تصادفات منجر به فوت در روز و ۷۲ نفر در شب و ۱۸ مورد در طلوع و غروب آفتاب بوده است.

امینی با اشاره به این که ۴۱ درصد از تصادفات دو وسیله نقلیه با یکدیگر بوده است افزود: ۷۶ مورد از تصادفات به علت برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر صورت گرفته است که ۴۰ مورد برخورد برخورد وسیله نقلیه با عابر متوفی و ۴۴ مورد واژگونی و ۱۹ مورد برخورد با شیء ثابت و سایر موارد مثل سقوط و حریق و یا نامعلوم بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه ۴۴ درصد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه شده است افزود: ۸۱ مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه و تعداد ۹۱ نفر در بیمارستان و ۱۴ نفر در راه انتقال جان خود را از دست داده‌اند.

وی با توضیح این که ۷۳٫۷ درصد از علت فوت‌ها در اثر صدمات متعدد و ۲۱ درصد علت فوت به علت ضربه مغزی و مابقی در اثر خونریزی بوده است یادآور شد: آمار مراجعه کنندگان با ادعای مصدوم تصادفات به ادارات پزشکی قانونی استان تعداد ۵ هزار و ۵۷۶ نفر بوده است که از این تعداد ۳ هزار و ۸۷۴ نفر مرد و یک هزار و ۷۰۲ نفر زن بوده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ با آمار ۵ هزار و ۳۲ نفر، شاهد افزایش ۱۰٫۸ درصدی بوده‌ایم.

این مسؤول در پایان گفت: بر اساس سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از مصدومان رانندگی بر حسب جمعیت بوده است.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت