پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 تیر 1398 ساعت 18:04:: شناسه خبر: 57568

تنها آزمایشگاه دولتی شهرستان کهگیلویه تعطیل می شود

آزمایشگاه تشخیص طبی شهر دهدشت با توجه به دولتی بودن و کاهش هزینه‌ها هر روزه میزبان جمعیت زیادی از بیماران شهرستان کهگیلویه است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

تنها آزمایشگاه دولتی شهرستان کهگیلویه به دلیل نبود مواد و تجهیزات آزمایشگاهی و به روز نبودن تجهیزات در آستانه تعطیلی قرار دارد.

به گزارش صدای جنوب،آزمایشگاه تشخیص طبی شهر دهدشت با توجه به دولتی بودن و کاهش هزینه‌ها هر روزه میزبان جمعیت زیادی از بیماران شهرستان کهگیلویه است.

ک.کریمی که ساعت ۶ صبح برای انجام آزمایش بارداری به آزمایشگاه تشخیص طبی دهدشت مراجعه کرده بود، گفت: وقتی برای پذیرش مراجعه کردم مسئولان آزمایشگاه از پذیریش من خوداری کردند.

وی افزود: یکی از کارکنان آزمایشگاه علت پذیرش نکردن وی را خرابی دستگاه های اصلی آزمایشگاه و فرسوده بودن آنها ذکر کرد.

این زن جوان اظهار داشت: هزینه آزمایش‌های بارداری در آزمایشگاه های خصوصی بسیار زیاد است که می طلبد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تامین تجهیزات آزمایشگاه دولتی دهدشت اقدام کند.

صدای بلند فاضل امیریان بیمار تیروئیدی در راهروی آزمایشگاه دولتی دهدشت مراجعه کنندگان را آزار می دهد. او می گوید: بعد از یک هفته انتظار با مراجعه به آزمایشگاه با جواب منفی مسئولان آزمایشگاه مواجه شدم.

وی اضافه کرد: مسئول مربوطه در آزمایشگاه به من گفته به علت نبود کیت تیروئید، انجام این آزمایش میسر نیست.

س .شهبازی که از بیماری کلیوی رنج می‌برد می‌گوید: هزینه آزمایش کشت ادرار برای بیماران کلیوی در آزمایشگاه خصوصی بسیار زیاد است و مجبورم برای کاهش هزینه به ازمایشگاه دولتی مراجعه کنم اما کارکنان ازمایشگاه از نبود تجهیزات سخن می گویند.

وی با گلایه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب مردم در شهرستان کهگیلویه، مسئولان نسبت به تأمین زیرساخت‌ها و امکانات تنها آزمایشگاه دولتی در این شهرستان اقدام کنند.

جلال هادی نیا مسئول آزمایشگاه تشخیص طبی مرکزی دهدشت، وضعیت این آزمایشگاه را از حال بیماران مراجعه کننده بدتر دانست و گفت: این آزمایشگاه در یک هفته آینده تعطیل می‌شود.

وی اضافه کرد: کمبود امکانات و سرویس نشدن دستگاه‌ها موجب شده هر روز مراجعه کنندگان این مرکز برای انجام تست‌های آزمایشگاهی به مراکز خصوصی مراجعه کنند.

هادی نیا با اشاره به اینکه بیش از سه سال است که دستگاه‌های آزمایشگاه دهدشت سرویس نشده‌اند گفت: باید بر اساس استاندارد هر ۶ ماه یک بار برای جواب دهی بهتر دستگاه‌ها سرویس شوند.

وی اضافه کرد: به علت سرویس نشدن و نداشتن کیت‌های آزمایشگاهی مردم مجبور هستند آزمایش‌های مهم و گران قیمت بارداری، هپاتیت، تیروئید، اچ آی وی و سی بی سی را در مراکز خصوصی انجام دهند.

هادی نیا آزمایش بارداری برای خانم‌های باردار در این آزمایشگاه را رایگان دانست و گفت: با توجه به خرابی تجهیزات باید خانم‌های باردار هزینه‌ای بیش از یک میلیون ریال به آزمایشگاه های خصوصی پرداخت کنند.

مسئول آزمایشگاه مرکزی دهدشت با اشاره به اینکه تاکنون پیگیری های زیادی برای تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه دهدشت با مسئولان بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه انجام شده است، گفت: جواب مسئولان به پیگیری ها کمبود اعتبار است که قابل توجیه نیست.

هادی نیا با بیان اینکه همه تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی بخش‌های سوق، چاروسا و دیشموک از این آزمایشگاه تأمین می‌شود گفت: به دلیل نبود مواد ازمایشگاهی و تجهیزات، آزمایشگاه های این بخش‌ها نیز در آستانه تعطیلی است.

وی تاکید کرد که نیاز است مسئولان هر چه سریع‌تر نسبت به تامین مواد آزمایشگاهی با این آزمایشگاه همکاری کنند.

شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه با چهار بخش و ۳۶۰ روستا تنها یک آزمایشگاه دولتی دارد.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت