پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 تیر 1398 ساعت 01:04:: شناسه خبر: 57703

کسب مقام اول و سوم کشوری پنجمین جشنواره ملی فرهنگ و عشایر ایران زمین توسط شرکت کنندگان اداره میراث فرهنگی کهگیلویه

گرو‌ه های شرکت کننده از طرف اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کهگیلویه در پنجمین جشنواره ملی فرهنگ و عشایر ایران زمین مقام اول و سوم کشوری را کسب کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سیاوش زمان با بیان این مطلب اظهار داشت: گرو‌ه های شرکت کننده از طرف اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کهگیلویه در پنجمین جشنواره ملی فرهنگ و عشایر ایران زمین مقام اول و سوم کشوری را کسب کردند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کهگیلویه گفت: در این جشنواره ملی اداره میراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه در بخش سرپناه مسکونی( سیاه چادر) مقام اول و در رشته آیین های نمایشی مقام سوم را کسب کرد.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده مردم از غرفه شهرستان کهگیلویه در بخش سرپناه مسکونی( سیاه چادر) دیپلم افتخار به همراه تندیس جشنواره به شهرستان کهگیلویه اهدا شد.

زمان گفت: در بخش آیین های نمایشی نیز اجرای نمایش هفت برارون به کارگردانی مجید نیک پور و نویسندگی میر رضا رفیعی مورد استقبال ویژه شرکت کنندگان در جشنواره قرار گرفت و همچنین اجرای سازونقاره و برنامه های مختلف هنرمندان شهرستان کهگیلویه موجب شد که در بین ۲۵ استان کشور مقام سوم این جشنواره به هنرمندان شهرستان کهگیلویه اختصاص یابد.

وی افزود: در این جشنواره آداب و رسوم عشایر شهرستان کهگیلویه و انواع غذاهای سنتی و نان محلی مانند نان بلوط و آش کارده طبخ و در اختیار شرکت کنندگان در جشنواره قرار می گرفت و هر شب یکی از آیین های محلی و عشایری ویژه شهرستان کهگیلویه اجرا می شد که مورد استقبال عموم شرکت کنندگان واقع شد.

برپایه گزارش صدای جنوب پنجمین جشنواره ملی فرهنگ و عشایر ایرن زمین ۱۶ تیرماه با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح و عشایر ۲۵ استان‌ در این جشنواره آداب، رسوم، سنن، صنایع دستی، سوغات محلی و فرهنگ‌ها و آئین‌های خود به ویژه در زمینه کوچ را در قالب بیش از ۱۰۰ غرفه و ۲۴ سیاه چادر به مدت ۴ روز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت